חפש מאמרים:
שלום אורח
24.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ההפרטה הפושעת כמוטיב מכוננן של המהפכה האסלאמית

P { margin-bottom: 0.21cm; text-align: right; }

יעקב גליק טען כי מאופן הביצוע של האדם, יעבור מקיצוניות לקיצוניות על מנת להתייצב במקום ההולם אותו היטב. אנו רואים זאת למשל, התפרקות ברית המועצות, הקומוניסטית בעיקרה, בעלת משטר הנחשב לטוטליטרי, יצר משטר כמעט אנרכי (ההתפרקות), עד כדי כאוס פוליטי ששרר עד להתייצבות המשטר עם כניסתו של פוטין לתפקיד.

למעשה, לטענת גליק בהתפרקות משטרים פוליטיים בעולם, אנו נהיה למעבר חד לקיצוניות המנוגדת בעיקרה לסוג המשטר שהיה מאפיין את המדינה וכך, במתינות ולאט לאט המשטר הקיצוני נגדי, מתאזן ומתחיל להתרכך עד אשר יקבל מאפיינים פחות קיצוניים ויקבל את המסגרת הארגונית הרציונלית המאפיין משטר פוליטי כל שהוא.

הקדמה קצרה זו לא באה על מנת להסביר מדוע משטרי שהמירו את הארצות הערביות שחוו במהלך השנתיים האחרונות את מה שמכונה "האביב הערבי”.ארצות אלו דווקא הפכו את משטרם באמצעות המשטר "הנוכח " המסתמן כמשטר החדש. רוצה לאמור, במהלך ההתקוממות העממית, מי שהוביל את ההתקוממות אינם רק אנשים ספונטניים שנמאס להם מחיי השחיתות והאי התחשבות של העלית השלטת בארץ, אלא הכוון היה דווקא מאורגן ומוסדר ביותר.

מלכתחילה הארגון הוא אשר הצליח למגר את השלטון. במיוחד לאור העובדה הפשוטה שכדי להוציא הפגנה אחת צריך להשקיע כסף רב. כסף באמצעי תחבורה, בפרסומים ובפתיחת הערוץ המחאתי. כלומר, על מנת למחות אדם חייב לדעת את האלטרנטיבה. במילים אחרות, אילו לא היו מעודדים את המפגינים לצאת לרחוב הם לא היו יוצאים.

על מנת לעודד את האזרח הפשוט התמים החי את חייו בצידי החברה, ישן מתעורר עובד אוכל וישן, חייבים מנגנון משומן של פרופגנדה ותעמולה מהותית, עד אשר אדם שליו ופשוט יהיה מוכן להקריב אתחייו למען מטרה ורעיון שלא בטוח כל כך שהוא ישים בכלל.

תעמולה כזו, נמצאה ברעיון של התנועות האסלאמיות בארצותהנ"ל. התנועות האסלאמיות לא יכלו לפעול אלא על רקע חברתי-כלכלי נתון. במילים אחרות, אילו היה לאזרח הפשוט כל כך "טוב", הוא לא היה מתעניין בשינוי כל שהוא. השינוי הפוליטי, לטענתו של מקיאלבלי , יכול להגיע אך ורק מהתודעה שהמצב הנוכחי גרוע וגם אם השינוי יביא לדבר מה גרוע, זה לא יפריע כי המצב הנוכחי בלאו הכי גרוע מאד. כך, גם שינוי שמביא למשהו גרוע יהיה עדיף מהמצב הנוכחי.

חייבים לזכור כל פעם מחדש, כי הנחת היסוד אצל האדם הממוצע תהיה לחפש מקסימום הנאה ולהימנע מכאב. בלעדי גישה רציונלית כזו, יקשה להסביר בעצם מדוע אדם קם בבוקר ומוכן לצאת לרחוב מתוך ידיעה כי ישנה אפשרות שימות? לכאן אנו חייבים להכניס גם את הפן הלא רציונלי את המטה-פיזי ! אולם, גם הפן הזה חייב לעלות בקנה אחד עם הסביבה הקשה בה חי אותו פרט.

