בעולם של היום מנסים למצוא דרכים לא שגרתיות לטיפול בבעיות קונבנציונליות. כיום קיימות שתי שיטות הנחשבות קונבנציונליות לטיפול בילדים בעלי בעיות קשב וריכוז: אבחון דידקטי וכן אבחון פסיכו-דידקטי. אחת מהדרכים הייחודיות לטיפול בילדים שעברו אבחון ליקויי למידה ונמצאו כבעלי תסמיני בעיות קשב וריכוז היא התעמלות סינית – צ'י קונג.
מטרת ההתעמלות הזו היא לטפל בגוף ובנפש באותה עת. כחלק מניסיון החיבור בין השניים היא מאפשרת את הטיפול בכאלה שעברו אבחון ליקויי למידה דרך תרגילי הזרמת אנרגיה וכן תרגילי ריפוי לגוף ולנפש. בשונה ממערכים כמו אבחון דידקטי או אבחון פסיכו-דידקטי המושפעים מגורמים חיצוניים, תרגול התעמלות סינית מאפשר לילד להתמודד ולמצוא פתרונות לבדו. ההתעמלות עצמה כלל לא נוגדת אבחון ליקויי למידה, וניתן לשלבה כחלק ממערך הטיפול.
ילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז נוהגים ללכת לתוכניות אבחון דידקטי או אבחון פסיכו-דידקטי בגלל הקושי להישאר מרוכזים וממוקדים בנושא מסוים. טיפול בהתעמלות סינית, בדרך כלל, יכול להביא את הילד לאיזון ורגיעה דרך נשימות נכונות – מתוך התפיסה שתרגילי נשימה ותנועות נכונות מהווים חלק בלתי נפרד מטיפול בילדים הסובלים מתסמיני בעיות קשב וריכוז. תרגילי הנשימה אמורים להמריץ את התפקוד במוח ובמערכת העצבים של אזורים החיוניים לילד. תרגולי התעמלות סינית משלבים לרוב גם צלילי מוזיקה מהמזרח הרחוק.
ביצוע תרגילי התעמלות סינית נעשה תוך הרפיית הגוף וכמעט ללא מאמץ. ההתעמלות עובדת כך שתנועות גוף מסוימות הנעשות במהלך התרגול משפיעות על איברים פנימיים וגורמים לשינויים בתודעה של הילד – וכך לשיפור בתהליכי הלמידה או ברגשות שלו. כמו כן, תרגול עצמי של הצ'י קונג אמור להקנות לילד כלים לאבחן את נקודות החולשה והחוזק שלו, בדומה למערכות אבחון דידקטי וכן אבחון פסיכו-דידקטי.
המומחים טוענים שתרגול עקבי של צ'י קונג עשוי לתרום לילדים אשר עברו אבחון ליקויי למידה ונמצאו כבעלי תסמינים של בעיות קשב וריכוז בכל מה שקשור לפיתוח והעלאה של המודעות לגוף, השגת איזון רגשי, ריכוז,ועוד. ההתעמלות מומלצת לילדים בעלי קשיי למידה, בנוסף לאבחונים והטיפולים השונים שהוא עובר.