קופירייטינג מתחיל מול המראה
מה התועלת האמיתית שבמוצר או בשירות שלך? מה הבשורה שאתה מביא? קופירייטינג תמיד צריך לתור אחר ה-usp של המוצר: unique selling propositio.
קופירייטר, אר יו טוקינג טו מי?
החבר של הבת שלך ודודה של אשתך לא חולקים את אותו עולם של מילים, דימויים, ערכים, תחושות וחוויות. הם פשוט לא מדברים באותה שפה. קופירייטינג צריך לדבר בשפה, בנימה ובניואנסים לקהל היעד המוגדר. בטבעיות.
קופירייטינג בעיניים עצומות
שעות הלילה המאוחרות, או לחילופין המוקדמות עם עלות השחר, הן שעות קופירייטינג נפלאות. אין ברקסים, אין שוטרי תנועה, והרעיונות משתוללים חופשי באוטוסטראדת הדמיון.
קופירייטינג תופס "מקום טוב באמצע"
תפיסת קופירייטינג נכונה גרה בין הרחוב הראשי לבין סמטת ההפתעות... הרעיון שלך צריך להיות גם ברור וקליט (כדי שיבינו ויזדהו אתך) וגם מגרה, מפתיע ומטלטל (כדי ליצור קופירייטינג בלתי נשכח, כמובן).
קופירייטינג לוקח טוויסט
לפעמים, ה"איך" חשוב יותר מה"מה". גם אם התכנים נראים לך בנאליים או טריוויאליים, נסה להציג אותם מזווית אחרת, לצבוע אותם, לעורר. (והרקלייטוס אמר: אתה לא יכול להיכנס לאותו נהר פעמיים).
קופירייטינג מדבר מהלב
רוצה שיאמינו בך? תאמין במה שאתה אומר, תגיד רק את מה שאתה מאמין בו. דבר מהלב. יש אמת בפרסום - והיא עובדת.
קופירייטינג זה לדעת לכתוב - ולדעת למחוק
יש לך מסר אחד מרכזי. תתמקד בו. תן לו כבוד. אל תתפזר. הנייר אולי סופג הכל, אבל הלקוחות שלך לא. קופירייטינג זה לא רק מה שאתה אומר, זה גם מה שאתה לא אומר.
קופירייטינג עם רדאר
יש מלא רעיונות ואסוציאציות שם בחוץ. קופירייטינג הוא לדעת להרים אותם. כל פסקה בספר, כל סצנה בסרט, כל צ'ט מקרי, כל סיבוב בקניון השכונתי - הוא תיבת אוצר של רעיונות וביטויים חדשים ומדליקים. תסתכל, תקשיב, תטעם, תריח.
קופירייטינג באמבטיה
לרעיונות טובים יש מנהג להפתיע במקומות לא צפויים. כדאי להחזיק עט ונייר במכונית (גם המחשבות נוסעות), באמבטיה (כשהראש נקי...) ובכלל, קופירייטר תמיד יש עליו עט... או פאלם.