במילים אחרות, אם היום "טוב" לי, לא "אקנה" הבטחות על "גן עדן" שלאחר המוות. הבטחות כאלו אני אהיה מוכן לשמוע ולפעול בהתאם אך ורק אם מצבי הנוכחי אינו כל כך "מזהיר" אלא בעצם גרוע מאד! כך, כל תקווה לעתיד שתהווה עבורי "פתח מילוט" אפשרי "תתקבל בברכה".

נשאלת השאלה האם האדם פועל כפי שאומר לנו אושו הדוגל בחיים ללא תכנון, המצב האידאלי של האדם הוא אדם ללא מחשבה מעמיקה. כלומר, אדם "זורם"במחשבתו ופועל מתוך דחפים – רק כך לטעמו של אושו נוכל ל"הגיע" ל"אושר" המיוחל. או כפי טענת ליבליץ וקריסטיאן וולףשלפיה עולמנו הוא "הטוב שבכל העולמות", ולכן אין צורך לראות מעבר אליו?

במילים אחרות, מדובר כאן בעיקר על הנעה סוציולוגית אשר בניגוד להנעה הפסיכולוגית, מקורה במשתנים המתרחשים מחוץ לפיזיולוגיה של הפרט. מדובר בעיקר על הנעה מסוג של חיזוקים מול עונשים המאפיין בעיקר סוג של פיקוח חברתי נתון. בסופו של דבר, כיצד יהיה ניתן לשלוט על האדם? באמצעות הסביבה ו/או היותו תלוי בסביבה. כיצד הסביבה שולטת על הפרט – באמצעות התרבות.

התרבות מורכבת כאמור ממספר "מוסדות" המאפיינים אותה. בין יתר המוסדות התרבותיים נמצא את הדת, הכלכלה, המשפחה וכיוצא בזה. כל אחד מהמוסדות הללו, שולט ומכוון את התנהגות הפרט לעבר פעילות "רצויה" מול פעילות "לא רצויה". אלו מכונים דרך התנהגות נורמטיבית כאשר המשתנה נורמות והתנהגות משמשים כדי להפעיל "לחץ" על הפרט להיות "נאמן" לדרכי החברה כפי שהתרבות מכתיבה אותם.

כלומר באמצעות סנקציות "שליליות" ו"חיוביות", וכן סנקציות פורמליות ובלתי פורמליות, יכולה התרבות לכוון את הפרט להתנהגות קונפורמיסטית המקובלת עליה, מאידך ל"פלוט" את כל אותם פרטים הסוטים מכך. לטענתספיר-וורלף בני אדם חושבים בשפה שהם מדברים בה. מכאן, הואיל ושפה הינה אחת המרכיבים של התרבות, הרי אנשים הדוברים באותה השפה יכולים להיכלל כחברים באותה התרבות. כלומר, אנשים המדברים בשפה מסוימת הם משתייכים לקבוצה המשתפת בין חבריה תרבות מסוימת המאפיינת את הקבוצה.

במילים אחרות, היווצרות התרבות דרך שדה התנסויות משותף, מכתיבה את ההשתייכות שיש לפרט לקבוצה נתונה. בעידן הפלורליסטי הנוכחי, אין טריטוריה אחת משקפת תרבות אחת. אלא ישנם מספר תרבויות החולקות טריטוריה נתונה. אמת, כלל התרבויות המשנה הללו, הנם פועל יוצא אבולוציוני כל שהוא מתרבות משותפת ראשונית. אולם עם המן, עשויה לחול התרחקותמהתרבות המקורית תוך כדי שינויים "טבעיים" החלים כתוצאה מהשנים.

גם לאותם תרבויות משנה מתפתחת שפה "הולמת" אותם. כך, גם במקרה זה, חלה המשכיות של השימוש בשדה התנסויות משותף אשר מפסיק להיות בעל "מכנה משותף" כלל טריטוריאלי והופך להיות עם "מכנה משותף" יותר ויותר מקומי.

