בשנת 2014 נראה כנראה את המשך מגמת הגידול של שוק האופניים החשמליים שהכפיל את עצמו בערך בכל שנה ב 4 השנים האחרונות ועמד על כ 10,000 יחידות בשנת 2013.
שוק הסוללות לאופניים חשמליים מתחיל להתפתח קלות וזאת מכיוון שאין עדיין דרישה גדולה במיוחד למוצר הזה.
בעיקרון סוללה לאופניים חשמליים יכולה לחיות כ 2 – 2.5 שנים בממוצע.
לפני שנתיים וחצי נמכרו בארץ אולי 2,000-2,500 כלים, שחלק גדול מהם היו כלים לא איכותיים, וחלק גדול מהם גם היה מצויד בסוללות של 24 וולט.
להערכתנו הרוב המוחלט של האופניים החשמליים האלו כבר לא בשימוש.
האופניים החשמליים האיכותיים יותר שנמכרו לפני שנתיים ושנתיים וחצי לא רק מהווים מיעוט אלא למעשה הרוב המוחלט של האנשים נוסע בסך הכל לטווחים קצרים, ואנחנו אישית מכירם כמה אנשים עם אופניים חשמליים בנות כ 3 שנים שמשתמשים עדיין בסוללות המקוריות כיוון שמדובר בסוללות איכותיות ששרדו את פגע הזמן.
שוב ברמת האופניים החשמליים הממונעים עצמם – ידוע לנו על יבואנים של מוצרים איכותיים שהתחייבות לכמויות גדולות לשנת 2014 ולפיכך גם קיבלו מחירים נמוכים יותר מה שאומר שרמת המחירים צפויה לרדת במקצת עבור החלק היקר והאיכותי יותר של האופניים החשמליים (אלו שמראש מחירם הוא מסביבות הקרוב ל 5,000 ₪ ומעלה), אולם בכל מקרה עדיין לא יהיה מדובר במוצרים זולים במיוחד, ושיעור ההנחה יעמוד על כמה מאות שקלים בודדים 200-300 ₪ (באחוזים מדובר בסביבות ה 5 -7.5 אחוזים וזו כבר ירידה מאד משמעותית).
השוק ימשיך להיות מוצף באופניים חשמליים פחות איכותיים שהתחילו להגיע לארץ לקראת סוף שנת 2013 – מספר גדול של יבואנים חדשים, לא מהענף ולא מנוסים שמוכרים בזול.
את התופעה הזו אנחנו מכירים כבר לאורך כל 4.5 השנים שהשוק הזה קיים – אנשים לא מקצועיים שנכנסים להרפתקה, מוכרים בזול, ונעלמים כפי שבאו לפעמים גם בהפסדים גדולים בגלל הצורך לתת אחריות על פגמים בסוללות ובמערכות חשמל.
זה לא אומר כמובן שזה יקרה לכל אחד מאותם יבואנים חדשים כמובן, וחלק מהאופניים החשמליים שיבואנים כאלו יביאו יהיה גם ראוי, אבל הניסיון מלמד שלאורך זמן, חלק גדול מהם ואולי אפילו רובם יאכזבו.
פרט לכך אופניים חשמליים מתקפלים בגודל גלגל של "20 ימשיכו כנראה להיות הפופולריים ביותר, ומהווים כ 70% מכלל הכלים שנמכרים בשוק.