חפש מאמרים:
שלום אורח
22.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ישראל זקוקה לערוץ אלג'זירה משלה.

מאת: דני צימטשיווק בינלאומי10/01/20091837 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האם הרומן הישראלי-הטורקי מתערער בעקבות "עופרת יצוקה" ? שואלים ישראלים רבים לנוכח הפניית העורף של טורקיה לישראל בימים הסוערים של המלחמה בעזה.

 כי זאת לדעת: ישראל וטורקיה הן שותפות אסטרטגיות מכל בחינה: צבאית, כלכלית ופוליטית.

 טורקיה, המדינה המוסלמית הראשונה שהכירה במדינת ישראל , חתמה עמנו הסכם סחר חופשי לפני יותר מעשור וכיום מהווה טורקיה שותפת סחר שמינית בגודלה של ישראל.

 מחזור הסחר האזרחי בין שתי המדינות עשוי להגיע בסוף שנה זו ל- 4 מיליארד דולר וסך ההשקעות של חברות ישראליות בטורקיה בשלוש השנים האחרונות מגיע לכחצי מיליארד דולר.

 בין החברות הישראליות הרבות הפועלות בטורקיה ניתן לציין את בנק הפועלים, חוגלה, ישקר, החברה המרכזית להשקעות כמו גם קבוצת הראל שרכשה אך לאחרונה שלד חברת ביטוח בטורקיה.

 למעלה מחצי מיליון ישראלים מבקרים כתיירים בטורקיה מדי שנה והטרמינולוגיה "הכול כלול" הפכה זה מכבר לפולקלור ישראלי מצוי במרבית רובדי החברה הישראלית.

 בנובמבר 2002 עם עליית המפלגה האיסלמית  "צדק ופיתוח" לשלטון בטורקיה חששו רבים לסיום הרומן בין שתי המדינות אך המציאות הוכיחה אחרת והיחסים רק הולכים ומתהדקים לאורך השנים.

 גם האשמתו הפומבית הבוטה של ראש ממשלת טורקיה בשיא האינתיפאדה שממשלת ישראל מפעילה מדיניות של טרור כנגד הפלסטינים נשארה בבחינת "הצהרה לפרוטוקול" ותו לא.

 המפלגה השלטת בטורקיה פועלת נמרצות בזירה המזרח-תיכונית ובעקבות יוזמתו של ראש הממשלה הטורקי הוקם "פורום אנקרה" בהשתתפות אישים מישראל, פלסטין וטורקיה הבוחנים בצוותא מזה שנים הזדמנויות לתרום לחימום היחסים בייננו לבין שכנינו הפלסטינים באמצעות פתרונות כלכליים למצוקת הפלסטינים.

 דא עקא , בעת מלחמת לבנון השנייה ובימים אלה בעקבות תקיפת צהל בעזה נשמעים קולות מאיימים מצד מנהיגים פוליטיים בטורקיה לשים קץ לידידות בין העם הטורקי והישראלי וקולם גורם לציבור הטורקי לצאת להפגנות זועמות ברחובות הערים בטורקיה.

 בפרלמנט הטורקי המונה 550 מושבים פועלת קבוצת ידידות טורקיה-ישראל המונה 316 חברי כנסת, רוב מרשים של תומכים במערכת היחסים החמה בין שתי המדינות.

 בעת מלחמת לבנון השנייה התפטרו רוב חברי הכנסת הטורקיים מחברותם בקבוצת הידידות עם ישראל והשבוע התבשרנו שתופעת ההתפטרות חוזרת בעקבות "עופרת יצוקה".

 וכרגיל בעת משבר של אמון בין שתי המדינות עולה השאלה , אם לא התמיהה, מדוע לא נשמע כלל קולה של ישראל בתקשורת ובציבוריות הטורקית.

 מקורות בכירים באנקרה מביעים את זעמם על כך שישראל החליטה לפתוח במתקפת "עופרת יצוקה" דווקא בעת הניסיון הטורקי לתווך בין ישראל וסוריה, המהלך הפוליטי שלדעתם עשוי היה לסייע גם בחזית הסכסוך הישראלי פלסטיני.

 אם תשאלו בכירים בישראל יאמרו לכם רבים שהצהרות הטורקים בסכסוך הנוכחי הם בבחינת איתות למדינות ערב ואין בהם להצביע כלל על פיחות ביחסים הבילטראליים בין טורקיה וישראל.

 גם לנוכח הערכות אלה סבור אני שלאורך זמן יש סכנה מוחשית לסדק הולך וגדל במערכת יחסי הידידות בין שתי העמים .

