הנה עוד דוגמא, אחת מני רבות, איך שוברים שוק, איך נכנס עוד מתחרה ורוב אלה שהשקיעו את מיטב כספם מדירים קצת שינה מעיניהם. הנה עוד שיטה על ניצחון הקפיטליזם, על התחרות במחיר, על השתלטות על ליבו של הלקוח, ועל מסע יחסי ציבור מוצלח המצליח להרעיד את רמות הסייפים של בעלי עסקים דומים!
כמי שנותן ייעוץ עסקי הדוגמא שאני מביא כאן אחת מני רבות היא הקמת רשת בתי הקפה COFIX ובעברית קופיקס רשת בתי קפה המתחייבת בפני לקוחותיה כי כול מוצר קפה או אחר הנמכר אצלה יימכר במחיר של 5 שקלים בלבד. מה שאומר מחיר של 1/3 ממחירי כוסות הקפה שאנו מכירים ברשתות המוכרות אותם אנו פוקדים כמעט ביום יום. נכון, מדובר על מיזם חכם אשר ימכור את הקפה והמאפה ב TAKE-AWAY דבר אשר ימנע מאלה שרוצים לשבת לפטפט וליהנות בישיבה בבתי קפה להגיע לסניפי הרשת החדשה, אבל למעשה אנו מכירים את התורים הארוכים ברשתות המוכרות המשווקות גם הם קפה בשיטת ה-TAKE AWAY וגובות מחיר יקר יותר.
כמי שנותן ייעוץ עסקי אני די מתרשם מהתוצאות העסקיות המוצגות לציבור, האומרות כי תוך שלוש שנים תמנה הרשת 300 סניפים כאשר כול סניף המחזור שלו יהיה מעל 300 אלף ₪ בחודש! ברור לי כי היזמים בחנות את תחום הקפה במדינת ישראל, ובאמת גילו כי השוק הוא שוק חם ושתיית הקפה בטח בשיטת TAKE AWAY ובמחיר שהם מציעים, ובנגישות לסניפים שיהיו פזורים אכן יש מקום להאמין כי רשת כזאת תצליח, אלא אם יחליטו בעלי רשתות הקפה בישראל להיכנס לתחרות הפרוע הזאת, ליצור אטרקציות על מנת שיותר אנשים ישתו את הקפה שלהם בסניפי הרשת ליד השולחן ועל חשבון גידול בסוג לקוחות זה יוכלו "אולי" להוריד את המחיר שמציעה הרשת החדשה בקונספט החדש קופיקס.
כ יועץ עסקי אני די אוהב את הרעיון, את הבידול, את המיתוג, את מערכת יחסי הציבור ובהחלט מאמין במיזם הזה כול עוד הסניפים יהיו נגישים לכולם, ינוהלו כ"מותג" לכול דבר,
עדין לא למדתי מה העלות של כול זכין אשר ירצה להצטרף לרשת ולפי המודל העסקי כמה רווח יעשה מדי חודש בחודשו! כאן אני קורא לזכיינים פוטנציאלים, לא להתנפל על הרעיון כציפור המחפשת את הטרף הראשון לבלוע אותו אלה לעשות כול זכיין וזכיין מחקר שוק קטן לגבי המיקום והתנהגות הצרכנים במקום, מעבר לזה שייקח בחשבון כי בשוק כול כך צפוף לא נראה כי הרשתות השולטות לא ישימו מקלות בגלגלי המיזם החדש.