בריונות, יכולה ללבוש צורות רבות. החל מבריונות פיזית, מילולית ואף בריונות פסיכולוגית. מעשה הבריונות, כאמור, מחולקת למכלול צורות החל בהיקפים שונים. כאקט בריוני מייצג, נהוג לראות את הצורה הישירה יותר של הבריונות - הבריונות הפיזית.
זאת, במשמעות של לקחת בכוח את מה שאינו שייך לך. אולם, קיימת גם בריונות עקיפה- הבריונות הפסיכולוגית. זוהי צורה מורכבת יותר של בריונות. בריונות כזו יכולה להיות מילולית ו/או לא-מילולית, היא יכולה להיות קשורה למערכת יחסים ו/או להתחברויות מזיקות ו/או מניפולטיביות. ישנם כאלו המוסיפים למעשה הבריונות גם רכילות, הפצת שמועות והוצאת שם רע.
למעשה, בריונות מוגדרת כביצוע של פעולות כוחניות במחזוריות חוזרות ונשנות והיא מתבצעות על ידי כאלו שיש להם כוח רב יותר מקורבנותיהם. במונח הבדלי כוח טמון כל ההבדל בין בריונות לבן אקט אלים אחר. הבדלי כוח יכול להתבטא בביטחון עצמי שונה, מעמד או יכולת אחרת. הבריונות יכולה לבוא לידי ביטוי רק כאשר צד אחד אינו שווה ערך לצד השני. בריונות יכולה להיות גלויה, קרי, להתקיף את הקורבן בגלוי, ו/או בציבור וכן יכולה לתקוף גם במחשכים ובסתר. הבריונות עושה שימוש בכל אמצעי כדי לתקוף את הקורבן. קרי, שימוש בגוף הפיזי, ביכולת הכתיבה, במסע רכילות ואפילו שימוש בטכנולוגיה כדי לפגוע בקורבן. מכל זאת עולה כי בריון הוא צד אשר תוקף ללא פרובוקציה צד אחר החלש ממנו.
מהאמור לעיל עולה התמונה הבאה. בריון הוא אדם המתקיף אחר ם כאשר אין הסכנה נשקפת לחייו.
הבריונות הופכת איפה לתופעה אנושית בלבד. כאשר חיות אחרות, תוקפות רק חיות שאינן מהמין שלהן, ואף אותן הם תוקפות כאשר הן מחפשות טרף. וכאן הסתירה הנסיבתית, מתנהגות בתוקפנות רק כנגד תוקפנות של צד אחר. הסתירה כאן פשוטה, אם אין הן תוקפניות כלפי בני מינן אלא רק במקרה של תוקפנות, הרי מדוע שבן הזן האחר יתקיף ללא סיבה חיה מאותו המין?
מסתירה זו עולה או שישי תוקפנות בנויה ואז כול החיות מתקיפות אחת את השנייה. מאידך, אין תוקפנות כלל כלומר, אף חיה לא מתקיפה את השנייה. בהנחה שקיימת תוקפנות אצל חיות אחרות, נשאלת השאלה מה מניעה אותה. במילים אחרות, האם בריונות הינה תופעה כללית או מיוחדת לאדם.
מחקרים בהם ניסו להבין את מניע הבריונות מתברר כי הבריונות נובעת רק מעצם היכולת. כלומר, הבריון תוקף את האחר רק משום שהוא יכול לתקוף. בדיוק כמו ששליט עריץ גוזר גזרות אבסורדיות לא מכורח איזה הכרח או צו רציונאלי כל שהוא. הגזרה באה רק משום שהוא יכול לגזור אותה. למשל, בתקופת ימי הביניים היה נהוג שהפטרון היה מאשר את הנישואים של הווסל שלו. חלק מאישור הנישואין היה הסכמת האדון (הפטרון) לזיווג. כאשר הספרות מצביעה על העובדה שחלק מזכויות האדון היה לנסות את הכלה המיועדת. במילים אחרות לאנוס את הכלה לפני חופתה.
לגזרה כזו יש לשער, אין אף רציונאל ו/או פונקציונאליות מבנית כל שהיא. היא באה רק משום שהאדון יכול היה להרשות לעצמו לגזור גזרה כזו. זוהי המהות של הבריונות. לעשות דברים כי אני יכול לבצעם גם אם זה מזיק לאחר.
למעשה, הריבון מתנהג תמיד בבריונות, אולם בישראל ישנו סוג נוסף של בריונות – זוהי הבריונות הכלכלית. מהי בריונות כלכלית? זוהי אותה הבריונות של הפטרונים כנגד הווסלים שלהם. אומנם לא בודקים את בתולי הכלות שלנו לפני ליל הכלולות – (יתכן שאינם בודקים כי הם עשויים להתאכזב מהתוצאה). אולם אנחנו במשטר של בריונות כלכלית. ושום הודעה ו/או רעיון יכול להסוות את הבריונות הזו.
אין אדם בישראל שלא חווה סוג של בריונות כלכלית. בין אם התנהלותו מול משרדי הממשלה, הבנקים, מוסדות אחרים. לאחרונה עם ההפרטה למוות של המדינה, הפרטה הפושעת מבית מדרשו המעוות של נתניהו, הגופים שקיבלו במתנה את נכסי המדינה קיבלו יחד איתם את הבריונות הכלכלית. זוהי הפריבילגיה שהגופים המופרטים העבירו לקבלנים. כך, אנו נתקלים היום בתופעות בריוניות של ארגונים עסקיים שונים. אולם, בעוד שהבריונות הקודמת הייתה לפחות לטובת הקופה הציבורית – (זאת שנתניהו נתן במתנה לקבלני ההפרטה השונים), היום הבריונות היא לטובת הבריון עצמו.
כיום, כשהמצוקה החברתית גואה, השבר בחברה מתמשך והפער בין אלו שיש להם לאלו שאין, גדל פי עשרת מונים. זה הזמן הנכון לעשות דבר מה שישנה את המצב. לא ליצור דור חדש של מצוקה. הכולל עשרות רבות של אנשים אחרים, אשר חרב עליהם עולמם. הפיכת האזרח לאדם יצרני שעובד יהפוך את האדם לבטוח בעצמו. רק באווירה כזו, יוכל האזרח לגדל משפחה בלי שהסכסוכים בקרבם יתעצמו כתוצאה מהמצב. לכן, ככל שנגיב מהר יותר נמצא את העבודה שלנו הרבה יותר פשוטה עם הצלחה גדולה יותר. רק חוקים נוקשים כנגד הבריונות הכלכלית של מוסדות המדינה והקבלנים מקבלי הנכסים המפורטים.