בתופעה כלכלית שיש לתת לה יחס מועדף. כל חברה או מותג עסקי שניסו להתעלם , מצאו את עצמם בסופו של דבר נשאבים ומקימים אתר אינטרנט , שהרי בעל עסק שלא קיים באינטרנט – בסופו של דבר יאבד רלוונטיות ויפשוט את הרגל. אתרים רבים שקמו בשנים הראשונות של האינטרנט, מוצאים את עצמם כיום בסיטואציה לא פשוטה , לפיה האתר שלהם כבר לא עונה לצרכים המתקדמים של ציבור הגולשים כיום. חלק מהאתרים שהוקמו בשנים הראשונות , פשוט לא נותנים מענה מתאים – דבר שהופך חלק גדול מאתרים אלו ללא רלוונטיים.
שדרוג אתר – למה ?
ישנן סיבות רבות שמחייבות אותנו לשדרג את האתר שלנו.
הסיבה העיקרית והחשובה ביותר היא רלוונטיות. הגולשים הופכים למנוסים ולחשדניים יותר ויותר. אתרים שייראו כאתרים שלא מתוחזקים ולא מעודכנים – פשוט יזכו לפחות כניסות של גולשים.
סיבה חשובה נוספת היא קידום אתרים. כיום אחד הפרמטרים החשובים ביותר באתרים הם קידומם ברשת – ובעיקר בגוגל. אתר שלא יהיה מקודם במנועי החיפוש פשוט לא יזכה לתנועת גולשים. אתרים רבים שפותחו בשפות תכנות ישנות או בשפות שאינן מאפשרות נגישות למנועי החיפוש – חייבים לעבור שדרוג. הדוגמה הטובה ביותר היא אתרים שמתוכנתים על פלטפורמת Flash. אתרים אלו מונעים נגישות למנועי החיפוש וכך לא ניתן לסרוק את התוכן באתרים ולקדם אותם בגוגל.
עיצוב – ישנם אתרים רבים שהעיצוב שלהם אינו ידידותי לגולשים. עיצוב אתר משפיע רבות על כמות הגולשים שפוקדים את האתר וגם נשארים לגלוש בו.
שדרוג אתר – דרישות:
יש לשאוף לשמור על הדומיין המקורי של האתר. דומיין זה צבר וותק וכוח קידומי ברשת. שדרוג אתר לדומיין חדש תבטל את הכוח שצברתם עד כה. שמירה על הדירוג בתוצאות מנועי החיפוש – עליכם לערוך ולבנות את הדפים בצורה בה יישמר כוחם מהאתר הישן. יש להעביר את התכנים וכותרות העמודים בהתאם לדפים עליהם הם היו מקודמים. שדרוג תכנים ועמודי נחיתה- ערכו את התכנים ואת דפי האתר שלכם. הזינו מילות מפתח וערכו את התוכן בהתאם להן. עיצוב ידידותי – בנו את האתר בצורה של דפי נחיתה. מטרת האתר למכור ועליכם לבנות את הדפים בצורה שיובילו את הגולשים למכירה. התאמה לטכנולוגיות web 2.0 – רשתות חברתיות הן כלי חשוב מאוד כיום. וודאו שהאתר שלכם מאפשר לגולשים לשתף אותו בפייסבוק, טוויטר, מיי ספייס ואחרים. וודאו שמסופקת לכם מערכת ניהול תוכן להזנת תכנים ותמונות נוספות בעתיד.