חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ייצוא? לא בשמים!

מאת: דודי דשאשיווק בינלאומי25/03/20119445 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

יצוא?לא בשמים!

 

היציאה לפעילות בשוק הבין לאומי, עבור חברות רבות, היא צורך קיומי וחלק ארי באסטרטגיה.  הסיכונים האפשריים והחשש הטבעי מהמפגש עם עולם שלעיתים נראה זר ועויין, לא אחת מרתיעים ייצרנים מקומיים מצליחים שמטעמי "חוסר ביטחון" בוחרים לוותר(?) עלהאתגר.

אלה "האוזרים אומץ" ומתחילים בפעילות יצוא משתייכים לקבוצה "הזוכה" לשם  יצואנים קטנים או מתחילים.  המאפיין העיקרי של קבוצה זו מתבטא בהיעדר הידע המתאים, חוסר בכוח אדם מיומן ובייחוד חוסר במשאבים כלכליים ולכן ישאפו להגיע לתוצאות מהירות בעלויות סבירות.

על מנת לנתב את דרכינו בסבך היצוא נמקד את השתייכות היצואנים למגזרי משנה:

1.  יצואנים  קטנים/מתחילים:חברות קטנות העושות את צעדיהן הראשונים בתחום השיווק הבינ"ל.  לחברות אלה משאבי ידע, זמן ומימון מוגבלים גם ובייחוד שנפח הפעילות, בתחילתו של התהליך, אינו מצריך גיוס עובד שיווקבמישרה מלאה. 

2.  יצואנים וותיקים להם פעילות שיווקהמוגדרת "מוזנחת" ומחייבת מיקוד:  משאבי החברה מטבע הדברים מופנים כלפי מקור ההכנסה העיקרי אך עם זאת קיימת ההבנה כימיקוד ראויי יביא לתוצאות טובות משמעותית עבור הפעילות "המוזנחת".  במרבית המקרים לחברות אלה אין את המשאבים הראויים (זמן, כ"א ומימון) לגיוס כ"א המקצועי והמתאים והקצאת בעלי תפקידים מתוך החברה לטיפול בשוק (?) הקיים עללה להביא לתוצאות הפוכות.

למרות השונות בין המגזרים התעשייתיים והעסקיים להם מאפיינים מגוונים, דומה כי כחוט השני העובר בין כולם, ניתן למצוא מספר כללי אצבע משותפים ותקוותי, יהיו מורה נבוכים עבור אלה שיבקשו לחצות את משוכת החשש מפעילות היצוא:

  1. הפיצו את בשורת היצוא: 

שתפו חברים, מכרים עמיתים ואף מתחרים.  בעולם שבו השיווק הרישתי תופס תאוצה ועמדה מובילה בכל הקשור בפיתוח עסקי, פיתוח שווקים והרחבת הפעילות הקיימת, ערכה של המילה העוברת מפה לאוזן עשוי לקדם אתכם מהר ורחוק מכפי שציפתם.

  1. אל תחשבו לבד: 

היפגשו עם אנשי מקצוע או שכרו מלווים מקצועיים.  עלותם של אלה גבוהה ככל שתהיה עשוייה להיות ההבדל בין הצלחה גדולה לכישלון חרוץ שהפסדים גדולים בצידו.  שתפו את עמיתיכם לחברה בתהליך החשיבה וההכנה לקראת פעילות היצוא.  הידע, הניסיון וקשת ההיכרויות שבעלי מקצוע אלה מביאים עימם, עשוייה להיות בעלת ערך רב עבורכם.

  1. אל תגידו לא יודעים: 

לימדו את שוק היעד בין אם גיאוגרפי ובין אם יעודי/מקצועי:

  • לימוד פרופיל הלקוח, הבנת צרכיו, רצונותיו והעדפותיו.  שאלת המפתח שחייבת להישאל היא האם השירות ו/או המוצר המוצע על ידכם עונה לצרכים ו/או נותן מענה למחסור אמיתי.
  • לימוד המתחרים יכלול את שמם , עוצמת נוכחותם בשוק (גודל, שנים, פריסה) מאפיינים, יתרונותיהם וחסרונותיהם.
  • הבנת הטכנולוגיות ו/או מאפייני המוצר הקיים בשוק.  האם אנו מביאים חידוש? האם אנו מביאים יתרונות?
  • להבנת משמעות המחיר המוצע על ידכם ישנה משמעות.  לדוגמה, אין פסול בהצעת מחיר גבוה מהמתחרים ו/או הצעת מחיר הזהה למתחרים למרות היותכם "שחקן חדש" וזאת רק אם קיימים יתרונות מובהקים למוצר או השירות אותו אתם מציעים לשוק.  בעולם רווי המצאות וחידושים, נושא המחיר מהווה גורם מכריע לבחירת הלקוח במוצר המוצע על ידכם.  מכסים הם גורם משפיע על המחיר ולכן חשוב ללמוד את חוקי ומגבלות המכס האפשריות בכל מדינה גם אים יש לה הסכמי סחר חופשי עם ישראל. 
  • להתאמת המוצר לתנאים ולתקנים בשוק היעד משקל מכריע לייתכנות המכירה.  לדוגמה, למוצרים להם יש ביטוח חבות מוצר, לא אחת, ביטוח זה עלול שלא להספיק במדינת היעד ועל כן יש לשדרג את הקיים.  התאמת המוצר לתנאי השוק תגן עליכם מפני תביעות שעלולות לפגוע אנושות בתפקוד החברה ובחייה בכלל.  אין לראות את העובדה כי מוצר זהה הנמכר בישראל ללא חסמי תקן, ככזה ראה וקדש במדינות היעד.
  1. הכנת התקציב (ולא לשכוח שיווק):

