חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כריתת חצוצרות וקשירת חצוצרות - ניתוחים במערכת הרביה הנשית

מאת: רפי רזניקבריאות נשים23/11/20141901 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

צמד החצוצרות ממוקמות בין השחלות לרחמה של האשה ותפקידן להיות תחנה שבה תעצור הביצית המוכנה לביוץ, ותמתין לזרע שיפרה אותה, או לאו. ההפריה תתרחש באמפולה של החצוצרה, שהיא האזור הרחב בה. אם תחול הפריה וגם אם לא, הביצית תסיים את שהותה בחצוצרה ותגיע אל הרחם - במקרה שהופרתה תשתרש בו כהיריון ואם לא היא תיפלט יחד עם רירית הרחם המעובה כדי לפנות מקום לביצית חדשה שאולי הפעם תופרה. מכל אלו ניתן ללמוד שלחצוצרות תפקיד משמעותי בתהליך הרביה המעודן והמורכב של האשה. 

חצוצרות בצרות

ליקויים רבים עלולים לגרום להפרעות בתפקוד שתי החצוצרות או אחת מהן, ובכך לסכן את תפקודה התקין של מערכת הרביה כולה. הבעיה השכיחה ביותר בחצוצרות הנשיות היא סתימתן (בנוזל מימי, במוגלה או בדם). סתימה שכזו בשתי החצוצרות משבשת לחלוטין את כל פעולת המערכת ולא מאפשרת כניסה להיריון, בנוסף היא עלולה להביא לכאבים חמורים וכרוניים שלהם נלווה לסבל רב. במקרים שכאלו ימליצו כיום הרופאים על ניתוח לכריתת חצוצרות, הנחשב לפרוצדורה רפואית פשוטה יחסית שההתאוששות ממנו לרוב קלה. סיבות נוספות לניתוח כריתת חצוצרות או חצוצרה יהיו גרורות מסרטן השחלות מיומה שהגיעו לחצוצרות; היריון חוץ רחמי שבו העובר התפתח בתוך אחת החצוצרות; ריבוי הריונות מחוץ לרחם; ניתוח למניעת הופעת סרטן השד אצל נשים בסיכון גנטי גבוה; ועוד. ניתן לאבחן זאת באמצעות בדיקות יחסית פשוטות או בדיקת לפרוסקופיה.

כריתת חצוצרות או קשירת חצוצרות לצורך מניעת היריון

יש נשים שעוברות כריתת חצוצרות או קשירת חצוצרות כאמצעי מניעה כנגד הריונות עתידיים לא רצויים. אמנם מדובר על פעולה חודרנית ניתוחית שלכאורה היא קשה יותר משימוש באמצעי המניעה המקובלים: קונדום, גלולות, התקן תוך רחמי, ספוגיות וכדומה, אולם למעשה זוהי פעולה ללא תופעות לוואי, שאינה משנה את המאזן ההורמונלי הנשי ושיש לה יתרון ברור בעבור מי שמחפשת תהליך חד-פעמי שמבטיח מניעה תמידית של האפשרות להיכנס להיריון.

 



תגיות המאמר: כריתת חצוצרות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רפי רזניק - פרסום באינטרנט, קידום SEO/PPC ב-Google, קידום עסקים ברשת החברתית בפייסבוק, פיתוח תוכנה, אפליקציות ואתרי אינטרנט מתקדמים המתואמים לפלטפורמות החדשות והמובילות בשוק.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רפי רזניק

מאת: רפי רזניקצרכנות21/02/171995 צפיות
החלטתם להחליף את המקדחה או אתם לקראת שיפוץ הבית? המידע הבא הולך לעשות לכם סדר בהבנה.

מאת: רפי רזניקפרסום21/02/175349 צפיות
הדפסה על שלט שמשונית הוא מוצר שכיח מאוד. כיום ניתן להדפיס דיגיטלית על שמשונית בגדלים שונים וצבעים וכמובן באיכות מצויינת.

מאת: רפי רזניקצרכנות21/02/172021 צפיות
טרקטורונים לילדים אינם רק פעילות לילדים אלא מאפשרים פעילות משפחתית מהנה שמשותפת לכל בני המשפחה ושמשלבת ספורט והדרכה.

מאת: רפי רזניקאירועים וחתונות – כללי21/02/171262 צפיות
בחירת מקום לאירוע בצפון לפעמים היא בחירה לא פשוטה, למצוא מקום נוח קרוב לבית, נגיש לאורחים ולמוזמנים וכמובן מקום עם אוכל טעים ושירות חם שמוענק מכל הלב.

