שאלה: כיצד ניתן להבטיח את האימפקט הגבוה ביותר על השקעה עבור מאמצי קידום המכירות שלי?
תשובה: אסטרטגיית קידום מכירות מורכבת מפיתוח ושילוב ייחודי של חמישה מרכיבים עיקריים:
§ פרסום.
§ יחסי ציבור.
§ קידום מכירות.
§ שיווק ישיר.
§ מכירה אישית.
חשוב ביותר האופן שבו אתה משלב את הפרמטרים הללו ויוצר את האיזון הנכון בין : התכונות ויתרונות של המוצר או השירות שלך (תלוי במה שאתה מקדם), שוק קהל המטרה שלך, תנאי שוק הכלליים ותקציב קידום המכירות שלך. בעצם אנו צריכים "למפות" את אסטרטגיית קידום המכירות שלנו. השלבים הבאים ינחו אותך בפיתוח אסטרטגיה לקידום מכירות:
1- לזהות ולהבין ההתנהגויות של קהל היעד שלך ועמדותיו. מה יתרונות והתכונות החשובות להם ביותר? איפה הם לומדים על סוגי מוצרים ושירותים שאתה מציע? איך הם מקבלים החלטות הרכישה שלהם?
2- לקבוע את היעדים שלך ואת התגובה רצויה מהשוק היעד שלך. האם אתה מציג מוצר חדש, בניית תדמית מותג ומודעות, או לשכנע קמעונאים להצטייד המוצר שלך? האם אתה רוצה לקרוא לקהל המטרה שלך למקום על מנת לבקר במיקום החדש שלך, או שיבקר באתר האינטרנט שלך? הקפד לכלול את "הנעה לפעולה."
3- להקים את התוכן ופורמט המתאימים של ההודעה שלך. כדי לפנות לקהל המטרה שלך, התוכן של ההודעה שלך צריך להתמקד ביתרונות שחשובים להם ביותר, ואילו הפורמט צריך לשקול את ההיבטים הטכניים של הצגת המסר שלך.
4- להעריך את היתרונות וחסרונות של כל פרמטר לקידום מכירות ולבחור את ערוצי קידום המכירות הם המתאימים. לדוגמא, אם אתה מספק ציוד לשוק נישה, פרסום במגזין צרכני כללי הוא לא רק לא יעיל, אלא בזבוז של זמן וכסף.
כדי לקבוע את תקציב קידום המכירות שלך, עלייך לשקול את הדברים הבאים:
- בחן את טכניקות ו"כלים" לקידום מכירות מרובות כדי לקבוע את התמהיל היעיל ביותר. דוגמא ל"כלי" קד"מ: דיילות בנקודות מכירה או תוכנית תמריצים לאנשי מכירות.
- העריך מחדש את התקציב שלך ולבצע התאמות תוך כדי ללכת יחד.
- להקצות משאבים על בסיס קבוע כדי להקים תמהיל קד"מ יעיל. צרכנים רק לעתים רחוקות מגיבים באופן מיידי ובדרך כלל נהנים מחשיפה חוזרת ונשנית למסר שלך.
- לפתח תמהיל קידום מכירות, המשלב ומרכז את הפרמטרים השונים על מנת לשפר את האפקטיביות שלהם. לדוגמא, לשלב קד"מ עם פרסום על ידי הכרזת תחרות בפרסומת מודפסת .
- לפתח מערכת מעקב כדי למדוד ולהעריך את התוצאות של כל תכנית שמיושמת על בסיס המטרות ויעדים שנקבעו.
אסטרטגיית קידום המכירות שלך צריכה לשפר את אסטרטגיית השיווק הכוללת שלך ולתמוך בעמדה שלך בשוק. השקעת משאבים גדולים בקידום מכירות לא תגדיל את העסק שלך אם זה גורם לך להתעלם מבקרת האיכות של המוצר או השירות שלך או מוביל לתמחור חסר פרופורציה.