שיווק אופניים חשמליות מתקפלות בשנת 2014
ענף האופניים החשמליות צובר פופולריות עצומה בשנים האחרונות, ובקרוב עוד כאלו באזור מגוריכם.
התצורה הנמכרת ביותר היא של אופניים חשמליות מתקפלות בגודל גלגל של "20.
אופיים כאלו משמשות אנשים רבים, כמו גם נערים וילדים.
נער ששוחח איתנו השבוע אמר לנו שאולי חבל לו לרכוש אופנים חשמליות, כיוון שממילא בוד חצי שנה הוא יוציא רשיון על קטנוע.
הסברנו לו שזה לא הרעיון...
אופניים חשמלים לא נועדו להיות כלי שעשועים לנערים, אלא כלי חבורה ל אנשים שרוצים אותן ככלי תחבורה...
אז מה הולך להתחדש בשנת 2014?
כרגע לא נראה שהרבה.
סוגים רבים, כלומר שמות מותג חדשים רבים ימשיכו להגיע, רובם שמות מקומיים כמובן ולא עולמיים (גם כך אין שמות עולמיים רבים אם בכלל בענף האופניים החשמליות).
חשוב לומר שאנחנו בחרנו כצעד אסטרטגי שלא "להצטרף לחגיגה", ולא לעסוק בייבוא של אופניים חשמליות מתקפלות.
יש הרבה סיבות לכך.
ענף האופניים החשמליות קיים כ 5 שנים בערך - מאז שנכנס התקן לתוקף.
מאז כמו שנאמר... קרו דברים רבים.
ראינו יבואנים רבים של אופניים חשמליות מתקפלות שהתחילו ייבוא ב"תרועה רמה", הצהרות והבטחות רבות, אולם נמחקו אחרי יבוא של מכולה אחת או שתיים, בעיקר בגלל בעיות ל סוללות ועלויות של החלפת סוללות מקוריות בסוללות אותן נאלצו אותם יבואנים לרכוש בארץ.
השורה התחתונה הייתה הפסד של כסף, והעלמות של יבואן שצריך לספק אחריות וחלפים לאופניים החשמליות המתקפלות שהביא לאורך זמן.
המזל הוא שלמעשה הרוב המוחלט של החלפים לאופניים חשמליות מתאימים כמעט לכל סוגי האופניים החשמליות המתקפלות ואף הרגילות, ואז ניתן היה לתת שירות.
לקח זמן, עד שהבנו את החומר והיום אנו עובדים אך ורק עם יבואנים וותיקים וטובים, שהוכח שהמוצרים שלהם טובים וגם יחסי האנוש והמוכנות שלהם לתת אחריות היא טובה וראויה...
בכל מקרה, לאורך כל הזמן שימשנו כרוכשים סיטונאים, כלומר רוכשים בכמויות גדולות ובמזומן, וכך שמרנו על מחירי אופניים חשמליות מתקפלות אטרקטיבים ביותר.
מה שקורה היום הוא שאנו מקבלים פניות רבות מיבואנים חדשים, רובם אנשים בסך הכל חיוביים, אך נאיביים וחסרי הבנה טכנית והבנה של השוק...שמנסים למכור לנו דגמים "חדשים"... "שנת 2014".
העניין הוא כזה... קודם כל, ממילא כל הסחורה שאנחנו רוכשים ומוכרים היא משנת 2014, כיוון שממילא יש חידוש מלאים כללי בענף שעומד על קצב ממוצע של אחד לחודשיים, וברוב המקרים גם אחד לחודש.
שנית, אותם יבואנים שמביאים את דגמי האופניים החשמליות ה"חדשים", מ"שנת 2014", ומספרים לנו שהם "השקיעו" ב"מכללים הטובים ביותר"... נוטים להביא more of the same , כלומר בסך הכל אופנים חשמליות מתקפלות שמקבילות להציע שאנחנו כבר מכירים כאן בארץ רק שבחלק מהפעמים חלק מהמכללים פחות טובים ו/או הם רוצים מחירים לא הגיוניים... כיוון שהיה להם קשה ויקר מאד להעביר את האופנים שהביאו במכון התקנים כדי לקבל אישור יבוא.
אחד המקרים היותר מצחיקים היה של יבואנית חדשה שסיפרה לנו שהיא ניסתה להעביר את המטען החשמלי 3 פעמים תקן (וכמובן שכל בדיקה היא בתשלום לא מבוטל), עד שהיא החליטה שהיא מביאה את המטען "הכי טוב" ו"הכי יקר".... ואז היא שולפת לנו את המטען הנפוץ ביותר והסטנדרטי, אפשר לומר, של חברת woxi sans.... שבאמת כמעט כל מטען שנמכר בארץ הוא מתוצרתה...