בשלב תכנון הפעילות חשוב להעריך את גובה ההוצאות הצפויות ולתקצב כל סעיף וסעיף.  רק לאחר מיכן לצאת לפעילות.  לא אחת מסתיים הפיתוח ו/או ההכנות לקראת היציאה לפעילות היצוא אך לנושא השיווק לא נשארים מזומנים כלל.  מצגות, קטלוגים, בניית או עידכון אתר החברה, ביקורים או השתתפות בתערוכות, רכישת מידע ממאגרי מידע, ביקורים בשוק היעד וכל פעילות אחרת הקשורה בחדירה לשוק הינם חלק אינטגרלי מפעילות היצוא והרכיב האחרון והמכריע לקראת הצלחה אפשרית.  השוק אינו נדיב במתן הזדמנויות וכשאלה ניתנות יש לתפוס אותן בחוזקה כמוצאי שלל רב שכן: אין הזדמנות שניה למתן הרושם הראשוני.  אם נתכונן לקראת המפגש עם השוק הוא (ככל הניראה) יהיה מוכן לקבל אותנו. 

  1. ס ב ל נ ו ת:

המצרך החשוב ביותר בתהליך היציאה לפעילות היצוא.  כחלק מתהליך החשיבה הקצו לנושא היצוא פרק זמן נדיב ככל שניתן תוך בחינה עפ"י אבני דרך.  לא אגזים אם אגדיר כהישג תחילת פעילות מכירה בשוק חדש כשנה מהיום בו התקבלה ההחלטה "ללכת על יצוא".  דומה כי תהליך זה בייחוד לאלה המעורבים בו, ניראה סיזיפי וחסר סיכויי שכן מהמורות רבות צפויות בדרכו של היצואן החדש.  היו שמרנים עד כמה שניתן והקצו לתהליך את פרק הזמן הנדיב ביותר שאתם יכולים להעניק לו, שכן מכפלותיו בהשוואה לתהליך דומה בשוק הבית, גבוהות לאין שיעור. 

היצוא הוא אתגר וצורך קיומי של חברה המעוניינת לגדול ולהתפתח.  הגידול המתרחש על החברה הינו בכפולות גבוהות במיוחד ובקצב מהיר אליו לא תמיד מוכנה החברה.  היו מוכנים גם לאפשרות של הצלחה בלתי צפוייה שכן גם זו עלולה להיות חרב פיפיות במיקרה של דרישה הולכת וגוברת.  למדינת ישראל מאגרי ידע וניסיון אדירים אותם ניתן למצוא במכון היצוא ומשרד התמ"ת.  רוחב הלב, רצון טוב והרבה נכונות מצד גופים אלה הופכים את התהליך לנעים ונוח יותר המשולב יד ביד עם הידע והניסיון הניתן.

ב ה צ ל ח ה  !!!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בוסטניהול פרוייקטים לשוק הבינ"ל

פרופיל החברה

 

חברת "בוסט" - ניהול פרוייקטים לשוק הבינלאומי, בבעלותו וניהולו של מר. דוד דשא, מתמחה בניהול, ליווי ויעוץ לפעילויות בעלות אופי יצוא לשווקים הבינלאומיים תוך התמקדות ביצואנים קטנים או מתחילים.

מר. דשא הינו בעל תואר ראשון בשיווק מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת אילינוי בשיקאגו.

לדוד דשא ניסיון מגוון של למעלה מעשור בתחום השיווק הבין לאומי.  ניסיון זה כולל תפקידי ניהול השיווק בחברות מתחום המתכת בערוצי שיווק B2B ובתעשיות הפלסטיק לשוק מוצרי הצריכה. 

עיסוקו של דוד דשא בשיווק בין לאומי בתחומים השונים מביאים לידיי ביטוי ידע נרחב בתחומי שיווק רבים, יכולת לשלב ולמזג בין תחומי השיווק השונים והחשיפה לשווקים באזורים גיאוגרפיים כמו מזרח אסיה, אוקיאנייה, מערב אירופה וצפון אמריקה מוסיפים את הפן התרבותי שלא אחת יכול להוות את ההבדל בין עסקה מוצלחת לכישלון חרוץ.

ניסיון עשיר זה מתבטא בקשרים עם ערוצי שיווק רבים ומגוונים בתחומים שונים וכן ידע עשיר בתחומי ייצור שונים.  קשרי העבודה הרבים פרושים על פני ארצות רבות באירופה, אוסטרליה וצפון אמריקה. 

