"כשאתה צריך לירות – תירה, אל תדבר". בפרסום, ובעיקר בפרסום מקוון, הזמן שלנו יקר מאוד. כל שנייה קובעת, כל מילה עושה את ההבדל בין חיים למוות, קליק או התעלמות. זה הזמן להוציא את התותחים הכבדים. ההבדל בין קופירייטר יעיל לפחות יעיל, טמון בדרך כלל באוריינטציית המכירות שלו. רוב האנשים אולי לא יחשבו על קופירייטר כעל איש מכירות - ויחד עם זאת, קופירייטר הוא המומחה מספר 1 לכלי המכירות מספר 1: השפה. במילים טמון סוד הקסם, הכוח, ההנעה לפעולה, בין אם מדובר בשיווק של מוצר חשמלי, אישיות, רעיון או מסר. איך תוכל להבטיח שהקופירייטר שלך יעשה עבודה טובה, שתירשם בסופו של דבר בקופות? הנה מספר קריטריונים שיעזרו לך לבחון ולצפות את מידת האפקטיביות הצפויה שלו.
קופירייטר צריך לדעת למכור. בתי ספר לקופירייטינג יש הרבה. קופירייטרים טובים ומנוסים, שהוכיחו יכולת שכנוע ומכירה אמיתית למוצרים אמיתיים - יש מעט. בדוק היטב את תיק העבודות של הקופירייטר – מי הם הלקוחות שלו, על אילו עבודות הוא חתום, מה הוותק שלו בשוק. האם תיק העבודות שלו מבוסס על שנים של ניסיון מעשי בתחום, או על גימיקים של קורס קופירייטינג זה או אחר?
קופירייטר צריך להיות מאוהב. קופירייטינג זאת אהבה. וכמו באהבה אמיתית, ההתלהבות לא נגמרת. גם אחרי אלפי מודעות, מאות פרוספקטים, עשרות סלוגנים, יש הרגשה של פעם ראשונה. של שמחה, של התלהבות, חדוות יצירה. אין שיטה אחרת לייצר רעיונות טובים. האם אתה חש בהתלהבות אמיתית אצל הקופירייטר שלך? האם העיניים שלו נוצצות? האם ההתלהבות שלו מדבקת?
קופירייטר צריך לדעת לזוז. כל מוצר פרסומי דורש חשיבה וכתיבה ייחודית ושונה. קופירייטר מקצועי צריך לדעת לנוע בקלילות ובאלגנטיות בין מדיומים שונים וסוגי טקסטים מגוונים – סלוגנים, תוצרי דיוור ישיר, פרופילי חברה, אתרי אינטרנט, פרוספקטים ועוד. כדאי להעדיף קופירייטר שהוכיח שליטה ומקצועיות בכל אחד מהם. כך תבטיח שאותו קופירייטר שהבריק עם סלוגן מצוין היום, יעמוד יפה גם בכתיבת פרופיל החברה שלך מחר.
קופירייטר צריך להפתיע. המשימה העומדת בפני כל קופירייטר היא להצליח להחדיר את המוצר שלך טוב-טוב לזיכרון ולמודעות, באופן מניע לפעולה. הלקוח הפוטנציאלי שלך חשוף מכל עבר למידע, לתכנים, ולפרסום, במיוחד בעידן האינטרנט. על הרקע הזה, וזה לא קל, קופירייטר צריך להתבלט עם חשיבה שונה, רעננה, אחרת. שאל את עצמך: האם העבודות שהציג לך הקופירייטר הצליחו להפתיע אותך ולרגש אותך? האם הן "עשו לך את זה"?
קופירייטר צריך לדעת להקשיב. קופירייטר טוב מבין שבמה שקשור לבייבי שלך - אף אחד לא מבין כמוך. האיבר החשוב ביותר אצל קופירייטר הוא האוזן שלו... כדי לדעת איך לשווק נכון את המוצר שלך צריך קודם כל לדעת להקשיב. האם אתה מרגיש שהקופירייטר שלך קשוב לך? מעניק תשומת לב ורגישות ראויה להסברים שלך, לזווית הראייה שלך? האם הוא מעלה כבר בשיחה הראשונה תובנות מעניינות או שואל שאלות מעניינות ומעמיקות אודות המוצר או החברה?
קופירייטר צריך להיות משכנע - בשתי מילים או באלף. קופירייטר נבחן הן בסלוגנים בני שלוש מילים והן בטקסטים ארוכים ומפורטים. קופירייטר טוב ומנוסה יציג בפניך תיק עבודות עשיר, המכיל גם הברקות של סלוגנים "ממזריים", וגם עמודי תוכן ארוכים הכתובים כהלכה - באופן זורם, קריא ומשכנע.
ובשורה התחתונה, כמה זה עולה לנו?... קיבלת הצעה מפתה מאוד? נורה אדומה מהבהבת... בפרפראזה על המשפט הידוע, טעמו המר של קופירייטינג בלתי מוצלח נשאר זמן רב לאחר שפג טעמו המתוק של המחיר הזול. שים לב כיצד גם אתה, כצרכן, מושפע מפרסום – מסלוגן חזק שמוכר תדמית גבוהה בשתי מילים, מברושור שמפתה לרכוש מוצר חשמלי חדש או מתכני אתר מעניינים שמצליחים לגרום לך לשהות באתר אינטרנט זמן ממושך. בפרסום, שיווק ומכירות, המילה הנכונה יכולה לעשות פלאות. לפעמים, שווה לשלם עליה קצת יותר.