הליך המיתוג נחשב להליך עיקרי בעת שיווק מוצר של חברה. כאשר התחרות בין החברות גדולה והצרכנים מתלבטים באיזה חברה לבחור, יש חשיבות רבה להקדיש את תשומת הלב לפעילות המיתוג באמצעות משרד פרסום אשר יש ביכולתו להצעיד את החברה קדימה לעבר ההכרה. למעשה, פעולת המיתוג נועדה כדי לבדל את החברה מהחברות האחרות ולהפוך אותה למובילה. אפשר לומר כי פעולת המיתוג היא פעולה אשר באמצעותה מוכרים מוצר מסוים ללקוח ומבטיחים לו כי המוצר יענה על הצרכים שלו.
אם ניקח למשל חברת קפה מסוימת הרי חברת הקפה ממתגת את עצמה כמי שמבטיחה ללקוחותיה קפה ביתי במקום קפה בבית קפה- כך היא יוצרת תחושת ביתיות והזדהות וגורמת ללקוחותיה להזדהות עם המוצר. עצם השימוש במונח ביתיות מקנה ללקוחות בטחון ומאפשר להם להזדהות עם המוצר.
מהם שלבי המיתוג
כאשר חברת פרסום נערכת להליך מיתוג זה כולל מספר שלבים:
- בניית אסטרטגיה : השלב הראשון הינו שלבבחירת האסטרטגיה. מה הכוונה? כאשר משרד פרסום בונה מיתוג הוא צריךלהיות עם היד על הדופק ולדעת בדיוק מהם היתרונות והחסרונות של המוצר על מנתלגרום להבלטה שלו בשוק. באמצעות מציאת היתרונות ניתן לבנות תוכנית מיתוג אשרשמה את החברה בכמה רמות מעל חברות אחרות. דבר נוסף שיש להביא בחשבון בעתבחינת אסטרטגיה הוא בחינת קהל היעד. יש לאתר את קהל היעד על מנת שיהיה ניתןלבנות עבורם תוכנית מדויקת וכך למכור להם את המוצר.
- שימושבכלים לקידום המוצר: בשלב הבא יש לעשות שימוש בכלים שונים על מנת להביאלתודעה של הציבור את המוצר. מה למשל: משרד פרסום אשר יהיה עם היד עלהדופק, יעשה שימוש באמצעים שונים כגון מדיה חברתית. כיום נהוג לומר כי אם אתהלא שם אתה לא קיים. און יבין מסביר כי חברות ממותגות בעלות יתרונות על פני חברותאחרות לא ממותגות. כיצד המיתוג נעשה בפועל? צוות המשרד מתמחה בבנייתתוכנית עבודה בהתאם לצרכים של החברות.
- הכוונה היא שרבים עושים שימוש כיום במדיההחברתית והם נחשפים למוצרים שונים. מכאן חברת פרסום המספקת שירותים לחברה המעוניינת למכורללקוחות מוצר- תעשה שימוש במדיה החברתית על מנת להגיע לקהל הלקוחות. בין אםמדובר בפייסבוק או בין אם מדובר בטוויטר- יש לבחון את העדפה של הלקוחותולעשות שימוש במדיה המתאימה ביותר.
כיצד און יבין מנכל משרד פרסום יסייע לחברה שלך?
המומחיות של מנכ"ל המשרד און יבין בכל הקשור לפתרונות פרסום מאפשרת להתאים לחברות שונות את הנוסחה המתאימה. כיצד זה מתרחש? הליך המיתוג מתרחש על ידי הכרת החברה, איפיון קהל היעד של החברה ואיתור המקום המתאים ביותר שיתרום לחשיפת החברה בצורה הטובה ביותר- טוויטר או פייסבוק.
אחד הפרמטרים החשובים ביותר בעבודת המיתוג הוא זמן. העבודה המתבצעת במשרד הפרסום הינה עבודה הנעשית תוך הגדרה של לוחות זמנים וגיוס האנשים המובילים ביותר, כאלה שניתן לנצל את כישוריהם הרבים על מנת לתרום להליך מיתוג אפקטיבי.