 השפעת האווירה הקשה כלפי ישראל ברחוב הטורקי  מוצאת את ביטויה בתגובות עורכים וקוראים זועמות בעיתונות הטורקית שאינה בוחלת בביטויים קשים כנגד ישראל עם הצעות לרוב לניתוק מוחלט של היחסים .

 ביום שאחרי "עופרת יצוקה" על משרד החוץ הישראלי לסמן את טורקיה כמדינה "טעונת טיפוח הסברתי" בכל הכלים היעילים להשגת המטרות.

 בל נשכח, טורקיה כמדינה דמוקרטית מערבית לכל דבר פתוחה לשמוע את טיעוני הצד הישראלי וגם לנוכח המציאות הנוכחית בדעת הקהל הטורקי חייבים להתמיד במשימת  ההסברה בכל הזדמנות ובכל עת ..

 האם לא הגיע הזמן שגם מדינת ישראל תפעיל טלוויזיה או רדיו המשדרים לעולם האיסלמי, ומדוע לא להקים תחנה בכבלים המשדרת 24 שעות באנגלית/טורקית/פרסית ? האם יהיה זה מוגזם להודות בעובדה  שישראל צריכה תחנת אל ג'אזירה משלה ?

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני צימט

מאת: דני צימטעסקים בינלאומיים07/06/101342 צפיות
טורקיה מהווה יעד יצוא מרכזי לתעשייה הישראלית,לפי נתוני מכון היצוא הישראלי 650 מפעלים וחברות ישראליות נמצאות במעגל העסקי עם טורקיה וניתן להניח שחלקן יבקשו למצוא דרכים יצירתיות להמשיך את הקשר הכלכלי המניב שנבנה בעמל רב בתנאים של שווקים בינלאומיים תחרותיים.

מאת: דני צימטזהות27/12/091430 צפיות
מאמר זה מתעתד להציג קו מחשבה המצדד בהתגייסות מרצון של ישראלים רבים כשגרירי הסברה, המסוגלים וגם מוכנים לעמוד אל מול קהלים ברחבי העולם ולהציג תמונה מאוזנת אודות החברה בישראל על יתרונותיה התרבותיים, המדעיים וההומאניים.

מאת: דני צימטשיווק בינלאומי10/01/091900 צפיות
גורמי התיירות בארץ מודעים לקושי העצום בהגברת התיירות לישראל הנובע מתדמיתה השלילית של המדינה ולכולם ברור שזירת הסכסוך הישראלי-פלסטינאי אינה מהווה הזמנה אטרקטיבית לבוא לכאן לבקר, לנפוש, לבלות.

מתוך תחושת חוסר ברירה מתמקדים מאמצי השיווק של ישראל ב"משוכנעים", יהודים ונוצרים אוונגליסטיים אוהדי ישראל שתמונת המצב הביטחוני גרועה ככל שתהיה אינה מרתיעה אותם מלבוא בשערי המדינה.

המוחות היצירתיים ביותר במדינה תרים ללא הרף אחר "חומרי גלם תדמיתיים" שיש בכוחם לייצר דימויים חיוביים העשויים לסייע בהבאת "הבל


מאת: דני צימטשיווק בינלאומי10/01/092169 צפיות
תהליך מיתוג מדינות קיים למעשה מאז ומעולם. כל מדינה ברת-קיימא שולחת אין ספור מסרים לעולם באמצעות תרבותה, אומנותיה, פעילותה הפוליטית, מוצרי היצוא שלה, נציגיה המבקרים בעולם כאנשי רוח, אנשי עסקים וספורטאים המתחרים בזירה הבינלאומית - כל המסרים הרבים הנשלחים אל מחוץ לגבולות המדינה אמורים לייצג נאמנה את תדמיתה של המדינה, את הלך הרוחות בה, את סדר יומה ויעדיה .
המסרים הרבים ששולחת המדינה כל העת הם הבסיס לתדמיתה הנתפסת של המדינה.


מאת: דני צימטתקשורת המונים10/01/093230 צפיות
תדמיתה של מדינה וזהותה הלאומית הם ערכים שמאז ועולם שיחקו תפקיד מרכזי על במת ההיסטוריה וסימלו את מידת חשיבותה ומרכזיותה של המדינה במערכת יחסיה הפוליטיים, הכלכליים והתרבותיים עם העולם החיצון. תדמיתה הבינלאומית של ישראל העכשווית מושפעת באופן גורף ממראות הפיגועים והמלחמה עקובת הדם באזורנו לאורך שנים רבות. זהו תהליך ארוך שבו נשחק המותג ישראל עד דק ואין תימה שבסקר בינלאומי שנערך זה מכבר דורגה ישראל כאיום מספר אחד לשלום העולם !

