אחד התחומים החמים ביותר תחת תחום קידום האתרים הוא קידום אתרים חברתי או קידום אתרים קהילתי ( באנגלית, Social Media Optimization, ראשי תיבות SMO ) אשר עוסק במיטוב, אופטימיזציה ורתימה תוכן אשר מפורסם ברשתות חברתיות לקידום האתר שלך.
מאמר זה יתן לך מספר דגשים לקידום אתרים ברשתות חברתיות כדוגמת פייסבוק, Linkedin, המרקר של הקפה, MySpace ועוד אלפי רשתות חברתיות אחרות.
דגשים לקידום אתרים ברשתות חברתיות
1. הכרות ראשונית - לפני שאתה רץ לפרסם עשרות קישורים לאתרך האישי, הקדש כמה דקות ( ועדיף גם כמה ימים ) בשביל לעקוב מעט על הקהילה ולראות מי מוביל אותה, אילו אנשים חברים בה וכיצד אתה יכול לרתום את הניסיון שלהם להצלחה שלך.
2. קישורים, קישורים ועוד קצת קישורים - מדיה חברתית ( ובכלל רשת האינטרנט ) חיה מקישורים טקסטואליים אשר מעבירים אותך מעמוד לעמוד. אחד הפרמטרים החשובים ביותר עבורך היא פרסום של קישורים לעמודי נחיתה אצלך באתר מתוך תגובות לפוסטים בבלוגים או דיונים ברשת החברתית המועדפת עליך. חשוב לציין, כי לא כל הקישורים אפקטיביים מבחינת קידום בגוגל וזאת מכיוון שבחלק מהרשתות מצורף האלמנט No-Follow אשר מונע את העברת "הכוח" של העמוד לעמודי היעד. עם זאת, 100% הקישורים יכולים לעזור לך להביא תנועה אנושית לא מעטה לאתר שלך, וגם זה חשוב מאוד.
3. תוכן אלקטרוני - תוכן אלקטרוני כדוגמת תמונות, קבצי וידאו או קבצי שמע ניתן להפיץ בצורה מהירה, פשוטה וקלה. השתמש מידי פעם בתכנים מסוג זה לפרסום המומחיות שלך, כמובן בצירוף קישור רלוונטי לאתר שלך. למשל, באפשרותך לפרסם קובץ וידאו אשר סוקר את דעתך בנושא כלשהו אשר מתנהלת בו מחלוקת ברורה בתחום העיסוק שלך.
4. סינדיקציית תכנים - הקל על תהליך ההפצה של התוכן שלך באמצעות כפתורים ייעודיים אשר יאפשרו לגולשים להוסיף את העמוד הרלוונטי לאתרי תיוג, הפצה וסינדיקציה כדוגמת del.icio.us, Digg וחברים אחרים.
5. שקיפות - השאר שקוף, אמיתי ומהימן. הגולשים ברשת לא סולחים למתחזים אשר באים להונות אותם. במקרים מסוג זה, סביר להניח שתפגע ותשיג אפקט הפוך לחלוטין ממה שרצית.
חברת Guru4rent היא בית תוכנה אשר מציע פתרון כולל אשר מותאם לצרכים שלך. אנחנו מתמחים בעיצוב, פיתוח וקידום של אתרי Web 2.0, רשתות קהילתיות ופורטלים לפי דרישה.