לקלחת הו, חייבים להוסיף את תהליכי הגלובליזציה, שימוש באמצעים טכנולוגיים מקרבים כגון, אינטרנט, פייסבוק, שידורי טלוויזיה עולמיים דרך לווייןומכשירי טלפון ניידים. אמצעים אלו, יוצרים שלוש תופעות מיוחדות ביותר.

תופעה ראשונה נוצר נתק גדול בין הדורות והקשר בין הדורות מתרופף עד כדי "זרות" בין הורים לצאצאיהם. עבור הצאצא ההורה משמש "רע" הכרחי עד ל"עצמאותו" החברתית.

תופעה שנייה נוצרת השפעה של תהליכי כלכלה כלל עולמיים על כל התרבויות והחברות ברחבי העולם. השפעה כזו, גורמת בדרך כלל להרעת תנאי המחיה של השכבות החלשות שמכתחילה תנאי החיים שלהם ונקודת "הפתיחה" שלהם "גרועה".

תופעה שלישית תלות של המשטר המקומי במכתיבי מדיניות הנמצאים מחוץ למדינה. כך, שיקולי המנהיגים המקומיים, אינם תמיד עולים בקנה אחד עם הצרכים של העם באותם המדינות.

למעשה שתי התופעות האחרונות מהוותאת הבעיה הקשה ביותר שמקורה בהפרטה הפושעת של כלכלות המדינות הפרובינציאליות (וכיום גם המדינות המתועשות סובלות מאותה הבעיה, ה התחיל ביוון וימשיך בצרפת, גרמניה וכיוצא בזה).

באמצעות ההפרטה הפושעת (אין כינוי אחר הולם יותר למעשה זה שנעשה ע"י מנהיגים מקומיים חסרי חזון ותפיסה למרחקים), נמכרו ו/או הוענקו נכסי העם לידיהם של בעלי עניין, אומנם מקומיים. אבל אף אחד לא יודע מי הם המממנים שלהם ומי השותפים הסמויים שיש להם.

כאשר תנאי הכרחי להפרטות הנפשעות הללו היה הפחתת הוצאות המדינה. ההפחתה נעשתה במיוחד בשני מישורים עיקריים הפחתה בהוצאות הרווחה של המדינה. למשל החמרה בתנאי הזכאות של הביטוח הלאומי, הפחתה בתקציב הוצאות משרדי הרווחה, החינוך והמשטרה והפרטה של מגנוני ביצוע והעברתם לידיים פרטיות (בתי ספר, בתי סוהר, מעונות למפגרים וכיוצא בזה).

הפחתות אלו חשובות ביותר כדי להותיר לממשלה כספים למימון פעילותם של בעלי העניין למשל בהנחות המס המפליגות שהם מקבלים, בתשלומי הממשלה למימון העברות הנכסים וכיוצא בזה. כך, באמצעות ההפרטה הפושעת לא רק שהממשלה ממשיכה לממן את הנכסים. אולם הפעם הרווחים הם נחלתם של בעלי עניין פרטיים, וההוצאות ממשיכות להיות נחלת הציבור, אלא הציבור מפסיד גם בכלל תנאי המחיה השוטפים שלו. הפסד ה בה בצורה של קרטל במחירים, אוליגופול של מוצרים והכי בעייתי הפיכת הממשלה לרגולטור לא הוגן אשר מעדיף את בעלי הממון על פני העם – זאת מתוך נאמנות שישלנבחרים אל שולחיהם (בעלי הממון) המממנים את בחירתם לטובתם של בעלי הממון.זאת, ן מתוך ניצול ציני של תהליך לכאורה דמוקרטי בו באמצעות הפצצת הציבור ביחצנות ופרסומות, “מוכרים" לציבור מנהיגים מטעמם בדיוק כפי שהם (אותם בעלי עניין שקבלו לידיהם את נכסי הציבור) מוכרים את שאר המוצרים והשירותים שהם מספקים.