מאת: דני צימטתקשורת המונים10/01/091834 צפיות
ישראל הנאבקת זה 60 שנה על זכות קיומה באזור מנוכר לחלוטין להוויה הציונית, לא השכילה לייצר תפיסת תדמית חדה ובהירה המזוהה עם ערכיה של חברה דמוקרטית , הומנית, מערבית באופייה, חילונית ברובה, עם הישגים יוצאי-דופן בתחומי המדע, הרפואה והטכנולוגיה

מאת: דני צימטשיווק ואסטרטגיה10/01/091872 צפיות
קשה להשתחרר מהתחושה שהגיע הזמן לגייס, תרתי משמע, וינסטון צ'רצ'יל ישראלי, אותו מנהיג בריטי לפני ובעת מלחמת העולם השנייה, שהפיח באזרחי הממלכה המאוחדת אוירה של גאווה לאומית, סולידאריות ובעיקר נכונות לשלם את מחירו של מאבק עיקש כנגד האויב הנאצי שהפגיז בלא רחם את ערי בריטניה בעיקר את הבירה לונדון.

מאמרים נוספים בנושא שיווק בינלאומי

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי14/04/132627 צפיות
מרוב הפרסומים קשה מאד לאנשי שיווק לתכנן את הטקטיקה של העבודה שלהם בשיווק המוצרים או השירותים שלכם.

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי21/03/131941 צפיות
כמעט כל חברה יצרנית ישראלית המעוניינת להתחיל במכירות בשווקים בינלאומיים עומדת בפני הדילמה הבסיסית: מכירה ישירה או רשת הפצה?מכירה ישירה במדינת יעד מבטיחה תקבול גבוה יותר אולם דורשת הקמת תשתיות והשקעת משאבים רבים. ומנגד, ברשת הפצה המכירה היא אמנם מהירה יותר אך אנחנו נאלצים לחלוק את ההכנסות עם גורם שלישי. בסיכומו של יום, חברות ישראליות רבות מעדיפות מפיצים, מאחר וזו הדרך המהירה ביותר למכירה בשווקים בינלאומיים תוך ניצול המוניטין של המפיץ בטריטוריה. כיצד מקימים רשת הפצה מוצלחת? להלן עצות שימושיות:

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי13/07/128693 צפיות
האם המיתוג עוד חי, האם למיתוג עדיין יש משמעות, האם ההשקעה במיתוג כדאית, האם הצרכן יכול בכלל היום להעריך מיתוג?

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי06/12/119043 צפיות
תערוכות בינלאומיות הן אולי ההזדמנות היחידה שבה ניתן לפגוש לקוחות, מפיצים ומתחרים תחת קורת גג אחת. היערכות נכונה לתערוכה יכולה לחסוך כסף רב ולהוות מפתח להצלחתה. להלן שישה שלבים להצלחה בתערוכה בחו"ל.

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי03/11/118811 צפיות
כל מי שעוסק בכתיבה ודאי שמע את האמת המוסכמת "אף אחד לא יקרא את זה בכל מקרה". זה אולי נכון, אבל למשפט יש המשך "אף אחד לא יקרא את זה – אלא אם כן יש שגיאה".

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי02/11/118643 צפיות
קורה לכם שאתם פוגשים אדם השואל אתכם "מה נשמע" ואתם לא יודעים מה לענות? החיים בדרך כלל מתנהלים בשיגרה ללא אירועים מיוחדים, זה מצוין בשביל השקט הנפשי ויכולת התכנון, אבל קצת פחות טוב ליחסי ציבור של חברות שמבוססים על חדשות. הקיץ הוא לרוב עונה כזו. אנשים בחופשות, קשה לקדם עסקאות חדשות, אין יוזמות בתעשיה, פשוט עונת המלפפונים. ובכל זאת, מה עושים כדי לקדם את החברה גם בתקופה שקטה? הנה כמה רעיונות בדגש על יחסי ציבור

מאת: דודי דשאשיווק בינלאומי25/03/119459 צפיות
טיפים קצרים וחיוניים עבור יצרנים המבקדים לבדוק את נושא היציאה לפעילות שיווק בינ"ל. צעדים הכרחיים בתהליך ההכנה לקראת פעילות היצוא

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica