בעת הקמת אתר אינטרנט עלינו לזכור בכל עת כי אתר זה יהיה הפנים שלנו ברחבי הרשת - הוא האחראי על הרושם הראשוני שיתקבל אצל כל הגולשים הרבים שייכנסו - והרי כל גולש הוא לקוח פוטנציאלי. לכן, כשאנו עוסקים בהליכי בניית אתר תדמית, חשוב שנתייחס להיבטים שונים שמשפיעים על אותו רושם, כדי שנוכל להשיג את המטרות שהצבנו לאותו אתר תדמית.
אין זה משנה מהי מטרת האתר - כל עוד הוא לא ייצור תדמית רצינית ומקצועית, הוא לא יצליח להשיגה. אף גולש לא ישתף פעולה עם אתר שנראה חובבני או שרלטני - במיוחד משום שמדובר באינטרנט, שם קל להסתתר מאחורי המסך וניתן להציג תדמית שקרית בן רגע. כדי למנוע מצב כזה וליצור מהימנות, עלינו להשקיע הן בעיצוב האתר והן בתכניו. עיצוב גרפי מקצועי אך תכנים שבהם טעויות רבות או לחילופין - תכנים מקצועיים שעטופים בעיצוב חובבני - ייצרו רושם ראשוני שלילי ויבריחו גולשים מן האתר.
אז כיצד ניצור מסר של אמינות ורצינות?
- לכל עסק יש עבר: אתר תדמית רציני תמיד יכלול תיק עבודות, יציג רשימת לקוחות בעבר וידגים מגוון פרויקטים. אף לקוח לא ירצה חתול בשק - ורק בדרך זו תוכלו להראות את יכולותיכם וכן לאשרר שאינכם גוף פיקטיבי או חובבני אלא עסק בעל שם.
- האנשים שמאחורי העסק: לקוחות צריכים לדעת שמאחורי אתר לעסק עומדים אנשים בשר ודם. חשיפת הצוות המקצועי תוביל לתחושת אמינות ומקצועיות אצל הגולשים, וכן תאפשר לנו לפרט את ההכשרות והיכולות של כל אחד מאנשי הצוות.
- תכנים ברמה: ללא ניהול תכנים איכותי לא ניתן יהיה ליצור רושם חיובי. עיצוב אינו מספיק - עליכם להוכיח את מומחיותכם בתחום וכן לספק ערך מוסף למבקרים באמצעות מידע רלוונטי לעיסוקכם. יש להקפיד על שפה רהוטה ולהימנע משגיאות כתיב.