האם כדאי לשדרג אופניים חשמליים?
אופניים חשמליים הם הלהיט הנוכחי, ואנשים רבים מצטרפים ל "גל" הזה מדי יום ומדי שבוע.
ישנם אנשים שכבר התרגלו לאופניים החשמליים שלהם אבל הם... רוצים עוד.
למשל השבוע פנה אלינו בחור מפרדס חנה שרוצה לנסוע ולעלות לזכרון יעקב. יש לו אופניים חשמליים של טסקו בנות שנתיים, הוא רוצה להחליף והוא מתלבט מה לעשות.
העמדנו לו שתי אפשרויות:
1. שדרוג האופנים החשמליים שלו בעלות של כ 6,000 ש"ח לאופניים עם מנוע מומנט כפול.
2. רכישת אופנים חשמליים חדשים עם מנוע מומנט כפול בעלות של ... 6,000 ש"ח.
נכון העלות של שדרוג אופניים חשמליים לאופניים חשמליים עם מנוע מומנט כפול היא אותה העלות של רכישת אופניים חדשים וזה בגלל שהחלקים יקרים וגם העבודה.
האם יש יתרון מסוים בכל זאת לנושא של שדרוג אופניים חשמליים קיימים לאופניים חשמליים מחוזקים?
ברמת העיקרון לא ממש חוץ מזה שיש מצבים שבהם התצורה החיצונית של האופניים החשמליים חשובה ואופניים חשמליים חזקים מגיעים במספר מאד מצומצם של תצורות.
מי שרוצה למשל אופניים חשמליים נמוכים מתקפלים בתצורת חצי U לא יכול למצוא אופניים חשמליים מחוזקים כאלו ואין לו ברירה אלא לשדרג אופניים חשמליים קיימים או אפילו לשדרג חדשים, במקרה כזה המחיר יהיה אפילו נוח יותר כי אפשר לזכות אותו על חלק מהחלקים.
בכלזאת כדאי שנסביר על מה מדובר פה.
אופניים חשמליים סטנדרטיים מגיעים עם מנועים 250w סטנדרטיים. המנוע החשמלי לאופניים הנפוץ ביותר הוא מנוע של חברת 8fan סטנדרטי והוא מנוע טוב ודי חזק.
יחד עם זאת יש מצבים שבהם יש אנשים שהצורך שלהם הוא למנועים חזקים יותר לאופניים החשמליים.
העניין הוא לא בהכרח עניין של מהירות אלא עניין של כוח.
אנשים כבדים או אנשים שצריכים להתמודד עם עליות משמעותיות כמו העליות של פרדס חנה עד זכרון יעקב, ירושליים, אריאל, כרמיאל, או חיפה, באמת צריכים אופניים חשמליים חזקים יותר, זה לא עניין של פינוק אלא של צורך אמיתי.
עד היום אנשים כאלו נאלצו לקנות אופניים חשמליות או אופניים חשמליות מתקפלות שהן קיט של מנוע, סוללה, בקר, יחידות פיקוד והרכבה של הקיט על אופניים רגילים.
בעיקרון, זה לא ממש עבד כי הקיטים או שהיו קיטים בעיתיים (קיט שרשרת) או שגרמו לעומסים גדולים על האופניים שהפכו לאופניים חשמליים והדבר הסתיים בחישורים (מיתרים/שפיצים) שבורים, שלדות עקומות ואיכות נסיעה ותפקוד כללית נמוכה.
אבל, הצורך היה צורך, ואנשים היו מוכנים לשלם את המחירים כדי לקבל אופניים חשמליות שמתאימות לצרכים שלהם.
היום, אין צורך בכך.
ניתן לרכוש אופנים חשמליים חשמליות מתקפלות וגם רגילות גדולות תקניות וחוקיות עם מנועים שמפיקים מומנטים כפולים ממה שמפיקים המנועים הרגילים של אופניים חשמליים.
מנועים כאלו הם כפולים כמעט בגודל.
שוב, לא מדובר על אופנים חשמליות מהירות יותר משמעותית, למרות שהם קצת כן מהירות יותר, אלא על אופנים חשמליות שהמנוע שלהם נותן מומנט גבוה יותר.
מומנט זה בדיוק כמו מומנט של מכוניות. כלומר במהירות מסויימת היכולת של המנוע החשמלי להתמודד עם עליות ועם התנגדויות (כמו שטרקטור ופיאט פונטו 1.0 ליטר יסעו שניהם ב 40 קמ"ש ותיתן לשניהם להתמודד עם עליות ועם תוספת משקלים והתנגדויות).
השורה התחתונה:
ניתן היום לרכוש אופניים חשמליים חזקים יותר משמעותית אם יש צורך בכך.
העלות של שדרוג אופנים חשמליים ותיקים (או של אופניים רגילים לצורך העניין) קיימים לאופנים חשמליים מחוזקים היא כמו של רכישות אופניים חשמליים חדשים מחוזקים.
אנחנו ממליצים לכם לחשוב היטב בכל מקרה לפני שאתם מקבלים החלטה לכאן או לכאן ומזמינים אותכם להתייעץ איתנו.