מאת: רפי רזניקגני ילדים02/11/142764 צפיות
רוב שנות הילדות שלנו אנו לומדים. זה מתחיל כבר בפעוטון בו מלמדים אותנו להבדיל בין טוב לרע, בין מסוכן לחיובי, צבעים בסיסיים, קצת חיות ועוד אלמנטים חשובים הקשורים לבניית השפה.

מאת: רפי רזניקבניין ואחזקה - כללי13/10/141101 צפיות
כאשר אנו נדרשים להזמין אנשי מקצוע אלינו הביתה על מנת שיתקנו עבורנו מכשירי חשמל או יבצעו עבודה אחרת אנו תמיד נשאף להזמין את אנשי המקצוע הטובים ביותר על מנת שהעבודה שתתבצע תהיה הטובה ביותר, המהירה ביותר והאיכותית ביותר.

מאת: רפי רזניקעסקים - כללי08/05/141011 צפיות
תכנון נכון של בריכת שחייה ציבורית יחסוך לכם כסף רב בעתיד, חשוב לבנות בסטנדרטים גבוהים לפי תקנים מחמירים כדי למנוע תאונות ונזקים שעלולים לצוץ. איך לבחור בעל מקצוע נכון לבריכה שלכם.

מאמרים נוספים בנושא בריאות נשים

מאת: shlomy בריאות נשים13/03/191750 צפיות
יובש נרתיקי הינו מצב בו אין רטיבות בנרתיק, ומדובר במצב שכיח מאוד אצל נשים בגיל המעבר, אך ניתן לראות זאת גם פעמים רבות אצל נשים בגילאים צעירים.

מאת: shlomy בריאות נשים24/02/192268 צפיות
המושג היסטרוסקופיה אבחנתית אולי נשמע לכם כמו שם מפוצץ וקצת מלחיץ, אך בפועל זה ממש לא ככה. היסטרוסקופיה אבחנתית הינה בדיקה אשר מבוצעת בנשים לצורך איתור בעיות בתוך חלל הרחם. מדובר בבדיקה פשוטה יחסית אשר מבוצעת במקרים רבים של בעיות בחלל הרחם, או חשש לבעיות כאלו ואחרות.

מאת: אוריבריאות נשים04/11/161788 צפיות
בין אם זהו ההיריון הראשון שלך או שכבר הבאת ילדים לעולם, חשוב שתדעי על כלי פשוט ויעיל שנמצא ברשת האינטרנט. מדובר במחשבון שמאפשר לך לדעת מייד מהו גיל ההיריון שלך,...

מאת: אוריבריאות נשים02/11/161669 צפיות
עד לפני מספר שנים, מידע מקצועי על הריון ולידה ניתן היה להשיג רק מרופאי הנשים. כמו כן, כל אישה השיגה מידע מחברות ובנות משפחה, שאמנם לא היה תמיד בחזית הקדמה הרפואית אך בכל זאת הועיל. ואולם, כיום ישנה עוד דרך חשובה לאיתור המידע הרלוונטי דרך אתרי בריאות שונים שפועלים ברשת האינטרנט.

מאת: אוריבריאות נשים14/09/161920 צפיות
במאמר זה אסביר על כל שבועות ההריון בכלליות. נשים אשר נכנסות להריון, נתונות למעקבים בכל שלבי ההריון אצל רופא הנשים שלהן. מה צריך לבדוק? מנתי ניגשים לרופא? אילו דברים יכולים לצוץ בדרך? כל זה ועוד במאמר הבא על הריון, לידה, ביוץ ועוד'.

מאת: אבי דוידיבריאות נשים10/01/161899 צפיות
האם כדאי לבצע הפלה בבית חולים פרטי או בבית חולים ציבורי.

מאת: מור קליניקבריאות נשים27/04/152756 צפיות
פצעים וכתמים בישבן נשים רבות סובלות מפצעים וכתמים בישבן, אך אינן מטפלות בבעיה היות ומוצאת עצמן מתביישות לפנות לרופא בנוגע אליה. ואכן חשיפת האיברים הפרטיים בפני אנשים לא מוכרים היא מביכה ביותר ובפני אנשים מוכרים היא מביכה אף עוד יותר, במיוחד כסובלים מפצעים וכתמים בישבן. אולם יחד עם זאת, חשוב לטפל בפצעים וכתמים המופיעים באזור זה היות ולא פעם, התופעה אינה נוטה לחלוף מעצמה ואף מתגברת בתזמונים מסוימים ופחות נעימים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica