חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מחלות עור נפוצות

מאת: Shiraסרטן17/06/20145036 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחלות עור הן חלק מענף הדרמטולוגיה ברפואה שמתעסק במחלות עור שונות. העור הוא החלק הגדול ביותר בגוף, והוא מהווה את המעטפת החיצונית לשמירה על הגוף כולו. העור בנוי משלוש שכבות שונות. הראשונה מכונה אפידרמיס, האמצעית מכונה דרמיס והשכבה התחתונה מכונה היפודרמיס. מחלות העור הנפוצות ביותר הן אלה שפוגעות בשכבה העליונה. בשכבה זו יש את הכמות הגדולה ביותר של פתולוגיות, מכיוון ששכבה זו חשופה לעולם החיצוני, שממנו מגיעות רוב הסיבות למחלות העור השונות.

תפקיד העור

תפקיד העור הוא לשמור על הגוף מפני חדירתם של גורמים חיצוניים לתוך הגוף ושמירת הגוף ואבריו הפנימיים באופן כללי. מסיבה זו ידוע, כי אנשים שנשרפים, או שעורם נפשט מכל סיבה שהיא, או שעורם נאכל בחומצה, לא יכולים לשרוד מעבר למספר ימים ובמקרים רבים לא שורדים אפילו כמה שעות. העור אחראי גם על וויסות הנוזלים בגוף וגם על ההגנה הראשונית מפני קרני השמש המסוכנות. העור אחראי על הסינתזה של ויטמין D, והוא נחשב לאיבר הגדול והכבד ביותר בגוף, המסוגל להגיע למשקל של עד 20 ק"ג אצל אנשים מסויימים.

שלושת מחלות העור הנפוצות ביותר

שלוש מחלות העור הנפוצות ביותר הן:

1. אקזמה

2. הרפס

3. פסוריאזיס

אקזמה – אקזמה היא תגובה של העור לגירויים חיצוניים כמו מגע עם חומרים גורמי אלרגיה, או זיהום חיידקי, וגם לגירויים פנימיים כמו מתחים נפשיים, לחצים שונים וכדומה. הביטוי של האקזמה הוא אדמומיות בעלת גבולות מטושטשים, שיכולים להתפתח לשלפוחיות קטנטנות ועור קשקשי, יבש וקשה. אקזמה מלווה בדרך כלל בגירוד מטריד. הטיפול במחלות עור מסוג זה הוא על ידי משחות שונות, משחות סטרואידיות, אנטי דלקתיות, משחות אנטי פטרייתיות וכדומה.

הרפס – זוהי מחלת עור כרונית שמופיעה לרוב באיזור השפתיים, העיניים ואברי המין, אך היא יכולה להופיע גם במקומות נוספים בגוף. המחלה גורמת להופעת אודם ושלפוחית, שמלווים בכאב ובחוסר נוחות גדולה. אין טיפול המונע את התפתחות המחלה, אך יש טכניקות שונות בתחום הרפואה האלטרנטיבית למניעת התפרצות המחלה. הרפס נגרם כתוצאה מזיהום נגיפי, והוא יכול להיות קטלני לתינוקות.

פסוריאזיס – מחלה זו מכונה ספחת בעברית ומקורה בפעילות לא תקינה של מערכת החיסון של הגוף. המחלה מאופיינת בכך שתאי המערכת החיסונית מזהים את תאי העור כגורם שיש למגר אותו ולכן היא מאופיינת בתחלופת תאי עור מואצת מהרגיל. התוצאה המתקבלת היא שכבה של עור קשה, שמופיע לעיתים בצבע סגול או אדום ומכוסה בקשקשים לבנים. יש למחלה הזו צורות הופעה רבות שמשתנות על פי גורם המחלה והאיזור שבו היא מופיעה. כיום אין טיפול קבוע למחלה, וברוב המקרים מדובר במצב כרוני שמאופיין בתקופת התלקחות של המחלה ובתקופת רגיעה לאחריה.

על מנת לאבחן מחלות עור, יש לגשת לרופא עור מומחה, וכן על מנת לאבחן כתמי עור ונקודות חן כדי להיות בטוחים שאין המדובר על סרטן העור, שיכול להתפתח לו בשקט מגיל צעיר, ולהתפרץ בכוח בגיל מבוגר הרבה יותר.

המאמר נכתב באדיבות רשלנות רפואית שנותנים מגוון ענק של פתרונות לבעיות של רשלנות רפואית

 



תגיות המאמר: מחלות עור


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shira

מאת: Shiraעסקים - כללי22/06/172267 צפיות
לשדרג את מקום מגוריך או מקום עבודתך יכול להיות שינוי מרענן אך תקופת המעבר היא תמיד לא נעימה. יש צורך לקפל הכול ולהיפרד מהמקום הישן וכל המקום רובץ בבלגן

מאת: Shiraעסקים - כללי22/06/171673 צפיות
שירותי הובלות נדרשים על ידי אנשים רבים ברחבי המדינה לסיבות שונות. בדרך כלל מדובר בהובלות של רהיטים ממקום הקנייה עד לבית הלקוח, הובלה של מוצרי מזון מהמפעל לחנויות ולסופר מרקטים, הובלות של ציוד דירה שלם כשעוברים דירה והובלות סטודנטים

