מאמר זה עוסק בטעות המטופשת של רכישת אופניים חשמליים לא חוקיים, ומה כן כדאי לעשות.
אופניים חשמליים הופכים לנפוצים יותר ויותר, וכך גם הבלבול הגדול של הרוכשים לגבי מותגים וחנויות.
מה שאין ולא יכול להיות לגביו בלבול למען האמת הוא מה הופך אופניים חשמליים להיות חוקיים או לא חוקיים.
כל מי שעורך מחקר בסיסי ביותר באינטרנט יודע שהתקן הישראלי הוא למעשה אימוץ של התקן האירופי ה EN-15194, שקובע שאופניים ויופעלו עם מנוע עזר בגודל של עד 250 וואט, ייסעו עד 25 קמ"ש.
עדיין, יש לקוחות שממש מתעקשים לבקש מאיתנו אופניים בנפח של 500 וואט או 1,000 וואט.
למען הסר ספק – אנחנו לא מוכרים להם כאלו.
גרסא אחרת של הבקשה הזו היא לאופניים עם סוללה של 48 וולט, נכון להיום יש יצרן אחר שאנחנו מכירים שיש לו אופציה כזו, רק שהיא מייקרת את האופניים ב 1,000 או 2,000 ₪ (לפי כמות האמפר בסוללה 6 או 12 בהתאמה) – ואופניים כאלו יכולים לנסוע בסביבות 37 קמ"ש מצד אחד – וגם יש להם קצת יותר כוח – אבל הן נמכרות כמובן ללא אחריות. בכלל!!!
גם אופניים כאלו הן לא חוקיות, למי שהיה עוד ספק.
מה שרוב האנשים טוענים כשהם מחפשים אופניים לא חוקיות זה שני דברים בעיקר:
1. שהמקרה שלהם מיוחד – הם שמנים/כבדים/נוסעים באזורים עם עליות/משוגעים/רגילים לאופנוע (ובשלילה) או כל הטיעונים ביחד ו/או הם מחפשים במיוחד אופניים חשמליות מהירות.
2. שזה לא ממש חשוב כי "אף אחד לא בודק" את האופניים החשמליים.
האמת היא – אנחנו באמת לא יודעים מה גורם לאנשים לטעון טענות מגוכחות כל כך. במיוחד לאור הסיכונים, מפתיע שאנשים הגיוניים ביותר בכל דבר אחר בחייהם, ממש מתעקשים לפעמים לחפש לעצמם את ההחלטות המטופשות ביותר האפשריות בעניין הזה.
לשני הטיעונים הדי מטופשים האלו יש תשובות מאד פשוטות.
לטיעון הראשון – יש היום אופנים חשמליות למכירה שהן תקניות, עם מומנט מאד גבוהה והם יכולות להתמודד בקלות עם משקלים כבדים ועליות וכיוב' – בתור בונוס, אופניים חשמליות כאלו גם נוסעות רחוק יותר בגלל שהמנועים יעילים יותר. מפתיע, אבל זה ככה. אופנים כאלו יהיו כמובן יקרות יותר, אבל אלו החיים, מה ששווה יותר, עולה יותר בדרך כלל (לא תמיד מה שיקר יותר שווה יותר, אבל מה ששווה יותר יקר יותר וזה בטוח).
לטיעון השנה – מי שחושב שהמשטרה לא בודקת, צריך לחשוב שני צעדים קדימה ולהבין את הסיכונים שהוא לוקח על עצמו.
מי שרוכב על אופניים חשמליים לא חוקיים, ויהיה מעורב בתאונה. אפילו תאונה פשוטה – נניח הולך רגל "קפץ" לך למסלול הנסיעה (בכביש או במדרכה) ונכנסת בו. יש תקדימים כאלו במקרים של קורקינטים לא חוקיים שבהם הפוגעים נאלצו לשלם עשרות אלפי שקלים!!!
דבר שני זה שאופניים חשמליים לא חוקיים הם גם לא בטיחותיים בדרך כלל בהרבה פרמטרים – למשל – האופניים החשמליים שהטעינה של הסוללה שלהם שרפה דירה בגבעתיים, היו אופניים חשמליים לא חוקיים – והסיבה שהסוללה נשרפה הייתה שכדי שהסוללה תיתן מענה לצריכה כזו של מנוע, צריך להסיר ממנה רכיבי הגנות שונים – וזו התוצאה.
סיכום
בקיצור ולעניין הסיכום של המאמר הזה הוא פשוט, אם אתם מחפשים לעצמכם צרות מטופשות ומיותרות – לכו, קנו אופניים חשמליים לא חוקיים. באופניים חשמליות מחיר של תאונה או שריפה שיכולות לקרוא במקרה של אופניים חשמליות לא חוקיות הוא מחיר שאנחנו לא מוכנים להכניס אתכם אליו.
אם אתם מחפשים מי שייקח אתכם, ויעביר אתכם מלהיות אנשים מבולבלים מעודף ההיצע והמידע וההטעיות שהם מקבלים באינטרנט ובחנויות, ויהפוך אותכם ללקוחות מאושרים, שקיבלו מוצרים מעולים – שמתאימים להם בהתאמה אישית – ובמחירים הוגנים ביותר!!! כדאי לכם לרכוש אופניים חשמליים חוקיים ממוכר מקצועי והגון עם מגוון גדול של דגמים.
אנחנו מאחלים לכם בהצלחה ונמצאים כאן בשבילכם.
כשאנחנו מדברים עם לקוח, אנחנו רוצים להכניס אותו למעגל הלקוחות הפרטיים שלנו, לתת לו את העצות האמיתיות שקשורות לחיסכון בזמן ובכסף, ולמכור לו אופניים שבהם הוא יקבל את האחריות הגדולה ביותר (אופניים הכי אמינות ומהאנשים הכי טובים שאנחנו סומכים עליהם) עם ההדרכה וההכוונה הטובים ביותר.
וזה מה שאנחנו עושים, אנחנו לוקחים אנשים ומעבירים אותם מלהיות מבולבלים מעודף ההיצע והמידע וההטעיות שהם מקבלים באינטרנט ובחנויות, והופכים אותם ללקוחות מאושרים, שקיבלו מוצאים מעולים – שמתאימים להם בהתאמה אישית – ובמחירים הוגנים ביותר!!!