זוהי סיטואציה שמאפיינת ככל הנראה מדינות רבות בעולם. זאת אנו יכולים להניח מההתגוננות של הציבור כנגד התופעות הללו. למעשה, הציבור מתגונן באמצעות התארגנות שכנגד. התארגנות בעמותות מסייעות עד אפילו חזרה להתארגנות סוציאליסטית בקומונה שמשתפת בקרב חבריה את כלל העושר המועט הקיים.

השיטה של התארגנות הציבור ה"פשוט" חיבת להיות מעוגנת בתרבות המשנה המאפיינת אותם.

כבר ראינו מקודם כי יכולת ההתארגנות ה"קלה" באופן יחסי תהיה התארגנות על בסיס של שפה. כאן, נוכל להוסיף את ההתארגנות סביב "כותרת" הדת. במיוחד כאשר מדובר על דת ה"מבטיחה" עתיד מזהיר וטוב כלל עולמי שמגיע לאחר המוות כמו באסלאם.

התנועה האסלאמית, החלה אומנם את דרכה לפני זמן רב, אולם רק כאשר החלה ל"חקות" את התהליכים של הקהילה היהודית, החלו להצליח. כידוע, היהודים כעם שרדו אלפי שנים של התעללות ושל רדיפות והכול בזכות היותם מאורגנים בקהילה שאגב לא הייתה שונה בהרבה בכל אחד מהפזורות שלהם. הקהילה התארגנה סביב ראשי הדת, הרבי, החזן, השוחט, הכולל, בית הכנסת והמקווה. הקהילה סייעה לחלשים שבקרבה וניסתה לאפשרלכלל חיים פחות או יותר ראויים. יתרה מזה, הנוהג של קירוב הידע (הרבנות) עם ההון (הסוחר), הביא לידי מוביליות חברתית החשובה ביותר ומנעה היווצרות של שכבות מופרדות תוך ניכור בין חלקי העם השונים. כך הפכו הןהרבנות והן המסחר למשאת נפשו של הצעיר היהודי שחיפש מוביליות חברתית ושיפור במצבו הכלכלי הנוכחי.

אימוץ "שיטת" הארגון החברתי של היהודים, החלה דווקא כתוצאה מהמאבק שקיים בין היהודים לערבים המוסלמים. כאשר המוסלמים שאלו בוודאי את עצמם מה מייחד את היהודי? במיוחד אנו רואים את "אימוץ" השיטה ע"י אש"ף. הארגון האסלאמי, החל סביב המסגד, לידו המדרסה (בית המדרש) ולידו מוסד חדש שהחל את ימיו כתוצאה מחיקוי כמעט ישיר של הרבנות - “מוצרי חלאל" (כשרות מוסלמית), שהתפתחה בכל ארצות המוסלמיות והלא-מוסלמיות כאחד. דרך מוסד הכשרות האסלאמית, החלו ראשי הקהילה לאגור כוח כלכלי והשפעה פוליטית (בדיוק כפי שקורה בקרב היהודים מי ששולט על הכשרות שולט עלהכנסה גדולה ועל החיים של המשתמשים בכשרות).

לפני ההפרטה הפושעת, שהחלה בסביבות 1996 והילך, המוסלמי הרגיל היה רוכש בשר אצל היהודים (בגלל כשרות הבשר, היו היהודים והמוסלמים רוכשים במשותף את הבשר, כאשר החלק העליון נמכר ליהודים והחלק התחתון הדורש ניקור, נמכר למוסלמים). כיום, המוסלמים דרך התנועה האסלאמית, רוכשים את כל מוצרי המזון שלהם( כולל ירקות, דגנים ושאר המזון הקפוא והמצונן) רק תחת חותמת "החלאל"דבר המחייב את בעלי העסקים לממן את פעילות התנועה.

את הארגון הכלכלי המפואר שהקימה התנועה האסלאמית היא מפעילה כדי לסייע לבני הקהילה הסרים לנאמנותם של מנהיגי התנועה. כך, המוסלמי הממוצע, שחי מהיד אל הפה, המתגורר במדינה מופרטת כאשר מרבית נכסיו הלאומיים נמכרו או ניתנו לאיזה בעל עניין, כאשר מאידך הממשל שלו, מפחית ו/או מקצץ בכל תקציבי הרווחה והעזרה ההדדית, מקבל סיוע מסיבי כל השנה מהתנועה האסלאמית והכל בתמורה רק לנאמנותו (של אותו מוסלמי ממוצע) לחוקי השריעה כפי שמוכתבים ע"י מנהיגי התנועה, אותו מוסלמי ממוצע לא יהסס לתמוך בתנועה המעניקה לו הרבה תמורה כה "מעט”.

למעשה, כך הופכת התנועה האסלאמית לפתרוןההולם ביותר להפרטה הפושעת שמבית מדרשם של הכלכלנים הנאו-ליברליים כביכול, שכל מטרתם היא למעשה השתלטות על נכסי העמים ושליטה של פרטים דרך תאגידים בין לאומיים על רווחת העולם תוך מניפולציות של המשטרים הנשמעים והסרים למרותם ואשר מהווים בעצמם את המוטיב להמשכיות העושק והניצול של התאגידים הרב-לאומיים של העושר הרווחה הכלל עולמית והכול במסווה של שיווק ומכירות לגיטימיים.

במקביל הופכת התנועה האסלאמית לאלטרנטיבה הטובה ביותר הקיימת כנגד אותו עושק וניצול של התאגידים הרב לאומיים, של הכלכלות המקומיות והפיכתם של שאר תושבי העולם לעבדים תרתי משמע של קומץ תאגידים השולט בכל העולם דרך סדר עולמי לכאורה חדש!

מכאן, כדי ל"הלחם" באסלאם חייבים להלחם קודם כל בהפרטה הפושעת ולהחזיר את הכלכלה למסלולה הרציונלי, כאשר כל נכסי העם חוזרים לעם,והממשל הופך להיות רגולטור הוגן שכל מטרתו לפעול לרווחת העם הריבון היחיד של הטריטוריה והתרבות. (אפשר לעשות זאת רק באמצעות שינוי שיטה הכלכלית לכלכלה הרואה באדם מוטיב מרכזי ולא הכסף הוא המוטיב המניע אותו)

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתרופולוג כלכלי מתמחה בתחום של התנהגות כלכלית של פרטים ואגונים. משמש כיועץ ומאמן לארגון וניהול יעוץ ארגוני וליווי עסקי,יעוץ ותכנון תיירותי, הכנת תוכניות עסקיות, תכנון ואסטרטגיות עסקיות, תכנון וליווי של תוכניות הבראה ושיקום פיננסי, מערכות מידע שיווקי ומערכות ניהול איזו 9000, שיווק תיירותי, תכנון הדרכה, ימי עיון וקורסים במבחר ארגונים מגדלים שונים ובענפי פעילות מגוון. ייעוץ אסטרטגי, ארגוני וניהולי למפלגות ולגופים פוליטיים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד סונינו

מאת: דוד סונינוגישור ובוררות24/06/152690 צפיות
המאמר מבוסס על עבודת הגמר שלי משנת 1990, ועל קורס שהעברתי באוניברסיטה בנושא. עבודת הגמר שלי היתה אבן דרך לביסוס מערכת הגישור. אולם תהליך השלמה שונה מתהליך הגישור. המאמר מנסה לשרטט את הדרך היעילה כדי לפתור באופן סופי סיכסוכים.

מאת: דוד סונינודמוקרטיה ושלטון19/01/111688 צפיות
הלוגיקה הבסיסית שלי טוענת שלא יעלה על הדעת "לתת למשוגעים לנהל את בית המשוגעים". הטעם לכך פשוט ונראה על פניו. כולם עשויים לחשוב כי הבעיה נובעת דווקא מהיות ה"משוגע" "משוגע". לעומת זאת, הטעם עשוי להיות במקום אחר. זה לא אומר שמאן דהוא "משוגע" לכן יש לו באורח "אוטומטי" כישורי ניהול.