מאת: Shiraשיפוצים22/06/173871 צפיות
הרהיטים העיקריים שמחייבים התאמה של ידיות קשורים לתחום האחסון. אפשר לראות שילוב של מוצרי פרזול מן הסוג הזה בארונות, שידות, שולחנות עם מגירות ועוד

מאת: Shiraתעשייה22/06/172813 צפיות
כספות לבנקים הם מהכספות המפורסמות ביותר. מי לא ראה סרטי שוד נועזים בהם צוות שודדים מיומן מגיע לבנק הומה באדם, מוציא כמה אקדחים, יורה באוויר ולוקח את כך הכסף גם מהלקוחות וגם מהבנק

מאת: Shiraרפואה21/06/172583 צפיות
פונדקאות הינה אחד מהנושאים המדוברים ביותר כיום בעולם ובישראל. מדובר בתהליך בו אם פונדקאית נושאת ברחמה עובר שנוצר למעשה מביצית וזרע של זוג הורים אחרים שאין ביכולתם להביא ילד לעולם בעצמם בשל סיבוכים רפואיים כאלה ואחרים. ניתן לבצע את התהליך בישראל או מחוצה לה.

מאת: Shiraעיצוב פנים06/08/152506 צפיות
עולם המקלחונים המעוצבים מתפתח בקצב מהיר, בכל תקופת זמן קצרה יוצאים לשוק חידושים מעניינים בתחום וגם רשימת הטרנדים המהווה חלק מעולם זה הולכת ומתארכת. כך שכל מי שתר אחר מקלחונים מעוצבים, מאוד חשוב ומומלץ שידאג וייחשף לכמה שיותר אפשרויות, אשר תאפשרנה לו לקבל את התמונה המלאה אשר תאפשר לכם בסופו של דבר לבצע את הבחירה הנכונה.

מאת: Shiraעיצוב אירועים22/06/152243 צפיות
אתם צריכים למצוא אולם אירועים עבור האירוע שלכם. בהתחלה ברור לכם שאתם תבחרו אך ורק באולם איכותי במיוחד, שיהיה הטוב ביותר. אולם לצד כל הארגונים של האירוע, אתם מתחילים להרהר באפשרות של בחירת אולם שיהיה פחות איכותי ופחות טוב ממה שציפיתם

מאמרים נוספים בנושא סרטן

מאת: amirdadon90סרטן21/03/171829 צפיות
אין ספק שאחת מהמחלות המטרידות ביותר בעידן שבו אנחנו חיים זו מחלת הסרטן על כל גווניה השונים.

מאת: ravivorסרטן25/02/153403 צפיות
צריכים לעבור בדיקת קולונוסקופיה? רגע לפני כדאי לדעת שיש שני סוגים עיקריים של בדיקות - הרגילות והווירטואליות. על ההבדלים בין הסוגים במאמר שלפניכם.

מאת: רונית מיכאליסרטן12/11/142431 צפיות
האפשרות לקבל מרשם קנאביס רפואי והסגולות הטובות הרבות של החומר מעוררות עניין בקרב מטופלים רבים. אם הנכם סובלים ממחלה קשה הכרוכה בכאבים חזקים, אבדן תיאבון ושאר תסמינים התואמים את סגולות הריפוי של הקנאביס כדאי לפנות לרופא המטפל לבירור זכאות למרשם קנאביס רפואי ושימו בו למטרה הקלה בכאב ותסמיני המחלה. כאן תוכלו למצוא מידע שימושי אודות קנאביס רפואי.

מאת: ניר נתנזוןסרטן28/09/142960 צפיות
סרטן העור הוא תופעה נפוצה ההולכת ומתפשטת ברחבי העולם. החור באוזון במקביל לעלייה בזמן הנופש והחופש שנובע מעלייה באיכות החיים, מובילים יותר ויותר אנשים להיחשף לשמש בצורה יותר ויותר רחבה.

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148980 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: eli levyסרטן21/11/138784 צפיות
מבין הסימנים השכיחים לסרטן הפרוסטטה בולטים ליקויים במערכת השתן. ליקויים אלו מורגשים ע"י המטופל ולכן קל להבחין בהם. יחד עם זאת, שכיחות סרטן הפרוסטטה הולך ועולה עם גיל המטופל, כאשר בד בבד, ללא קשר לקיומו של סרטן זה, שכיחים גם ליקווים בתפקוד המיני ובמערכת השתן.

מאת: eli levyסרטן27/10/138407 צפיות
סרטן זה נפוץ יותר בקרב גברים בני 50 ומעלה וניתן לאתרו כבר בשלב מוקדם ע"י בדיקה רקטאלית תקופתית של אחת לשנה. בבדיקה זו ממשש הרופא את בלוטת הערמונית ואומד את גודלה. בהתאם לממצאים הללו הוא מקבל החלטה בנוגע להמשך התהליך. חשוב לציין כי באופן טבעי בלוטת הערמונית מוגדלת יותר בקרב גברים בני 50 ומעלה מאשר בקרב גברים צעירים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica