סרט תדמית הוא סרט שבא להציג אדם, חברה, עסק, מפלגה, קבוצה, כת או כל פלח אחר בחברה, המעוניינים לקדם את עצמם ולספק עליהם מידע לציבור הרחב.
לעיתים מדובר בחשיפה חדשה לחלוטין, ממש מאפס, ולעיתים מדובר בשיפור התדמית הקיימת, שכן בימינו אנו, תדמית של אדם יכולה להיפגע בצורה כל כך מהירה שלא ניתן לתפוס עד כמה. לתופעה זו ניתן לייחס את ההתקדמות וההתפתחות הטכנולוגית, שהפכה את העולם לכפר גלובלי קטן, שבו זרימת המידע כל כך מהירה ודינמית, שפעמים רבות קשה לעקוב אחר כל דבר שקורה. כל דבר קטן שקורה יכול לקבל הד תקשורתי אדיר.
מעבר למדיה התקשורתית הרשמית, קיימת תופעת השיתופים ברשתות החברתיות כמו הפייסבוק, האינסטגרם והטוייטר, אשר לעיתים עולים על המידע המועבר בצינורות התקשורת המקובלים.
מסיבה זו, לכל סרט תדמית באשר הוא יכולה להיות השפעה אדירה בקרב קהל היעד של היוצר.
הפקת סרטוני תדמית יכולה לנוע בטווח גדול מאוד של מקצועיות, השקעה כלכלית ותוכן הסרט.
יש הבוחרים שלבצע לעצמם את התהליך של הפקת סרטוני תדמית. לא תמיד זוהי בחירה מוצלחת, שכן ציוד הצילום, איכות הצילום, זוויות הצילום והסט עלולים להיות כל כך חובבניים, שהצופים של הסרט לא ייקחו אותו ברצינות. מסיבה זו יש לחשוב טוב טוב מהי מטרת סרטון התדמית ומיהו קהל היעד אליו נרצה לפנות, זאת על מנת ליצור את סרטון התדמית הטוב ביותר עבורנו.
הפקת סרטי תדמית היא אינה תהליך מהיר ופשוט. ישנם הרבה מאוד שלבים בדרך שיש לחשוב עליהם מראש, הרבה בעיות לא צפויות שאנו עלולים להיתקל בהם בעת הפקת סרטי התדמית, חישובים כלכליים למיניהם ועוד כהנה וכהנה פרטים שיש להכין את עצמנו אליהם.
כל הפקה של סרטי תדמית מתחילה בכתיבה של תוכן הסרט, העלילה, אשר צריכה להיות מלווה במוזיקה מתאימה למטרת הסרט.
הצילום עצמו כדאי שייעשה על ידי אנשי מקצוע שמבינים מהם הם עושים, וכך גם הבימוי והעריכה של הסרט במהלך הכנתו.
סרטי תדמית ניתן להכין תוך זמן קצר יחסית, של מספר שבועות, אך גם התוצר ככל הנראה יראה בהתאם. השקעה של הזמן הראוי בעת הכנת סרטי תדמית תיתן את התוצר הראוי לכך.