ישנם תחומי מקצוע מסוימים בחיים, שהעבודה אותה אנחנו מבצעים במסגרת המקצוע, נשארת במסגרת שלה, כלומר, מדובר בשירות או עבודה שאנחנו מבצעים עבור לקוחות מסוימים, בין אם זה מהתחום הפרטי או העסקי.
לעומת זאת, יש עבודות שגם אם אנחנו מבצעים אותם עבור לקוחות מסוימים, ספציפיים, הרי שזה הרבה מעבר לכך, מדובר בעבודה שאנחנו יכולים לקבל עליה הכרה לאומית ואפילו בינלאומית, אנחנו יכולים לקבל עליה פרסים, פרסום ועוד. אחת הדוגמאות לעובדות כאלה, זה עיצוב תעשייתי.
כשאנחנו, בתור לקוחות, רואים מוצר מסוים אשר מעוצב באופן כזה או אחר, אנחנו יכולים להתרשם, אנחנו יכולים להניח שבוצעה כאן עבודה מאוד מרשימה של המעצבים, בוודאי אם מדובר במוצר שמספק חווית שימוש ברמה גבוהה, אז סביר להניח שחלק נכבד מכך קשור לאופן בו המעצבים של המוצר תכננו ועיצבו אותו. אך כאמור, יש דברים שהם מעבר לכך.
שכן, יש מקרים שלא רק אנחנו רואים את זה אלא גם בתחרויות מקומיות או בינלאומיות שמים לב לכך, ואותם מעצבים אכן זוכים להכרה בזכות המוצר שהם תיכננו ועיצבו. זה לא פשוט ולא כל אחד מגיע לרמה הזאת, בוודאי שלא כל אחד גם זוכה בפרסים, אך עצם זה שקיימת אפשרות כזו, זה דבר לא מובן מאליו, שכן לא בכל תחום מקצועי זה קיים.
לפני שנסביר כיצד מעצב תעשייתי מגיע לנקודה בה הוא יכול לזכות בפרסים, חשוב להדגיש, זה לא המהות שלו וזה גם בוודאי לא המהות של סטודיו לעיצוב תעשייתי. להבדיל מספורט נניח, שם המהות היא להשיג תארים, הרי שבעיצוב מכל סוג ובפרט עיצוב תעשייתי, המטרה היא לעצב מוצר ברמה הגבוהה ביותר, המטרה היא לענות לצרכים של הלקוחות שפונים אל אותם מעצבים.
כיצד מעצבים יכולים לזכות בפרסים
בשביל שמעצב תעשייתי יזכה בפרס בינלאומי, הוא צריך להיות מוכר, הוא צריך לעבוד בחברה או בסטודיו מוכר, שתשומת הלב מופנה אליו.
אנחנו יכולים להניח שלא מעט מעצבים תעשייתיים שעובדים בחברות או במקומות לא מוכרים, גם הם מתכננים ומעצבים מוצרים ברמה מאוד גבוהה, אך מאחר והזרקור לא מופנה אליהם ואין להם את הקשרים המתאימים, אז ייתכן מאוד שהם לא זוכים לחשיפה כמו מעצבים אחרים.
עם זאת, מעצב תעשייתי שרוצה להיחשף ורוצה להתחרות בתחרויות שונות, יכול פשוט לשלוח דוגמאות של עיצובים שלו לכל תחרות אפשרית, ייתכן מאוד שלחלק מהן הוא יצליח להיכנס ואז יש סיכוי שישימו לב אליו והוא גם יזכה.
כמובן שבשביל לזכות בפרסים, צריך להציג עיצוב חדשני, מיוחד, יוצא דופן במקוריות שלו ויחד עם זאת, אפקטיבי ויעיל. כל מעצב צריך לזכור, גם המעצבים המצליחים והמוכרים ביותר, התחילו את דרכם בנקודת האפס ומשם הם טיפסו כלפי מעלה.