אינטרנט היא ללא ספק המדיה האפקטיבית והטובה ביותר לפרסום.
פרסום באינטרנט מציע למשווקים פרסום ממוקד ואיכותי בו משלמים לרוב רק על המרות – גולשים שלחצו על המודעה, נכנסו לאתר שלנו וסבירות גבוהה שגם הפכו ללקוחות או הצטרפו למאגר הנרשמים לאתר. ישנם מספר מקומות בולטים לפרסום: פרסום בגוגל – פרסום ממומן בגוגל אדוורדס , במנוע החיפוש ובאתרי תוכן שונים. לצד פרסום ממומן יש גם אפשרות לעשות קידום אורגני לאתרים שיופיעו בראש תוצאות החיפוש. בנוסף ניתן לפרסם כיום גם בפייסבוק, הרשת החברתית המובילה שמאפשרת לנו לפתוח דפים עסקיים ולפרסם מודעות ממומנות לפי פילוח גולשים. לצד ענקיות החיפוש והרשתות החברתיות אפשר לרשום באותיות קידוש לבנה גם את ענקית חיפוש הוידאו – YouTube . פרסום ב- YouTube הפך בשנים האחרונות למקום אטרקטיבי במיוחד לפרסום.
כמה עובדות על YouTube
יוטיוב הוא כיום מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם. יוטיוב הוא המקום שבו צופים בהכי הרבה סרטים וסרטונים – מיליארד צפיות ביום - יותר מכל תחנת טלוויזיה. יוטיוב נרכש מגוגל , שנה לאחר הקמתו ומאגד כיום מאות מיליוני משתמשים שמעלים מיליוני סרטים בכל רגע נתון. עשירית מהגולשים בעולם נמצאים ביוטיוב. יוטיוב החל בשיווק תוכנית שותפים , לפיה הוא מאפשר לרשתות תוכן ומשתמשים שמייצרים את הסרטים להפוך לשותפים ברווחים. בארץ, ספקיות תוכן כמו הוט, קשת, ערוצי חדשות וספורט – הפכו לשותפות עסקיות של יוטיוב. יוטיוב שואבת מרשתות אלו תכנים וסרטונים ובתמורה לכמות הצפויות והפרסומות הנצפות – מתחלקת ברווחים עמן.
יוטיוב – דרכי פרסום
בדומה לגוגל , גם כאן ניתן לעשות פרסום אורגני ופרסום ממומן. פרסום אורגני הוא למעשה העלאת סרטים ליוטיוב. השיטה היא פשוטה- עליכם לבנות סרטון, להגדיר עבורו מילות מפתח אליהן הוא יקושר ולפיהן הוא יופיע בתוצאות חיפוש. מומלץ לעשות פרסום על בסיס הקשר – הכוונה לפרסם את הסרטון במקום רלוונטי – אחרת הסרטון לא יזכה לכניסות רבות. בסופו של יום סרטון נמדד על פי כמות הצפיות בו. זה לא סוד שרובנו מחפשים לצפות בסרטים הנצפים ביותר – כנראה שאלו גם הסרטים הטובים ביותר. השיטה השנייה היא פרסום ממומן. כמו גוגל אדוורדס, גם כאן ניתן לעשות פרסום ממומן. פתיחת חשבון נעשית בחינם ואף ניתן להשתמש בחשבון הגוגל אדוורדס שלנו. המודעות יכולות להופיע בתוך, לצד או על גבי סרטוני הוידאו. כמו כן ניתן להוסיף כפתורים על גבי הסרטון – שיובילו בלחיצה לסרטונים אחרים שלכם.
פרסום ביוטיוב – טיפים:
|
כמו בכל תהליך פרסום באינטרנט – אתם נמדדים לפי כמות הצפיות והלחיצות על המודעה / סרט שלכם. על כן, עליכם לייצר סרטונים שמעודדים לחיצה עליהם. התמונה הראשונה שמופיעה והכיתוב שלצדה יקבעו כמה לחיצות יהיה על הסרטון שלכם. |
|
השתמש בסרטון עם קול. סרטון אילם הוא לא אפקטיבי ולא אטרקטיבי. |
|
צרו סרטון ממוקד , שווקי ולא ארוך מדי – אנשים מאבדים סבלנות. |
|
הוסיפו מילות מפתח בהעלאת הסרטון. זה יעזור למקד את מנוע החיפוש לקשר את הסרטון שלכם לתחומים אליו הוא קשור. |
|
מיקוד גאוגרפי – קבוע באילו אזורים יוכלו לצפות בסרטון שלכם. |
|
שווקו את הסרטון דרך רשתות חברתיות ובאמצעות שליחת לינק במייל. |
כמו בכל תהליך פרסום באינטרנט – אתם נמדדים לפי כמות הצפיות והלחיצות על המודעה / סרט שלכם. על כן, עליכם לייצר סרטונים שמעודדים לחיצה עליהם. התמונה הראשונה שמופיעה והכיתוב שלצדה יקבעו כמה לחיצות יהיה על הסרטון שלכם.
השתמש בסרטון עם קול. סרטון אילם הוא לא אפקטיבי ולא אטרקטיבי.
צרו סרטון ממוקד , שווקי ולא ארוך מדי – אנשים מאבדים סבלנות.
הוסיפו מילות מפתח בהעלאת הסרטון. זה יעזור למקד את מנוע החיפוש לקשר את הסרטון שלכם לתחומים אליו הוא קשור.
מיקוד גאוגרפי – קבוע באילו אזורים יוכלו לצפות בסרטון שלכם.
שווקו את הסרטון דרך רשתות חברתיות ובאמצעות שליחת לינק במייל.
תוכניות שותפים של יוטיוב נפתחו גם למפרסמים ישראלים. אם תייצרו סרטים טובים תוכלו גם להתחיל להרוויח עליהם כסף. שיווק סרטונים נחשב כיום לשיווק הויראלי המוצלח ביותר. אל תפספסו את הרכבת...