רבים התריעו מכך , רבים משתוקקים לכך ואוטוטו זה כבר כאן.
רשתות חברתיות מבוססות מיקום. מה זה אומר?
כניסת הרשתות החברתיות בדור ה- web 2.0 טרפה את הקלפים של עולם האינטרנט. פייסבוק שצועדת כיום עם למעלה מ- 400 מיליון גולשים ברחבי העולם, הפכה לתאגיד חברתי שמי שלא נמצא בו פשוט לא קיים.
פייסבוק גדלה בצורה מהירה מאוד, כשכיום היא שולטת על מידע קריטי וחשוב על כל אחד ואחת מאיתנו. פייסבוק יודעת בכל רגע נתון מה אנחנו עושים ומתי אנחנו עושים את זה. השלב הבא בתור שבהחלט יעורר מחלוקות רבות בנוגע לפרטיות הוא נושא המיקום שלנו. במהלך שנת 2010 ייכנס לשימוש נושא אפליקציות המיקום בפייסבוק. זה יאפשר לכל אחד מאיתנו לקבל עדכונים אונליין של חנויות בסביבתו כולל הנחות וקופונים ויאפשר לקבל מידע מי מחברינו נמצא בסביבתה שלנו.
אין כל ספק שמבחינה שיווקית מדובר במהפכה של ממש.
אך פייסבוק היא לא החלוצה בתחום. ישנן מספר חברות שכבר החלו במימוש נושא אפליקציות המיקום במהלך השנים האחרונות. שחקנים בולטים בעולם בעולם רשתות חברתיות מבוססות מיקום חלקנו כבר הספיק לשכוח אך לא מזמן נשמעה התקוממות בעולם לגבי ניסיונה של גוגל לאתר את מיקומנו בכל רגע נתון. שירות "גוגל לטיטיוד" מראה לנו על גבי מפה היכן חברינו נמצאים בכל רגע. שירות זה נחל כישלון יחסי עד כה בשל החשש הגדול מאובדן הפרטיות. גם רשת Foursquare נחשבת לשחקן בולט בתחום. רשת זו מעדכנת סטטוסים קצרים של מיקומים של כל אחד מאיתנו. רשת זו נחלה הצלחה גדולה יותר מגוגל כיוון שהיא הפכה את זה לסוג של משחק. כל אחד מהגולשים שמעדכן את מיקומו צובר נקודות. ככל שתשהו יותר פעמים במקום מסוים תוכלו להיות מוכתרים בתור "ראש העיר" של אותו מקום – ולקבל הנחות וקופונים. שחקנים בולטים נוספים: רשת Dodgetball, loopt , Brightkite ועוד.
רשתות חברתיות מבוססות מיקום – החשש הגדול
אין כל ספק שנושא "האח הגדול" עבר לפסים אישיים ומאוד מפחידים. חשבו על זה שבכל רגע נתון יוכלו לדעת איפה אתם, עם מי אתם, מה אתם עושים ולאתר אתכם. מה קרה לחופש הפרטיות? האם הפכנו לעבדים של האח הגדול? אין כל ספק שנושא זה מעורר מחלוקות רבות. כבר כיום ניתן לראות אנשים רבים שנמנעים מלצרף את עצמם לפייסבוק מחשש לחדירה לפרטיות. אך כפי שזה נראה כרגע – הקדמה כבר כאן וגם אם נסרב, נמצא את עצמנו נשאבים לתוכה בעל כורחנו.