גוגל כמנוע חיפוש המוביל בעולם, חייב לשמור ולמצב את עצמו בתור אתר מוביל. אחת הדרכים הבולטות שבה גוגל ממצב את עצמו היא באמצעות שיטת העבודה שלו והכלים החינמיים שהוא מקנה לבעלי האתרים. גוגל למעשה יצרו שפה חדשה של קידום אתרים לפיה עובד כיום כל העולם. מנוע החיפוש של גוגל חינך אותנו לקדם את האתרים שלנו בהתאם לפרמטרים שהוא קבע. על אף שאף אחד מאיתנו לא יודע בוודאות מהם כל הפרמטרים שמשפיעים על קידום אתרים, אנו למדים רבות מגוגל כיצד ניתן לקדם אתרים דרכו. במדינה בה למעלה מ- 90% מהגולשים משתמשים בגוגל – אנו חייבים להתאים את עצמנו לסטנדרט החדש.
הכלים של גוגל
כאמור, גוגל מספק לנו כלים רבים שמאפשרים לנו לבדוק ולקדם את האתר שלנו בתבונה. מלבד הדואר האלקטרוני הנפוץ Gmail, ישנם כלים אטרקטיביים כמו Webmaster Tool, Alerts, Insights, Translate ועוד.. אחד הכלים הבולטים ביותר שגוגל מספק לנו הוא - גוגל אנליטיקס.
גוגל אנליטיקס – מה זה?
גוגל אנליטיקס הוא למעשה כלי סטטיסטיקות שמסופק לנו על ידי גוגל בחינם. באמצעות גוגל אנליטיקס ניתן לעשות בקרה אחר גולשים באתר שלנו ולנתח את הרגלי הכניסות לאתר שלנו. פתיחת חשבון אנליטיקס הנה פשוטה מאוד ודורשת חשבון Gmail בלבד. לאחר שתעשו חשבון אנליטיקס תקבלו קוד אותו תזינו באתר. מאותו רגע תוכלו לקבל שליטה מלאה על ניתוחי כניסה לאתר שלכם.
גוגל אנליטיקס - פרמטרים חשובים :
כאמור, גוגל אנליטיקס מאפשר לנו שליטה מלאה על נתוני האתר.
בין הפרמטרים הנצפים:
זמן שהייה ממוצע באתר ובכל עמוד.
כמות דפים נצפים.
כמות מבקרים (חוזרים מול חדשים).
מיקום גיאוגרפי של גולשים שמגיעים לאתר.
מקור הגעת גולשים לאתר: סוג דפדפן ממנו מגיעים הכי הרבה גולשים לאתר, מנועי חיפוש, אתרים שונים ברשת שמפנים, אייפון, הגעה ישירה לאתר.
התכנים ומילות החיפוש מהם מגיעים גולשים לאתר.
קמפיינים בגוגל אדוורדס – ניתוח כמות גולשים שהגיעו לאתר דרך קמפיינים ממומנים.
עמודי נחיתה עיקריים
עמודי יציאה עיקריים
Bounce Rate – כמה גולשים נטשו את האתר באחוזים. אחוז הגולשים שהגיע לאתר ומיד נטש לאתר אחר. אחוז זה מחושב לפי סה"כ המבקרים שצפו בעמוד אחד , בחלוקה בסה"כ המבקרים בעמוד. המטרה שמספר זה יהיה נמוך ככל האפשר. רבים מאיתנו לא יודעים כיצד לפרש נתון זה. על אף שאחוז גבוה מעיד רבות על בעיות בדף הנחיתה – ניתן לפרש זאת למספר כיוונים נוספים – גם יציאה מהאתר לאחר מילוי "טופס צור קשר" נספרת , אך בשלב זה כבר השגתם את מטרתכם מאותו גולש.
|
זמן שהייה ממוצע באתר ובכל עמוד. |
|
כמות דפים נצפים. |
|
כמות מבקרים (חוזרים מול חדשים). |
|
מיקום גיאוגרפי של גולשים שמגיעים לאתר. |
|
מקור הגעת גולשים לאתר: סוג דפדפן ממנו מגיעים הכי הרבה גולשים לאתר, מנועי חיפוש, אתרים שונים ברשת שמפנים, אייפון, הגעה ישירה לאתר. |
|
התכנים ומילות החיפוש מהם מגיעים גולשים לאתר. |
|
קמפיינים בגוגל אדוורדס – ניתוח כמות גולשים שהגיעו לאתר דרך קמפיינים ממומנים. |
|
עמודי נחיתה עיקריים |
|
עמודי יציאה עיקריים |
|
Bounce Rate – כמה גולשים נטשו את האתר באחוזים. אחוז הגולשים שהגיע לאתר ומיד נטש לאתר אחר. אחוז זה מחושב לפי סה"כ המבקרים שצפו בעמוד אחד , בחלוקה בסה"כ המבקרים בעמוד. המטרה שמספר זה יהיה נמוך ככל האפשר. רבים מאיתנו לא יודעים כיצד לפרש נתון זה. על אף שאחוז גבוה מעיד רבות על בעיות בדף הנחיתה – ניתן לפרש זאת למספר כיוונים נוספים – גם יציאה מהאתר לאחר מילוי "טופס צור קשר" נספרת , אך בשלב זה כבר השגתם את מטרתכם מאותו גולש. |
קיימים עוד פרמטרים רבים שמאפשרים בדיקה מדוקדקת יותר של האתר שלכם. בין השאר תוכלו לעשות תצלום סריקה של האתר , בו תוכלו לראות על אילו כפתורים וקטגוריות לוחצים יותר בכל דף ודף – וכך תוכלו לשפר ולשנות את האתר – כך שייתן מענה טוב יותר לגולשים שלכם.