במאמר הקודם סקרנו את הכלים הרבים המיוצרים בפייסבוק עבור מפתחים כיום , על מנת להעצים את הרשת החברתית מצד אחד ולהגדיל את היכולת השיווקית של הגולשים בה מצד שני. מלבד כלים רבים למפתחים בתוך הרשת של פייסבוק , תופסת פייסבוק גם נתח משמעותי באתרים שונים ברשת. נענע הייתה מהראשונות לממשק את האתר שלה בצורה מלאה עם פייסבוק וכמו שזה נראה כרגע פייסבוק פה כדי להישאר.
מהם הכלים של פייסבוק לשילוב באתרים ברשת?
כוחו של הלייק
רבות דיברו על משמעות כמות האוהדים בדפים ועל ה"לייק" שהפך כבר למושג שגור בציבור. צעד משמעותי נוסף שעשתה פייסבוק השנה היא הוספת כפתורי לייק לאתרים נוספים ברשת. כיום במרבית פורטלי התוכן ובאלפי אתרים תוכלו למצוא את כפתור הלייק שמאפשר לגולשים להוסיף לייק על תכנים באתר שונים. התרומה לשיווק אתרים היא משמעותית, כל לייק של גולש אוטומטית מפורסם על הקיר שלו ונחשף לכל חבריו – דבר שתורם רבות להנעת גולשים לאתרים שונים.
הוספת סטרים בוקס לאתר:
רכיב נוסף שניתן להוספה לכל אתר הוא סטרים בוקס – Stream box. זוהי למעשה תיבת פייסבוק שניתן להוסיף לכל אתר , שמאפשרת לגולשים הנמצאים באתר להגיב ישירות עם משתמש הפייסבוק שלהם באתר. הגולשים הנכנסים לאתר נחשפים לתיבה ויכולים להגיב באתר על ידי סיסמת הפייסבוק שלהם. התגובה שלהם מפורסמת באתר ובמקביל בפרופיל המשתמש שלהם בפייסבוק. התגובות אינן נשמרות וכל תגובה דורסת תגובות קודמות (בדרך כלל יוצגו עד 10 תגובות אחרונות). הסטרים בוקס נהדרת עבור אתרים שבהם רוצים לייצר צאט בין הגולשים בתוך האתר. למשל באתרים בהם יש שידור סרטונים או מוזיקה ויש רצון לייצר שיחות בין הגולשים.
פייסבוק קונקט:
פייסבוק קונקט נחשב לדור הבא של הפייסבוק. כהמשך לשיתוף הפייסבוק באתרים שונים ברשת, נבנתה האפליקציה פייסבוק קונקט שמאפשרת לכל האתרים להוסיף קוד לאתר שלהם , שיאפשר לגולשים להירשם לאתר שלהם עם פרטי הפייסבוק שלהם. הדבר נועד לחסוך את ריבוי הסיסמאות והמשתמשים באתרים שונים. גולשים רבים נרתעים מלהירשם לאתרים רבים וכך ניתן להירשם באמצעות חשבון אחד לאתרים רבים – הוא חשבון הפייסבוק. באמצעות קונקט ניתן לייעל ולקצר את תהליך ההרשמה לאתר ולשלב תגובות משתמשים בפייסבוק באופן שוטף באתר. הבעיה הגדולה של פייסבוק קונקט היא לאתרים , שלמעשה נותנים את כל פרטי הגולשים באתר שלהם (בעלי אתרים יודעים שמדובר במידע יקר) לפייסבוק. דבר זה מייצר תלות של האתר בפייסבוק כשכל מאגר הלקוחות של האתר מתבסס על פייסבוק.