ככל שהאופנים החשמליות הופכות לפופולריות יותר ויותר, מתרבות החנויות שעוסקות בכך.
עוד ועוד חנויות צצות במקומות שונים ברחבי הארץ ויש רחובות מסוימים באזור המרכז שממש "מכוסים" בחנויות כאלו.
הדבר הזה מצטרף למגמה נוספת של גורמים חדשים שנכנסים לשוק, הרבה מהם אנשים חסרי רקע מקצועי או טכני ושפשוט "מזהים את ההזדמנות" ומבקשים להיכנס לענף האופנים החשמליות – גם ברמת החנויות וגם ברמת היבואנים.
כלומר מצד אחד ישנה מגמה הולכת ומתגברת – זו לא מגמה חדשה, אלא מגמה שהייתה קיימת גם ב 3 השנים האחרונות – של יבואנים חדשים שנכנסים לשוק.
רובם לא יישרדו את זה.
רוב היבואנים החדשים נכנסים לשוק מביאים קונטיינר אחד או שניים ויורדים מהסיפור הזה, כשהם משאירים גם את בעלי החנויות וגם את הרוכשים של האופנים החשמליות בלי גיבוי ובלי אחריות.
חלק מהיבואנים כן נשאר לטווח הארוך – בעיקר כאלו שכבר היו שם בדרך זו או אחרת – יבואנים של אופניים רגילים וותיקים שנכנסו לענף, או חברות גדולות מתחומים אחרים, כמו תקשורת ואלקטרוניקה, שנכנסו גם לענף הזה ונשארו בו פשוט כי זו הייתה התכנית שלהם מלכתחילה – ולא ובניגוד לאחרים שרק "קפצו על הגל" של האופנים החשמליות.
ואכן קשה שלא לשים לב לכך שהאופנים החשמליות הן "גל" שהולך ועולה.
גם יבואנים וותיקים של אופניים רגילים לא תמיד מלקקים דבש. יש לנו יותר מדוגמא אחת של יבואן וותיק של אופניים רגילים שנכנס לענף, והתחיל לייבא אופנים חשמליות שסבלו מתקלות רבות במערכות החשמליות או מערכות מכאניות, ורק בסבב הייבוא השני או השלישי הצליח סוף סוף להעמיד אופנים חשמליות ראויות.
ברור שלפחות המצב של הרוכשים מיבואנים כאלו הוא טוב יותר, כי יש גיבוי. אבל ש גם הרבה סבל ותקלות בדרך אל האושר... אל אופנים חשמליות תקנות וטובות בלי תקלות.
עכשיו, באופנים חשמליות טובות (גם אופניים חשמליות מתקפלות וגם רגילות), יכולות להיות תקלות ייצור או אחריות. זה קורה בכל מוצר, גם בטובים ביותר! אבל, כשאתם רוכשים אופנים חשמליות טובות, שמורכבות ומכוונות כמו שצריך, והן נמסרו לכם כמו שצריך אם יש תקלות ייצור והרכבה הסיכוי הגדול הוא שתגלו אותן בשבוע עד חודש ראשון של שימוש (חודש בהגזמה כן).
ואז, ברגע שתוקנו התקלות – אתם צפויים לשקט נפשי של שנים, ככל שאתם דואגים לתחזוקה של המערכות של האופנים החשמליות כמו שצריך – וכמו שהסביר לכם מוכר מיומן ומקצועי.
הסיכון כמובן הוא ממוכרים חדשים, לא מקצועיים ולא מיומנים.
אז השילוב של מוכרים כאלו יחד עם יבואנים לא מנוסים ולא וותיקים הוא שילוב מאד בעייתי עבור הרוכש הממוצע של האופנים החשמליות.
לא רק שגם באופניים חשמליות טובות כשלעצמן מוכר לא מיומן יכול לגרום לכך שהרוכש התמים יתקל בתקלות מיותרות בעליל, אלא גם גם שהאנשים ה"חדשים" והלא מקצועיים (למשל משרד תיווך שהפך פתאום לחנות של אופנים חשמליות – עם אותו בעלים ועובדים כן... לך תבין), בוחרים בדרך כלל לעבוד עם מי שנותן להם את המחירים הכי זולים – כלומר, ומן הסתם... יבואנים חדשים.
מהשילוב הזה של מוכרים לא מקצועיים ומיומנים ומנועים של אופנים חשמליות שבוחרים לעבוד עם יבואנים חדשים ולא מקצועיים של אופנים חשמליות יסבלו רבים בשנת 2014 כמו שסבלו גם רבים בשנת 2013.
אנחנו מנסים ללמד אנשים לעבור להיות מקבוצת הרוכשים ה"סובלים" של האופנים החשמליות, לקבוצת ה"מאושרים" – אלו שרכשו אופנים חשמליות איכותיות ואמינות שהוכיחו את עצמם, במחירים הוגנים, עם גיבוי של יבואנים וותיקים איכותיים, טובים וגם נחמדים!