|
|
|
|
|
הובלות ואריזה
|
|
|
מעבר דירה הינו תהליך מורכב שבו משותפים הרבה גורמים כגון חברת ההובלה, ניקיון המקום אליו עוברים, הכנה מוקדמת של החפצים אותם רוצים להעביר ועוד... במאמר קצר זה נפרוש את היריעה על חלק האריזה לקראת המעבר ומהם הדברים שיש לשים אליהם לב בזמן מעבר דירה, בית או משרד.
אז על מה כל המהומה? אין צורך להרחיב בדבר נזק שיכול להיגרם במעבר התכולה, ממצב זה כולנו רוצים להימנע וגם השריטה הקטנה ביותר שיכולה לקרות יכולה להעכיר את המצב רוח, אפילו ביטוח מתאים יכול שלא לספק כי הרי הנזק לרב הינו רגשי והתעסקות ובזבוז זמן ולכן אריזה נכונה של הציוד ודברי הערך יכולה למנוע מצבים אלו ולהפוך את חווית המעבר לאירוע מהיר וקליל.
הכנה מראש! לפרק ההובלה יש להתייחס כ"מבצע צבאי" תכנון זמנים והכנת הקרקע להובלה יכולים לפתור אתכם מכניסה עם ראש בריא למיטה חולה, למה הכוונה? הזמנת קרטונים מראש, מסקינטייפ אמין וחזק, טוש טוב וכהה לרישום, אזיקונים גדולים וקטנים, דף תכולה במכיל טבלאות הכוללות עמודה למספר ארגז, מקום להנחה, תכולת הארגז, שביר / לא שביר, ואפילו דחיפות הפירוק, כל אלו יעזרו לכם בהובלה חלקה, בנוסף במידה ויש חפצים הזקוקים לפירוק אין להמתין לרגע האחרון ויש להתכונן בכלים מתאימים או בהזמנת איש מקצוע לטובת הנושא, הזמנת ריפודים מיוחדים או ארגזים יעודים למטרות שונות קיימים וכל שיש לעשות זה לדעת שהם קיימים ולהזמינם מראש.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת ערן שלזינגר
קניית דלתות חדשות לבית (חדש, שיפוץ, סתם לכיף) זה עסק לא פשוט – גם מבחינה תקציבית וגם מבחינת הבחירה הנכונה. לרוב אנשים אשר בוחרים ורוכשים דלתות, בעיקר דלתות פנים, ירכשו מספר פריטים ולא דלת אחת ויחידה. על כן קניות של דלתות יכולה לצאת עסק לא זול בכלל – על כן יש לנו מבצעים משתלמים שיקלו מאוד בעול.
|
על פי הצעת החוק , בכדי להימנע משחיתות או פעולות אינטרסנטיות שונות של בעלי תפקידים ציבוריים המחליטים להמיר את תפקידם לתפקידים אחרים מאותו התחום, ללא תקופת המתנה, יקבע פרק זמן סביר על פי חוק שבו לא יוכל אדם לעבוד בתפקיד זה. הצעת החוק מתייחסת לתקופת הצינון בתפקידים בעלי משקל ציבורי כבד- נשיא המדינה ומבקר המדינה, שאליהם מתחייסים חוקי יסוד (חוק יסוד: נשיא המדינה וחוק יסוד:מבקר המדינה), אשר מפרטים את מהות התפקידים, תוכנם ופרטים טכניים לגביהם כמו משך תקופת הכהונה, מי ראשי לכהן בתפקידים אלה וכו'..
|
המודל האלגנטי ונהיר ביותר. במידה רבה הוא עוקף את הצורך לדעת מה נמצא בתודעת האנשים, מהם מניעיהם האישיים והבירוקטיים שלהם. מודל זה מתבסס על ההנחה שמקבלי ההחלטות בצורה רציונאלית בקבלת החלטות וההתייחסות של המודל היא למצבי החלטה אסטרטגיים. מצבים בהם ההחלטות תלויי גומלין - אינטראקציה אסטרטגית - תוצאות ההחלטה של מקבל ההחלטות תלויות גם במה שיריבו יעשה (אין אדם שהוא אי או דילמת האסירים). מצב זה מחיב בשלבי קבלת ההחלטות את ההתנהגות האפשרית הסבירה של היריב.
|
מה גובר - האם גמירות הדעת היא סובייקטיביות או אובייקטיביות? למה סובייקטיבי? - אם מאמינים בצורה אמיתית שחוזה הוא כלי לרצון הפרט ולכן הוא יאכף משפטית, אז חייבים לדגול בגישה זו. למה אובייקטיבי? - אם נאמר שמדובר ברצון הצדדים אז יש לבחור במבחן הסובייקטיבי כדי להגשים את רצון הצדדים אבל התוצאה תהיה שהרבה חוזים בכלל לא יכרתו כי נדירים המקרים שבדיוק באותו זמן שני הצדדים מסכימים באותו רגע.
|
מהו עקרון חוקיות המנהל? כאשר אנו מדברים על הבסיס של המשפט המנהלי אנו נדבר על שאלת הסמכות, שאלת הפרוצדורה המנהלית ושאלת שיקול הדעת של הרשות. עקרון החוקיות (אשר נוגע לשאלת הסמכות) הוא העקרון היסודי ביותר של המשפט המנהלי והמשמעות שלו היא שהרשות המנהלית מוסמכת לעשות אך ורק פעולות שהחוק הסמיך אותה לעשותם.
|
מפלגה מבקשת ומאמינה בצורך לשקף את הציבור. היא יודעת שקשה לה להפיק זאת במע' בחירות רגילה. היא יוצרת הפלייה מכוונת בין מתמודדים, הפלייה מתקנת כדי להגיע למיקסום שיקוף הציבור. היא מתכננת לה שדרוג לאנשים הבאים ממקומות שאינם מרכזיים בחברה, בגיאוגרפיית המדינה וכו'. טכניקה זו מאומצת גם ברמה הארצית שלעיתים יש מדינות הקובעות שחלק מנבחרי הציבור יבואו מפלגים מסוימים בחברה - שיטות ממשל עם כמה ראשי פרלמנט שייבחרו ע"י אנשי האזור.
|
מהלך המאה ה-18 החלו לצוץ במקומות שונים באירופה ובעיקר בנאפולי וונציה אופרות קצרות קומיות הדומות לקומדיה דל ארטה המשקפות את חיי היום יום האמיתיים, אופרות אלו היו בד"כ קצרות למדי, בערך ה- 40 דק, אשר היו מבוצעות לעיתים אף בין מערכות של אופרות רציניות ובהן היה מס' קטן של דמויות ותזמורות, כמו כן גם השפה המוסיקאלית הייתה שונה במקצת. במהלך המחצית השנייה של המאה ה-18 התחיל תהליך של שילוב בין האופרות הקומיות הקצרות לאופרות הרציניות. כך, עם הזמן, בשל דרישות גם מצד הקהל וגם מצד תיאורטיקנים למשהו שונה המשלב
|
מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך !
פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.
|
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה
תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.
|
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן
תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש?
ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .
|
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית.
התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.
|
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).
|
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.
|
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.
|
|
|
|
|