כשאתה נוסע ברכב שלך, האם אתה מוודא כי כל 4 הגלגלים מחוברים לכביש?
האם אתה יודע כי שטח המגע של הצמיג עם הכביש- קובע את יציבות הרכב שלך, למשל בפניות ובסיבובים חדים...
האם אתה יודע כי שטח המגע של הגלגל עם הכביש יוצר את החיכוך עם הכביש וגורם לרכב שלך לנסוע, רק שחיכוך גבוה מדי גורם לחימום יתר ובלאי גדול של הצמיג?
טוב, לא באנו לדבר על רכב וצמיגים.
בוא נדבר קצת על העסק שלך, על הארגון שלך ונכון לרגע זה – וזה לא משנה מה גודל העסק. זו שיחה עקרונית.
מהם אותם 4 (גלגלים)המרכיבים החשובים ביותר בעסק שלך, שגורמים לו לנוע,
ויחד עם זאת, שטח המגע שלהם (החיכוך) צריך להיות במינון הנכון על מנת למנוע חיכוך,
בלאי ושחיקה. גם שלך גם של העובדים.
1.יעדים. יעד הוא מטרה/כיוון/מגמה/כוונה, רק שהיעד צריך להיות מאוד מאוד ברור! יעד צריך להיות מוגד בשלושה פרמטרים: כמות, זמן והגדרת פעולה. רק שילוב של 3 המרכיבים יכול להוות יעד, אליו מתחבר האדם בארגון או קבוצת אנשים, כאשר כל אחד מהם מגדיר לעצמו את יעדי המשנה , כולל הגדרות פעולה אישיות בתוך הקבוצה.
2. חזון. אין קשר ליעדים. טעות נפוצה היא לחשוב כי יעד הוא חזון ולהיפך. חזון זה ה"דגל" אליו מתחבר כל הארגון. חזון הוא ה"סמן הימני" אליו מתיישרים כל העובדים בארגון. תחת החזון אפשר לקבוע את סלוגן החברה ואת הגדרת היעדים שלה.
3. בקרה. רבים נוטים לחשוב כי בקרה פרושה ביקורת. לא לזה הכוונה. בקרה היא היכולת שלי לראות כי הכיוון הוא נכון – למרות שעדיין לא הגעתי למטרה. אם מטרתי לנסוע מתל אביב לחיפה, אני יוצא מת"א ורואה שלטים של ראשון לציון, חולון, יבנה – סימן שאני לא בכיוון. חייבים לעצור ולעשות בקרה (לא ביקורת) על הדרך שלי. רק כך אני יכול להגיע למטרה הראשונית שלי
4.רתימה , גיבוש, שת"פ. לדעת לגייס את כל העובדים / השותפים / בני המשפחה שבארגון למטרה המשותפת שלנו. לראות מה תפקידו של כל אחד בתוך המכלול. לבקר ולראות אם הוא מכוון ליעדים ולחזון הארגוני
כל מרכיב פה חשוב מאוד. אין לוותר על מרכיב כלשהו.
בדיוק כמו שרכב עם 3 גלגלים לא ינוע.
אשמח ליצירת קשר