מאת: דוד סונינוצדק חברתי06/01/111461 צפיות
לבעלי לב חלש ו/או סתם עצבניים לא מומלץ כלל לקרוא רשימה זו.. ראו הוזהרתם! אחד מסודות הכמוסים ביותר של מדינת ישראל אינו דווקא קיומו או קיומו של נשק אטומי ונשק בלתי קונבנציונלי אחר.. אלא דווקא המשכנתא! תשאלו את כל המכרים שלכם בין אם הם עובדי בנק ו/או סתם עמך ישראל אם אי פעם בחייהם ראו קובץ חוקים ו/או הוראות המסבירים את המשכנתא, דרך החישוב שלה ודרכי הגביה שלה?

מאת: דוד סונינוצדק חברתי06/01/111421 צפיות
לבעלי לב חלש ו/או סתם עצבניים לא מומלץ כלל לקרוא רשימה זו.. ראו הוזהרתם! אחד מסודות הכמוסים ביותר של מדינת ישראל אינו דווקא קיומו או קיומו של נשק אטומי ונשק בלתי קונבנציונלי אחר.. אלא דווקא המשכנתא! תשאלו את כל המכרים שלכם בין אם הם עובדי בנק ו/או סתם עמך ישראל אם אי פעם בחייהם ראו קובץ חוקים ו/או הוראות המסבירים את המשכנתא, דרך החישוב שלה ודרכי הגביה שלה?

מאת: דוד סונינוזכויות הפרט06/01/111550 צפיות
בריונות, יכולה ללבוש צורות רבות. החל מבריונות פיזית, מילולית ואף בריונות פסיכולוגית. מעשה הבריונות, כאמור, מחולקת למכלול צורות החל בהיקפים שונים. כאקט בריוני מייצג, נהוג לראות את הצורה הישירה יותר של הבריונות - הבריונות הפיזית.

מאת: דוד סונינוצדק חברתי06/01/111507 צפיות
מתוך חוק מבקר המדינה עולה כי ביקורת המדינה, קרי מוסדות המדינה נתונים לבקרה. באופן מדויק יותר, מבקר המדינה יקיים ביקורת על המשק, הנכסים, הכספים, ההתחייבויות והמינהל של המדינה, של משרדי הממשלה, של כל מפעל, מוסד או תאגיד של המדינה, של הרשויות המקומיות ושל גופים או מוסדות אחרים שהועמדו על פי חוק לביקורתו של מבקר המדינה. כאמור, מבקר המדינה יבחן את חוקיות הפעולות, טוהר המידות, הניהול התקין, היעילות והחיסכון של הגופים המבוקרים, וכל עניין אחר שיראה בו צורך. ביחד עם מבקר המדינה, יש לכמעט כל מוסד ממשלתי מבקר בתפקיד. למשל לכל רשות מקומית יש מבקר שמתפקידו לתת דין וחשבון תקופתי על הנעשה ברשות.

מאת: דוד סונינודמוקרטיה ושלטון06/01/111427 צפיות
אנשים רבים בעולם, יש לשער ירימו גבה הן על הכותרת ואף עשויים להזדעזע על עצם הרעיון של הצגת המונחים "שפיות" ו"אסלאם" בכפיפה אחת. הרושם הראשוני שלנו על האסלאם הוא דווקא מתייחס לפנאטיות, לקיצוניות ואפילו מתחבר לנו היטב עם מונחים שליליים אחרים. במיוחד בעולם המערבי הנראה לכאורה "סובל" מאיזה חדירה של "אנשים זרים" אליהם תוך "השתלטות" על המדינה וכפיית "מנהגים" זרים ובלתי מתפשרים ההולמות לכל הפחות תקופות עבר קצת פחות "מודרניות מהיום. יתרה מזאת, הגישה של "הציבור" הרחב קרובה יותר לאטימות שמקורה ב"סלידה" מאשר מנסה להבין מה קורה.

