חברות הייטק רבות דואגות להכין סרטי תדמית שמיועדים לצרכים שונים. סרטים אלו מבליטים את איכויות החברה, יעילות המוצר והשירות שהן מייצרות ומשווקות, הן לצרכים פנימיים, והן לצרכים חיצוניים, לקהל לקוחות מקומי וכן לקהל לקוחות בינלאומי.
סרטי תדמית להייטק, הם חלק מקבוצה של סרטונים וסרטים שחברות רבות בתחום דואגות להפיק. לצד סרטים אלו, ניתן למצוא סרטי הדרכה למוצרים ושירותים, סרטי שיווק, סרטי עדויות (שיתופי פעולה עסקיים), ועוד מגוון סרטים, אשר כאמור מיועדים לצרכים שונים. כל סרט מופק על פי היעד אליו הוא מופנה, החל מהקהל שאמור לצפות בו ועד המטרה הסופית שהסרט מבקש להשיג.
5 יתרונות של סרטי תדמית להייטק
לסרטוני תדמית לחברות הייטק יש מספר יתרונות ולכן הם מאוד פופולאריים, בחלק זה של המאמר אנחנו נמנה אותם:
יתרון ראשון, הם מצליחים לתמצת בצורה פשוטה את המסר שהחברה רוצה להעביר. נניח, והחברה רוצה להציג מוצר חדש בתחום שלה, הדרך הפשוטה ביותר להסביר מה זה המוצר, היא באמצעות הסרט.
שני, סרטי תדמית מאפשרים לשלב בין טכניקות שונות, החל מצילום רגיל, דרך אנימציה, תלת מימד ועוד. זאת להבדיל מתמונות בעיתון או שלט חוצות.
שלישי, מרבית חברות ההייטק לא יבזבזו זמן וכסף על רכישת פרסום בטלוויזיה או בעיתונות. שכן פרסום כזה הוא לא משתלם עבורן, הוא לא ממוקד ולא יגיע לקהל אליו הן מבקשות לפנות. סרטי תדמית להייטק מאפשרים להן להגיע אל קהל זה בפרסום מאוד ממוקד. הן יכולות להציג את הסרטונים בישיבות משותפות, תערוכות וירידים, כנסים, ערבים שהחברה עורכת ועוד.
רביעי, סרטי תדמית הם אומנם קצרים אך עדיין ארוכים יותר מפרסומת טלוויזיה או קולנוע רגילה, ולכן ניתן לשלב בהם יותר מידע מאשר בפרסומות רגילות. צריך לזכור שניתן לשלב אותם גם בפלטפורמות שפרסומות רגילות לא מגיעות אליהן, למשל, אתרי אינטרנט, ניוזלייטר, מייל, רשתות חברתיות ועוד.
חמישי, סרטון תדמית יכול להציג את כל החברה, כפי שהיא. מהעובדים הזוטרים ועד העובדים הבכירים ביותר, מההיסטוריה הרחוקה ועד ההווה. זה היופי בסרטון תדמית, אפשר לקחת אותו למקומות שונים ולהבליט את הצדדים השונים של החברה.
בעת הפקת סרטי תדמית איכותיים לחברת הייטק, שני הצדדים צריכים לעשות את העבודה באופן מקסימאלי. החברה שאמורה לייצר את הסרט, צריכה ללמוד אודות הלקוח שלה, מה היא מייצרת, באיזה שוק היא מתחרה (מקומי או בינלאומי), מי קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלה, כך היא תוכל להתאים את הסרטון לצרכים של החברה.
חברת ההייטק מצידה, צריכה לשתף פעולה באופן מלא, היא צריכה לספק את כל המידע, העובדים שלהם צריכים להיות מוכנים לעמוד מול המצלמה, במידת ויהיה צורך בכך, הם צריכים לפנות זמן ומקום, וכן להעמיד את המשאבים הנדרשים בשביל להפיק סרטון תדמית שיכול לתרום לחברה, כאמור, מהיבטים שונים.