אם לעיתים גם אתם מרגישים כי יכולת המכירה גבוהה לעומת ביצועים נמוכים בפועל,
אם גם אצלכם יש אנשי מכירות שבעים ומדושנים העובדים על פי הסכמים ותיקים,
או פועלי ייצור מדוכאים, אך מאוד אוהבים לעבוד שעות נוספות (כשאין מכירות...),
אך יותר מהכל - אפשר למצוא בכל פינה ולכל מי שפונים – הסברים.
יותר מהכל יש האנשים שעסוקים בלהסביר לכם למה המצב של העסק תקוע והגיע לאן שהוא,
למה מצב השוק כל כך גרוע, למה קשה בשוק, למה לעסק אין עתיד.....,
בדרך כלל אפשר למצוא חבורת מסבירנים / פרשנים / יודעי סוד,
שיושבים כל היום ומעבירים "דוח רווח והסבר",
בישיבות ארוכות וסוערות מה צריך לעשות ועד כמה הם לא יכולים לשנות את המצב.
קטטוניה מוחלטת. המרחק בינם לבין עשייה אפקטיבית, בפועל, היה עצום – אם בכלל.
קחו יומיים חופש. שבו יומיים שלמים (מחוץ לעסק) ותבנו לעצמכם "עסק חדש" :
ראשית תאספו את כל התכונות הטובות של העסק (שהרי העסק בכל זאת עובד חי ונושם (בינתיים...)
נשמע פשוט? – ממש לא.
תשאלו את עצמכם – מה טוב בי / מה טוב במוצרים שלנו / מה טוב בשרות שלנו,
וכשתגיעו ל 40 תכונות טובות - תעצרו. ר ק אחרי 40 תכונות טובות!!!!
בהמשך , תערכו רשימה של כל אותם תכונות /מנהגים / הרגלים לא טובים בעסק.
יתכן וכאן כבר לא תהיה לכם בעיה.
הדברים השליליים – נשלפים מהר. כי כולנו חכמים / כולנו מסבירנים.
במסגרת התהליך יהיה עליכם להיכנס לקרבים של העסק ,
לקרביים של האנשים העובדים בו ושל בני המשפחה אם גם הם בעסק –
תהליך שיעלה מן האוב את כל שדי האשמדאי וחבריו.
הכעסים שהיו שם שנים על גבי שנים ונצברו – יצופו ויעלו. בטוח. זהו תהליך לא קל אך מזכך ומנקה.
תערכו "מאזן חיובי": קחו רק את התכונות הטובות ושאלו שאלה פשוטה:
"אם יש עסק שכזה, אצל השכן שלך – מה תגיד עליו?
מה התכונה המרכזית שמובילה אותו? מהו הערך החזק ביותר שעלה מתוך תמונת עסק שכזה?"
צרו ערך מרכזי מוביל לארגון (הגם שכולנו יודעים שיש גם תכונות והרגלים לא טובים. הרי אלו הן הנקודות לשיפור)
צאו גם אתם והסתכלו : מהן התכונות הטובות שיש בארגון/עסק שלכם.
ערכו רשימה רק של תכונות טובות (40 תכונות – זוכרים?) והסתכלו:
מהו הערך החזק ביותר שמחבר את כל התכונות הללו? מהו הערך שיכול להכיל את כל התכונות הללו?
מכאן תפתח לכם דלת למערכת יחסי עבודה תקינים מאתגרים ורותמים
בהצלחה.