פעם היו זמנים פשוטים בהם מקדם אתרים לא היה צריך לעבוד כל כך קשה עבור הקידום של האתר ובעזרת כל מיני דרכים הוא יצר מערך לא איכותי של קישורים אשר הביאו את האתר הספציפי עליו הוא עבד אל תוצאות קידום מעולות, ותוך זמן קצר היה ניתן לראות כי במנוע החיפוש של גוגל האתר הזה עלה במיקומים גבוהים של הביטוי המקודם.
עם הזמן גוגל השכילה להבין דבר זה פוגם באיכות של תוצאות החיפוש שלה ואם אפשור קידום מסוג זה ימשיך, היא תסבול מן התוצאות שלא יאחרו להגיע בצורה של נטישה של מנוע החיפוש ומעבר לאחד שנותן תוצאות רלבנטיות ואיכותיות כאשר מקישים מילת חיפוש מסוימת.
מאותו הרגע גוגל למעשה טרפה את הקלפים של כל מה שהיה מוכר וידוע עד כה עבור קידום אתרים אורגני בגוגל, כאשר אתרים רבים שילמו את המחיר ולא עלו בתוצאות החיפוש כלל בשל קידום ללא כל בסיס מקצועי אמיתי.
אותו שינוי באלגוריתם של גוגל ממשיך להתעדכן עד ימינו אנו ומקדמי אתרים חייבים למצוא דרכים במסגרת חוקי המשחק החדשים ליצור קידום אתרים אורגני שיהיה רלבנטי ועבודה מורכבת יותר אשר העלתה את המחירים של הקידום לכאלה שהפתיעו את רוב העסקים שהיו מורגלים למחירים נמוכים.
העבודה המורכבת שדרשה אנשי קידום מקצועיים יחד עם שעות עבודה ארוכות בהרבה יצרו מחירים שנעים בין 1500 ועד לכמה עשרות אלפי שקלים עבור אתרים אשר מצריכים עבודת קידום דקדקנית שמורכבת ממאות של שעות עבודה על ידי מומחי קידום אתרים אורגני בגוגל שמחדשת חדשות לבקרים את העדכונים שישפיעו על העבודה שלהם.
לכן חשוב להבין כי העלות הגבוהה עבור הקידום מורכבת ממספר של גורמים שיוצרים עבודה רבה יותר עבור המקדמים ולפיכך עלות גבוהה יותר עבור בעל העסק, כאשר האיכות של העבודה נמדדת במבחן התוצאה של הקידום האורגני.