ואז, אותה אישה, שנשמעת משכנעת ומאמינה באמת שהיא הביאה אופניים איכותיים ביותר, מוציאה לנו אופניים חשמליות מתקפלות, זהות כמעט לחלוטין לדגמי הכניסה הבסיסיים שאנחנו מכירים מיבואנים ותיקים ומבוססים, ומנסה לספר לנו שמדובר באופניים חשמליות מתקפלות "יוצאות דופן באיכותן", ושכדאי לנו לרכוש אותה בגלל שה דגם חדש שנת 2014.
היינו צריכים להיות מאד עדינים כדי להסביר לאותה יבואנית חדשה שמבחינתנו אין שום יתרון בלרכוש ממנה אופנים חשמליות מתקפלות כיוון שלא רק שהיא מבקשת מחיר יקר יותר מיבואנים וותיקים ומבוססים, כשהיא מנסה למכור לנו דגם סטנדרטי ומוכר בסך הכל (כשמשווים מכלול מול מכלול – ואגב גם צירוף של מכללים איכותיים לא מבטיח אופניים חשמלית מתקפלות איכותיות, וכבר נתקלנו בעבר במקרים שבהם על הניייר לכאורה היה מדובר באופנים חשמליות מתקפלות איכותיות, אולם בפועל היו תקלות חשמליות רבות ואף תקלות מכאניות רבות כאלו), אלא יש גם סיכון שהיא תעלם מהשוק כיבואנית... ואז למעשה אנחנו צריכים לרכוש ממנה במחירים הרבה יותר נמוכים ממחירי השוק כדי לשקף את פרמיית הסיכון הזו...
כמובן זה דבר שהיה קשה לה לקבל, ואפשר להבין את זה, כי כשאדם טורח ומשקיע ולגמרי גם מאמין שהוא מביא לארץ מוצר איכותי... בהחלט קשה להוריד אותו מהעץ.
בכל מקרה, העיקשות הנאיבית והאמונה הלא מציאותית שבענף האופניים החשמליות המתקפלות יש רווחים יוצאי דופן תמשיך להביא אנשים נוספים להשקיע בשוק הזה.
הדבר כמובן יביא לפגיעה כללית בשוק.
יש להניח שאנשים וותיקים ומביני עניין לא יעבדו עם רבים מהיבואנים החדשים, אולם עדיין יימצא שוק רב לאופנים החשמליות המתקפלות שלהם בקרב חנויות חדשות ו/או קטנות ו/או הרפתקניות.
כמו שאמרנו, עד היום נמנענו מלהיכנס לייבוא בגלל סיבות טכניות, קשה מאד היה לדעת אילו אופניים חשמליות, ממי ועם אילו מכללים כדאי לייבא על מנת שלא להיגרר ליבוא הפסדי שיגרום נזק גם לנו וגם ללקוחות
היום, 5 שנים אחרי שצברנו נסיון, אנחנו יכולים לומר שיש לנו מספיק ידע וניסיון טכני ומקצועי על מנת לבצע ייבוא, אולם מבחינה אסטרטגית וכללית זו לא בהכרח החלטה מעולה כל כך.
כיוון שהתחרות בשוק הפכה להיות פרועה, אנחנו מאמינים שיבואנים חדשים רבים ייתקעו עם סחורות ויורידו מחירים לחנויות.
חלק מירידת המחירים הזו תזלוג גם אל הלקוחות הפרטיים, אולם חלק ממנה לא כיוון ששוב.... יש פרמיית סיכון שצריך לקחת בחשבון, כלומר מי שרוכש אופניים חשמליות מיבואנים חדשים ועושה את זה בזול, צריך להרוויח בכל מקרה יותר מאשר על אופניים חשמליות שנרכשו מיבואן וותיק ומוכר, בגלל שישנו סיכון שלפחות על חלק מהאופניים החשמליות שהוא מוכר, הוא יצטרך לשאת בעלויות של תיקונים ואחריות בעצמו.
העניין הוא שכל ההיצף הזה היא שהמחירים ימשיכו לרדת עבור הסוחרים ולכן אם לייבוא אופניים חשמליות אז לא כדאי למכור אותן לחנויות אלא ללקוחות הפרטיים בלבד... אבל אם תחיל לעסוק בייבוא ובמכירה ללקוחות פרטיים, למעשה נחסל בגדול את ההיצע הגדול והרחב של אופניים חשמליות מתקפלות ורגילות שיש לנו כיום.
למרות שיש לנו יכולת ויידע לייבא אופניים חשמליות מתקפלות איכותיות ולמכור בזול ללקוחות הפרטיים, זה עדיין פחות כלכלי מ וגם פוגע בשירות של מכירות מגוון רחב של אופניים חשמליות מתקפלות ורגילות כפי שאנו מוכרים כעת.
צריך ניסיון בשוק האופניים החשמליות כדי להבין את הנקודה הזו ולמרבה הצער נראה שבשנת 2014 יהיו אנשים נאיביים רבים שימצאו את עצמכם מסובכים עם אופניים חשמליות לא ממש טובות ובלי אחריות, גיבוי, או עם רווחים...