מה כבר לא נאמר על פייסבוק , הרשת החברתית ששוברת כל שיא אפשרי ומתפשטת כמו וירוס. פייסבוק עברה לאחרונה את החצי מיליארד משתמשים וכיום כבר לכולנו ברור שפייסבוק כאן כדי להישאר. אחד הדברים שממחישים יותר מכל את הכוונה של פייסבוק להמשיך ולתפוס נתח משמעותי באינטרנט היא באמצעות שלל כלים למפתחים שהרשת מפתחת עם הזמן. פייסבוק, בדומה לגוגל, מייצרת כלים שיעזרו למפתחים לפתח תוכנות ואפליקציות בתחומה – דבר שיעודד גולשים ומפתחים ובעיקר חברות שיווק ופרסום להתחיל לייצר תנועת גולשים איכותית לטובת המותג שלהם דרך הפייסבוק.
מייסד פייסבוק דואג להופיע בתקשורת ולספק מידע על כלים למפתחים ורכיבים חדשים שיאפשרו לכל אחד מאיתנו לפתח שלל אפליקציות באמצעות הפייסבוק. בכל מספר חודשים משחררת פייסבוק מדריכים מקצועיים שנועדו ללמד את הציבור כיצד ניתן לפתח בתוך פייסבוק.
הכלים בהם ניתן לפתח בפייסבוק
כאמור פייסבוק היא כיום הרשת בעלת זמן השהייה הארוך ביותר של גולשים. גם פייסבוק וגם המותגים הבינו שבזמן הגלישה בפייסבוק ניתן לייצר תכנים שיווקים לגולשים ולייצר קהילות גולשים ממוקדות מותגים. פייסבוק זמינה כיום בעשרות שפות שונות וגולשיה מתפרסים על כלל הגילאים, כך שלמעשה ניתן לשווק כל מוצר וכל חברה ולמצוא את קהל היעד המתאים עבורם בפייסבוק.
כמה כלים משמעותיים שניתן ליצור כיום בפייסבוק:
דפי אוהדים: דפי אוהדים הם כיום הסחורה החמה ביותר בפייסבוק, כל מותג וכל חברה בנתה לעצמה כבר דף אוהדים ואלו שלא בנו עומלים על כך בימים אלו. דפי אוהדים הם דרך נהדרת לייצר מועדון לקוחות של החברה שלכם. כך תוכלו לצרף עשרות אלפי אוהדים סביב המותג שלכם ולפנות בשיווק ישיר וממוקד אליהם בכל רגע נתון. ניהול של עמודי חברה בפייסבוק הנו שירות המוענק כיום על ידי חברות שיווק רבות באינטרנט. שפת ה- FBML שפייסבוק פיתחה עבורנו , מאפשרת לנו לפתח את דפי האוהדים שלנו ולהפוך אותם למעוצבים ומקצועיים יותר. כיום כבר ניתן לבנות מיני אתרים בתוך הפייסבוק באמצעות שפת FBML. ניתן לבנות לשוניות / טאבים שונים שיציגו שירותים מהאתר ויפנו את הגולשים דרך קישור ישירות לאתר החברה. כמו כן ניתן להוסיף טפסים , מידע , מבצעים וקופונים שיהיו גלויים רק לחברי הדף. לדף האוהדים שלכם תוכלו להוסיף כפתורים מעוצבים, תמונות, קישורים וסרטונים.
חנות בפייסבוק: אחת האפליקציות שפייסבוק הוסיפה הנה אפשרות לבנות חנות בפייסבוק, ממש כמו אתר חנות אלקטרונית ודרכו ניתן למכור מוצרים ישירות באמצעות מערכות סליקה.
אפליקציות בפייסבוק: חברות רבות בונות כיום אפליקציות ייחודיות וייעודיות לפייסבוק. למעשה אחד התחומים המתפתחים ביותר בשנה האחרונה הנו פיתוח אפליקציות פייסבוק, כשגם פיתוח עבור הסלולר תופס תאוצה. פייסבוק עצמה מייצרת כלים לגלישה נוחה יותר בפייסבוק דרך הסלולר.