יתרונותיה ההגדולים של חברת "בוסט" ניהול פרוייקטים לשוק הבין לאומי, הם בלקיחת אחריות מלאה וניהול כל תהליך היציאה לחו"ל בעבודה צמודה על בסיס ליווי אישי החל מהשלב בניית האסטרטגיה ועד ליישומה בפועל.  כמו כן, הידע הניסיון וקשת הקשרים מבטיחים תוצאות בזמן מהיר יחסית ובעלויות סבירות.

סל השירותים הרחב של חברת "בוסט" כולל: בניית תכנית אסטרטגית, כתיבת תכנית שיווקית, איתור ערוצי הפצה, כתיבת מצגות, הפקת קטלוגים ואתרי אינטרנט, הפקה והשתתפות בתערוכות, ליווי תהליך פיתוח המוצר והתאמתו לצרכי השוק, ליווי תהליך עיצוב אריזת המוצר לרמת Store Merchandizing, ניהול פעילות השיווק ועוד.

בנוסף, דוד דשא, מעביר הרצאות בתחומי השיווק הבינלאומי למוסדות אקדמאים, אירגונים ומועדונים עסקיים.

דוד דשא בשמה של חברת "בוסט" - ניהול פרוייקטים לשוק הבינלאומי רשום כיועץ מוסמך במכון היצוא וכן חונך עיסקי מוסמך של משרד המסחר והתעשייה.

לחברה שותפויות עסקיות עם חברות יעוץ שונות כשחברת "בוסט" - ניהול פרוייקטים לשוק הבינלאומי נותנת את השירותים בתחום השיווק הבינ"ל.

על לקוחות החברה נמנים יצרנים מתחום מוצרי הצריכה, פיתוח מוצרים ומוצרים מקצועיים למחצה.

 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודי דשא

מאמרים נוספים בנושא שיווק בינלאומי

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי14/04/132619 צפיות
מרוב הפרסומים קשה מאד לאנשי שיווק לתכנן את הטקטיקה של העבודה שלהם בשיווק המוצרים או השירותים שלכם.

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי21/03/131934 צפיות
כמעט כל חברה יצרנית ישראלית המעוניינת להתחיל במכירות בשווקים בינלאומיים עומדת בפני הדילמה הבסיסית: מכירה ישירה או רשת הפצה?מכירה ישירה במדינת יעד מבטיחה תקבול גבוה יותר אולם דורשת הקמת תשתיות והשקעת משאבים רבים. ומנגד, ברשת הפצה המכירה היא אמנם מהירה יותר אך אנחנו נאלצים לחלוק את ההכנסות עם גורם שלישי. בסיכומו של יום, חברות ישראליות רבות מעדיפות מפיצים, מאחר וזו הדרך המהירה ביותר למכירה בשווקים בינלאומיים תוך ניצול המוניטין של המפיץ בטריטוריה. כיצד מקימים רשת הפצה מוצלחת? להלן עצות שימושיות:

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי13/07/128679 צפיות
האם המיתוג עוד חי, האם למיתוג עדיין יש משמעות, האם ההשקעה במיתוג כדאית, האם הצרכן יכול בכלל היום להעריך מיתוג?

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי06/12/119036 צפיות
תערוכות בינלאומיות הן אולי ההזדמנות היחידה שבה ניתן לפגוש לקוחות, מפיצים ומתחרים תחת קורת גג אחת. היערכות נכונה לתערוכה יכולה לחסוך כסף רב ולהוות מפתח להצלחתה. להלן שישה שלבים להצלחה בתערוכה בחו"ל.

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי03/11/118802 צפיות
כל מי שעוסק בכתיבה ודאי שמע את האמת המוסכמת "אף אחד לא יקרא את זה בכל מקרה". זה אולי נכון, אבל למשפט יש המשך "אף אחד לא יקרא את זה – אלא אם כן יש שגיאה".

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי02/11/118636 צפיות
קורה לכם שאתם פוגשים אדם השואל אתכם "מה נשמע" ואתם לא יודעים מה לענות? החיים בדרך כלל מתנהלים בשיגרה ללא אירועים מיוחדים, זה מצוין בשביל השקט הנפשי ויכולת התכנון, אבל קצת פחות טוב ליחסי ציבור של חברות שמבוססים על חדשות. הקיץ הוא לרוב עונה כזו. אנשים בחופשות, קשה לקדם עסקאות חדשות, אין יוזמות בתעשיה, פשוט עונת המלפפונים. ובכל זאת, מה עושים כדי לקדם את החברה גם בתקופה שקטה? הנה כמה רעיונות בדגש על יחסי ציבור

מאת: שגיב אמרישיווק בינלאומי25/08/108950 צפיות
תרגום אתרים הפך לאחד התרגומים הפופולארים בקרב מנהלי אתרים אשר מבינים את הערך של קידום אתרים דרך יצירת תנועה של קהל גולשים רחב ככל האפשר. למרות הדעה הרווחת תרגום אתרים הוא לא יקר ולרוב עולה כמה מאות שקלים ויש לכם אתר מתורגם בשפה שנייה וברמה גבוהה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica