בעולם מלא אינטרסים, גם האינטרנט לא נותר חף מפשע. אין כמעט אתרים שנבנים סתם כך - מאחורי כל בניית אתר אינטרנט עומדת מטרה כלשהי, שכדי לממשה השקיעו באתר רבות. אילו מטרות יכולות להיות? רבות ומגוונות - הירשמות לניוזלטר, יצירת קשר טלפוני, הצטרפות למועדון חברים, קניית מוצרים, מילוי שאלון, השארת פרטים - והאפשרויות פשוט לא נגמרות. האינטרנט הוא הכלי השיווקי החזק ביותר כיום, בזכות העובדה שהוא חוצה קהלים, מדינות וחתכי אוכלוסייה - וכך גם אתרי אינטרנט משמשים ככלי להשגת יעדים.
הופכים את ה"כלי" ליעיל במיוחד
עוד בטרם בניית אתרים עלינו להציב מטרה - ולכן, כבר מהרגע הראשון יש לבנות את האתר באופן שיוכל להגשימה. ראשית, צריך להתאים את האתר לקהל היעד שאליו מתעדים לפנות, ולהרגלי הגולשים הצפויים. יש להקפיד על הנדסת אנוש מקצועית, בכדי לאפשר חווית גלישה נעימה ונוחה. לאחר מכן, יש לברר כיצד נשיג את המטרה הספציפית - לדוגמא, אם המטרה היא למכור מוצרים, עלינו להתמקד בבניית חנות וירטואלית המציגה את המוצרים בצורה האטרקטיבית ביותר.
שנית כל, עלינו לזכור כי האינטרנט הוא עולם דינמי. שינויים עלולים לצוץ בכל רגע - הן מבחינת מבנה האתרים, הן מבחינת עיצובם והן מבחינת הצרכים שלנו. החידושים בעולם העסקים הם בעלי תדירות גבוהה לא פחות, ועלינו ליישר קו תמיד עם המתחרים ולהקדים אותם. בשל כך, אנו זקוקים לאתר שיאפשר לנו להוסיף ולשדרג אותו בכל רגע נכון - ובעיקר, שלא יגביל אותנו - לא משנה מה ניאלץ לעשות בו. בניית אתרים באופן חכם תאפשר לנו להמשיך עם אותו אתר במרוצת השנים, בעוד שבניית אתר ללא מחשבה תחילה על העתיד תיאלץ אותנו לבחור בין הישארות מאחור לבין בניית אתר תדמית חדש - וזריקת כל ההשקעה לפח.