טורקיה מהווה יעד יצוא מרכזי לתעשייה הישראלית,לפי נתוני מכון היצוא הישראלי 650 מפעלים וחברות ישראליות נמצאות במעגל העסקי עם טורקיה וניתן להניח שחלקן יבקשו למצוא דרכים יצירתיות להמשיך את הקשר הכלכלי המניב שנבנה בעמל רב בתנאים של שווקים בינלאומיים תחרותיים.
למאמר המלא...
|
מאמר זה מתעתד להציג קו מחשבה המצדד בהתגייסות מרצון של ישראלים רבים כשגרירי הסברה, המסוגלים וגם מוכנים לעמוד אל מול קהלים ברחבי העולם ולהציג תמונה מאוזנת אודות החברה בישראל על יתרונותיה התרבותיים, המדעיים וההומאניים.
למאמר המלא...
|
קשה להשתחרר מהתחושה שהגיע הזמן לגייס, תרתי משמע, וינסטון צ'רצ'יל ישראלי, אותו מנהיג בריטי לפני ובעת מלחמת העולם השנייה, שהפיח באזרחי הממלכה המאוחדת אוירה של גאווה לאומית, סולידאריות ובעיקר נכונות לשלם את מחירו של מאבק עיקש כנגד האויב הנאצי שהפגיז בלא רחם את ערי בריטניה בעיקר את הבירה לונדון.
למאמר המלא...
|
לנוכח הבקורת ההולכת ומתגברת אל מול המלחמה בעזה , האם לא הגיע הזמן שגם מדינת ישראל תפעיל טלוויזיה או רדיו המשדרים לעולם האיסלמי, ומדוע לא להקים תחנה בכבלים המשדרת 24 שעות באנגלית/טורקית/פרסית ? האם יהיה זה מוגזם להודות בעובדה שישראל צריכה תחנת אל ג'אזירה משלה ?
למאמר המלא...
|
תדמיתה של מדינה וזהותה הלאומית הם ערכים שמאז ועולם שיחקו תפקיד מרכזי על במת ההיסטוריה וסימלו את מידת חשיבותה ומרכזיותה של המדינה במערכת יחסיה הפוליטיים, הכלכליים והתרבותיים עם העולם החיצון. תדמיתה הבינלאומית של ישראל העכשווית מושפעת באופן גורף ממראות הפיגועים והמלחמה עקובת הדם באזורנו לאורך שנים רבות. זהו תהליך ארוך שבו נשחק המותג ישראל עד דק ואין תימה שבסקר בינלאומי שנערך זה מכבר דורגה ישראל כאיום מספר אחד לשלום העולם !
למאמר המלא...
|
תהליך מיתוג מדינות קיים למעשה מאז ומעולם. כל מדינה ברת-קיימא שולחת אין ספור מסרים לעולם באמצעות תרבותה, אומנותיה, פעילותה הפוליטית, מוצרי היצוא שלה, נציגיה המבקרים בעולם כאנשי רוח, אנשי עסקים וספורטאים המתחרים בזירה הבינלאומית - כל המסרים הרבים הנשלחים אל מחוץ לגבולות המדינה אמורים לייצג נאמנה את תדמיתה של המדינה, את הלך הרוחות בה, את סדר יומה ויעדיה .
המסרים הרבים ששולחת המדינה כל העת הם הבסיס לתדמיתה הנתפסת של המדינה.
למאמר המלא...
|
גורמי התיירות בארץ מודעים לקושי העצום בהגברת התיירות לישראל הנובע מתדמיתה השלילית של המדינה ולכולם ברור שזירת הסכסוך הישראלי-פלסטינאי אינה מהווה הזמנה אטרקטיבית לבוא לכאן לבקר, לנפוש, לבלות.
מתוך תחושת חוסר ברירה מתמקדים מאמצי השיווק של ישראל ב"משוכנעים", יהודים ונוצרים אוונגליסטיים אוהדי ישראל שתמונת המצב הביטחוני גרועה ככל שתהיה אינה מרתיעה אותם מלבוא בשערי המדינה.
המוחות היצירתיים ביותר במדינה תרים ללא הרף אחר "חומרי גלם תדמיתיים" שיש בכוחם לייצר דימויים חיוביים העשויים לסייע בהבאת "הבל
למאמר המלא...
|
מאז כוננה טורקיה יחסים דיפלומטיים עם ישראל בשנת 1949, המדינה המוסלמית הראשונה שעשתה זאת, ידעו היחסים בין שני העמים עליות ומורדות אך תמיד נשמרה מידה משמעותית של הערכה הדדית שמנעה הקצנה .
בשנת 1997 חתמו ישראל וטורקיה על הסכם סחר חופשי שהציב את כלכלת שתי המדינות במסלול קבוע של שיתופי פעולה
למאמר המלא...
|
ישראל הנאבקת זה 60 שנה על זכות קיומה באזור מנוכר לחלוטין להוויה הציונית, לא השכילה לייצר תפיסת תדמית חדה ובהירה המזוהה עם ערכיה של חברה דמוקרטית , הומנית, מערבית באופייה, חילונית ברובה, עם הישגים יוצאי-דופן בתחומי המדע, הרפואה והטכנולוגיה
למאמר המלא...
|