בשנים האחרונות התפתח מאוד תחום קידום אתרים באינטרנט, במיוחד לאור התחזקותו של מנוע החיפוש "גוגל" שאחראי על חלק נכבד מהתנועה ברשת, והכתיב כללים חדשים בתחום הקידום והשיווק דרך הרשת.
ישנן אלפי חברות SEO, אלפי תיאוריות ושיטות קידום אתרים שונות וכל בעל אתר יתנדב לעוץ עצות ודרכים מקוצרות ותחבולות שונות לקידום ולשיווק של האתר.
ישנן מספר טעויות בסיסיות ונפוצות מאוד של מנהלי אתרים ובמאמר זה נמנה טעויות נפוצות:
קידום אתרים - לא בין לילה
הטעות הנפוצה ביותר של בעלי האתרים היא ההנחה שמרגע עליית האתר ברשת, מספיק לפזר כמה מילות מפתח וקישורים, והאתר יופיע בגוגל ובכל מנועי החיפוש תוך "יום-יומיים או מקסימום שבוע" והגולשים ברשת יגיעו בהמוניהם.
חשוב להבין שתהליך קידום אתרים אינו נעשה באופן מיידי, גם אם תפנו לחברה שעוסקת בתחום.
תהליך SEO נכון הוא תהליך ארוך של חודשים ויותר, אך חשוב לזכור שקידום נכון של האתר במנועי החיפוש משתלם בטווח הארוך מאחר שהוא יביא יותר גולשים ויגדיל את הכנסות העסק שלך.
קידום אתרים ושימוש ב-Flash
בעלי אתרים רבים מתגאים באתרי הפלאש (אנימציה) המתוחכמים שעיצבו, במחשבה שהעיצוב המתקדם יביא יותר לקוחות לאתר. שימוש בטכנולוגיה זו הוא אסון מבחינת תהליך SEO.
מלבד העובדה שקבצי פלאש ואנימציות גורמות לטעינה איטית של העמוד, מציקות לעין וכבר ממש לא מלהיבות בפעם השניה והשלישית באתר, הן מהוות מכשול מבחינת מנועי החיפוש מאחר והרובוטים של מנועי החיפוש לא יכולים לקרוא את הטקסט הכתוב בהם.שימו לב! שימוש בפלאש ללא טקסט מונע בפועל כל תהליך קידום אתרים שהוא.
קידום אתרים - התעלמות מהתוכן
גם טעות זו, בדומה לסעיף הקודם, נובעת מההשקפה שככל שהאתר יהיה מעוצב, מסוגנן ומתחכם יותר מבחינה עיצובית, תגדל כמות המבקרים בו. חשוב לזכור שההשקעה בתוכן האתר חשובה באותה מידה, אם לא יותר, מההשקעה בעיצוב האתר, גם מבחינת ההתאמה למנועי החיפוש (שאוהבים טקסט) וגם מבחינת הרושם שנוצר אצל הגולש. בסופו של דבר אתר שביצע קידום אתרים נכון יהיה חשוף לגולשים ואילו אתר שויתר על תהליך קידום אתרים לטובת עיצוב יהיה אתר אלמוני שאיש לא יזכה לראותו.
קידום אתרים - פרסום בכל אתר
לעיתים קרובות ניתן למצוא אתרים ברשת שמפרסמים מוצרים וקישורים לאתרים אחרים שאין להם שום נגיעה לנושא האתר. פרסום כזה בדרך כלל לא יעיל. אל תתפתו לכל הצעה להחלפת קישורים, אלא נסו לפרסם רק באתרים שיש להם נגיעה לנושא העסק או האתר שלכם. דוגמא לפרסום נכון היא אם העסק שלכם מספק שירותי מוסיקה לאירועים, תוכלו לפרסם באתרים שמספקים קייטרינג לאירועים, שמלות כלה , אולמות וכו'.
העצה גם פועלת בכיוון ההפוך: לא כדאי להעמיס את האתר שלכם בבאנרים ופרסומות שאין להן שום נגיעה לנושא האתר שלכם.
קידום אתרים - הטעיה של מנועי החיפוש
ישנן שיטות קידום אתרים רבות שפותחו על מנת "לעבוד" על מנועי החיפוש ולגרום לקידום מהיר של האתר. לא כדאי לקדם את האתר בעזרת שיטות פסולות אלה כיוון שהן עלולות לגרום נזק בלתי הפיך לאתר שלכם.
קידום אתרים - עדכון האתר
בכל הקשור לתהליך קידום אתרים, אתר טוב הוא אתר רלוונטי שמתעדכן לעיתים קרובות. חשוב מאוד להקפיד על עדכון האתר שלך באופן רציף, גם על מנת שלא לפגוע בדירוגו על ידי מנועי החיפוש וגם על מנת להגדיל את תנועת המבקרים באתר.
קידום אתרים - לבנות אתר מבלי לדעת SEO
בניית האתר היא רק ההתחלה. על מנת שהאתר יהיה אפקטיבי ויניב תוצאות של ממש - גם אם מדובר במכירת מוצרים, או בהצגת רעיון מסוים או עמותה, עליך לקדם, לפרסם ולשווק את האתר ברשת על מנת להגיע לקהל היעד שלך. בכדי לעשות זאת עליך להבין כיצד פועל נושא קידום אתרים באינטרנט. גם אם אתה מתכוון לפנות לחברת SEO, חשוב שיהיה לך ידע ורקע בסיסי בנושא, כי קיימות חברות קידום אתרים שישמחו לקחת את כספך ללא תוצאות של ממש.