מאמרים נוספים בנושא דמוקרטיה ושלטון

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון25/07/233137 צפיות
התהליך מחייב אותנו לעבור מספר שלבים עד לקבלת ההיתר. השלב הראשון הוא בדיקת מידע, שלב בו אנו בודקים מול המועצה המקומית האם בכלל קיימת אופציה לתוספת בניה מצד המועצה המקומית ואגף השיכון והבינוי.

מאת: אדיר בנימינידמוקרטיה ושלטון25/06/231912 צפיות
מידת ההשפעה של הרשתות החברתיות על אופן התנהלותם של נבחרי ציבור. אנחנו יודעים שהתופעה קיימת וגם ערים להשפעותיה. אך עד כמה שונה כיום הזירה הציבורית ביחס לעידן הקודם?

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון18/11/222979 צפיות
הרפורמה בתכנון, רישוי ובניה במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה קבעה לוחות זמנים לתהליכי רישוי שונים עבור רשות הרישוי ומכון הבקרה וזאת במטרה לקצר, לייעל ולפשט הליכי רישוי בניה. לצורך כך וכחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, בשנת 2016 הושקה מערכת רישוי זמין של מנהל התכנון המאפשרת הגשת בקשה להיתר בניה באופן מקוון. תהליך הוצאת היתר בניה לא אמור לארוך זמן רב לפי זמני המערכת, אך בפועל פרק הזמן מתארך כתוצאה מהתנהלות לקויה של הועדות ו/או של המבקש. במאמר זה נציג את פרקי הזמן המפורטים בחוק ואת פרקי הזמן המיושמים במציאות עד לקבלת היתר בניה. נציין שהזמן הממוצע היום לקבלת היתר בניה על פי לשכת האדריכלים הוא מעל שנתיים וחצי, הזמנים הרשומים מטה הם הזמנים של משרדים אשר מומחיותם היא הוצאת היתרי בניה. משרד קלינגר בנימין הינו המשרד היעיל ומהיר ביותר בקבלת היתרי בנייה.

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון31/12/201342 צפיות
משרד קלינגר היתרי בנייה, רישוי עסקים וייעוץ מוניציפאלי מתמחה בייעוץ ייצוג ועבודה מול גורמים מוניציפאלים הקשורים בהוצאת היתרי בניה, תכנון ערים וסביבה, מיסוי,רישוי עסקים,בקשות לשימוש חורג,שינוי יעוד,הכשרת חריגות בניה,ביטול צווי סגירה,הפסקת עבודה,צווי הריסה. בקשות לשינוי תב"ע ,היתרי בניה, אדריכלות, קידום בקשות ,זירוז הליכים בירוקרטים ,יעוץ סטטוטורי, הסדרים והסכמים עם הרשויות, שרותי הנדסה ופקוח על הבניה.

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון27/03/201508 צפיות
תיקון 116 לחוק התכנון והבניה מהווה מהפכה בחוק התכנון והבניה. הוא מחמיר מאד, מטיל צווי הריסה בסיטונות וקנסות של מאות אלפי שקלים, ומצמצם את סמכויות השופטים בבתי המשפט.

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון11/01/201523 צפיות
מה הוא רישיון עסק? עסקים הפועלים בתחומים שונים נדרשים בהוצאת רישיון עסק – היתר מכוח חוק רישוי עסקים הניתן על ידי משרד הרישוי ברשות המקומית ומהווה אישור לפעילותו התקינה של העסק. הרישיון מעיד כי בעסק מסוים ננקטו כל האמצעים הנדרשים לשמירה על בריאותו, ביטחונו, בטיחותו ואיכות חייו של הציבור. בהתאם, קבלת הרישיון מותנית בעמידה בכל התנאים שהציבו הרשויות, בהם סידורי כיבוי אש, תנאי תברואה נאותים, בטיחות מבנים ועוד. משרד הרישוי הוא גם זה שאחראי על אכיפת החוק ורשאי להטיל סנקציות על עסקים שאינם עומדים בתנאיו

מאת: אבי דוידידמוקרטיה ושלטון07/04/191643 צפיות
מדריך למתחילים אודות הגשת עתירות לבג"צ.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica