אין גבול לשינויים והחידושים ברשת האינטרנט. זה התחיל מאתרי תדמית קטנים, המשיך באתרי סחר אלקטרוני שמנהלים מכירות מוצרים אונליין, עבר לפלטפורמות תוכן גולשים באמצעות אתרי בלוגים , משם לבניית רשתות חברתיות שמנהלות קהילות שלמות סביב נושאי נישה. אחד התחומים החמים כיום בתעשיית האתרים ברשת - הוא מיני אתרים. מהם מיני אתרים? מה תפקידם ואיך לבנות אותם? מיני אתרים הם למעשה אתרים קטנים, אתרים בעלי מספר דפי נחיתה מצומצם שייעודם לשמש כאתר לווין תומך לאתר גדול יותר.
מיני אתרים - סוגים:
מיני אתרים נבנו בתחילה בתור דף נחיתה בודד שמטרתו הייתה להביא מכירות לאתר גדול יותר. השימוש העיקרי שעשו בדפי נחיתה אלו היה באמצעות קמפיין קישורים ממומנים. דפי נחיתה אלו מוקמו כקישור ממומן לצד תוצאות החיפוש האורגני והובילו ישירות לדף נחיתה שהפנה את הגולשים למכירה באתר הבית של החברה. הסוג השני של מיני אתרים הוא אתרים תומכים או אתרי תמיכה. אתרים אלה בנויים ממספר עמודי נחיתה מצומצם ותפקידם להוות כוח תומך לאתר בתחום תחרותי. בבניית מיני אתרים אין השקעה על עיצוב האתר והדגש העיקרי הוא על תוכן רלוונטי וממוקד והפניית קישורים לאתר הראשי.
דפי נחיתה:
הסוג הראשון של מיני אתרים הוא דפי נחיתה. אתרים אלה למעשה בנויים מדף אחד שכל ייעודו הוא להפוך את הגולשים ללקוחות ולהניע אותם לפעולה (קנייה, הירשמות לשירותי האתר, הורדת תוכנה וכדומה). דף נחיתה חייב להיות מכירתי ועל כן יש לבנות אותו בדרך כזאת. בניית דף מכירתי מתחילה קודם כל בתוכן שיווקי. עליכם לשבץ כותרות המורכבות ממילות המפתח. עליכם לבנות תוכן שיווקי שמניע את הלקוח לקנייה. לצד התוכן השיווקי עליכם למקם תמונה של השירות או המוצר. נקודה חשובה: גולשים יגיעו לרוב לדפי נחיתה ישירות מתוך הקישורים הממומנים. לכן, עליכם לוודא שתוכן העמוד אכן קשור לתוכן המודעה - שכן, במידה וגולש יגיע ממודעת קישור על מוצר X לעמוד עם מוצר Y - הוא ינטוש את האתר ללא רכישה. החלק העליון של העמוד חייב להיות בנוי מכותרת מושכת , תוכן שיווקי ותמונה. לצד התוכן עליכם למקם טופס צור קשר או טופס הזמנת מוצר.
מיני אתרים - דגשים חשובים:
השקיעו בעיקר בתוכן. תוכן מוכוון מילות מפתח, ממוקד על מספר מילות מפתח מצומצם ומהווה ערך מוסף במידע לגולשים.
קישור לאתר הראשי - הייעוד העיקרי של האתר הוא תמיכה באתר הראשי. צרו קישורים מרובים בין מיני אתרים לאתר הראשי - הקישורים צריכים להיות על בסיס מילות מפתח הקשורות לנושא האתר.
עליכם להשקיע באתרים אלה בקידום אורגני - להוסיף אליהם קישורים ולעדכן אותם בתכנים מדי פעם. אחרת, מנועי החיפוש יבין שמדובר באתרים לא שימושיים ויפגע בקידום שלהם.