עד לפני מספר שנים, אתרים של רשתות, עסקים ובעלי מקצוע שונים שימשו בעיקר כמאגר מידע ללקוח ובמקרה הטוב למקור עבור קבלת שירות דרך האינטרנט. אך כאשר הרשת קפצה כיתה והפכה דינמית יותר, החלו עסקים בסדרי גודל שונים לפתוח חנויות באתרים שלהם וכך נוצר תת ז'אנר בתחום עיצוב אתרי אינטרנט, עיצוב חנות וירטואלית.
בשביל מי שלא מתמחה ברשת ולא מכיר בחשיבותה מעבר לאספקת מידע לגולש, סביר להניח שכל עניין העיצוב ישמע זר ומוזר, אך מי שמכיר את הלכי הרוח ברשת וחי אותה יודע שעיצוב חנות וירטואלית, בדומה לעיצוב אתרים בכלל, הוא תחום שיכול להשפיע רבות על כניסת גולשים לחנות, רכישת מוצרים וחזרתם פעם נוספת. ברגע שהעיצוב מתאים לחוויית המשתמש של הגולש, אז כמו שהוא חוזר אל חנות פיזית בה הוא נהנה לבצע קניות, כך הוא יחזור גם אל החנות הוירטואלית שלנו.
כללים לעיצוב חנות וירטואלית
במקרה של עיצוב בחנויות, פיזיות או וירטואליות, יש לעיצוב שני תפקידים, ראשית להיראות יפה מבחינה ויזואלית, שנית, להיות נגיש, זמין, לקרוא לפעולה. לשם כך העבודה עם מומחה בעיצוב חנות וירטואלית תהיה ביחד עם מומחה בתחום השיווק באינטרנט. אחרת החנות תהיה מעוצבת מספיק יפה אך מי שיכנס אליה לא ידע שהוא יכול או צריך לקנות בה.
כלל ראשון, לא להעמיס יותר מדי על הגולש - אין משפט יותר נכון במקרה של עיצוב חנות וירטואלית מהמשפט "תפסת מרובה לא תפסת", ברגע שנותנים יותר מדי מידע, יותר מדי צבעים, יותר מדי תמונות, גורמים לגולש קצר הסבלנות לעזוב את האתר. לכן רצוי להשתמש בצבעים נקיים, נוחים לעין, לבן, אפור, קרם, לא להעמיס עליו מידע אודות המוצר או השירות אלא רק דברים הכרחיים, תמונות ברורות ומעוצבות יפה וכפתור לרכישה.
כלל שני, ניווט פשוט וקל - מבחינת הגולש שוטטות בחנות וירטואלית היא בדיוק כמו שוטטות בחנות פיזית. במקום רגליים היד שלו הולכת בעזרת העכבר. לכן הניווט בחנות צריך להיות קל ופשוט, לא להעמיס עליו בעמודים רבים. עמוד מוצר, עמוד רכישה ותנאים, קטגוריות ברורות בדיוק כמו מחלקות בחנות פיזית. אל תנסו להתחכם , גולשים לא אוהבים את זה.
כלל שלישי , קריאה לפעולה - גולש שנכנס לאתר שלכם צריך לדעת שיש חנות והוא יכול לקנות בה. בעמוד הבית ובכל עמוד צריך שיהיה כפתור שיזמין אותו להיכנס לחנות. בחנות עצמה הוא צריך שיהיו כפתורים נוחים ונגישים לפעולה.
כלל רביעי, עיצוב חנות וירטואלית היום כולל גם עיצוב מותאם לסלולר. עיצוב רספונסיבי כלומר שהאתר יהיה מותאם לגודל המסך הסלולרי. אל תוותרו על זה, נתונים מראים שכמות הגולשים שנכנסים לאתרי אינטר ובפרט חנויות וירטואליות דרך הסלולר נמצא כל הזמן בעלייה.
כעת שיש בידכם את הכללים לעיצוב חנות וירטואלית, אין שום סיבה שלא תתחילו למכור