חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

Bounce Rate

מהו Bounce Rate


Bounce Rate ("שיעור הנטישה" בעברית) הוא מדד סטטיסטי שמציג, באחוזים, את כמות הגולשים שהגיעו לאתר ויצאו ממנו מאותו העמוד אליו נכנסו, מבלי לעבור לעמודים נוספים באתר. כלומר, Bounce Rate הוא האחוז של גולשים שצפו בעמוד בודד באתר.

עבור מנהל האתר, Bounce Rate מהווה מדד ליעילות של האתר או עמוד ספציפי באתר ולרלוונטיות שלו כלפי הגולש. מנהל אתר בעל Bounce Rate גבוה יכול להסיק שהגולשים שמגיעים אליו לא מוצאים את מה שהם מחפשים בו או שצורת ההצגה של המידע גרמה לגולש לצאת מהאתר מבלי לבצע פעולה כלשהי. הנתון הממוצע של Bounce Rate באתר נע סביבות ה-50%. שיעור של 20%-30% נחשב שיעור טוב, ואילו שיעור של 60% ומעלה הוא מטריד ועשוי להעיד על בעיה רצינית בתפקוד האתר.

Bounce Rate הוא לא תמיד דבר שלילי!


בניגוד למה שחושבים Bounce Rate הוא לא בהכרח נתון שלילי.
לדוגמא: יתכן וBounce Rate גבוה מתרחש במסגרת קמפיין פרסומי ששולח את הגולש ישירות לעמוד המוצר, שם הוא ממלא טופס ורוכש. מבחינה סטטיסטית, מדובר בנטישה. מבחינה עסקית, בפועל, מדובר במכירה. באותה המידה, יתכן ודף הבית שלנו רלוונטי מאד לגולש ומכיל מספר טלפון - הגולש מגיע ויוצר עימנו קשר טלפוני. שוב- הגולש נטש, העסק הרוויח.
בדוגמאות אלו ניתן לראות כי Bounce Rate הוא גם יכול להיתפס כמדד אפקטיביות כאשר אתר שמגיש לגולש בדיוק את מה שחיפש ללא צורך לחפש בעמודים אחרים באתר יתאפיין ב-Bounce Rate גבוה אך גם באפקטיביות גבוהה וביחס המרה בהתאם.

איך Bounce Rate משפיע על תהליך קידום אתרים?


גם במסגרת תהליך קידום אתרים אלגוריתם החיפוש של גוגל מתייחס למדד Bounce Rate בצורה דומה כאשר הוא מנסה להציג תוצאות רלוונטיות לגולש. הוא יפחית את ההתייחסות לאתר בעל Bounce Rate גבוה ויציף למיקומים טובים יותר אתרים בעלי Bounce Rate נמוך.

כמו כל מדד אחר שמנוע החיפוש משתמש בו,Bounce Rate לא קובע לבדו את מיקומו של האתר אלא מצטרף לשלל גורמים אחרים המסייעים לגוגל ומנועי חיפוש אחרים להחליט האם האתר רלוונטי לגולש.

איך מנוע החיפוש מקבל מידע אודות Bounce Rate באתר שלי?


עולה השאלה המובנת, כיצד גוגל או חברה אחרת המציעה שירותי חיפוש, יכולים לקבל את הנתונים הסטטיסטיים לגבי מדד Bounce Rate של האתר שלי?
ישנן מספר דרכים בהן גוגל ומנועי חיפוש אחרים עוקבים אחרי שיעור הנטישה של הגולשים באתר מסוים:
• אם הגולש הגיע לאתר ממנוע החיפוש, ולאחר מכן לחץ על כפתור "הקודם" אחרי לחזור למנוע החיפוש, נאסף נתון סטטיסטי המעיד על כך.
• אם הגולש מתקין בתוכנת הדפדפן שלו סרגל כלים של מנוע החיפוש (כמו Google Toolbar), סרגל הכלים אוסף נתונים אודות הרגלי הגלישה שלו ושולח אותם לשרתי החברה.
• שימוש בדפדפן Google Chrome אוסף נתונים על הרגלי הגלישה ומסייע בחישוב Bounce Rate באתרים בהם המשתמש גולש.
• הטמעת שירות הסטטיסטיקה של Google Analytics נותנת לגוגל גישה מלאה לנתוני הגלישה באתר.

מה ניתן לעשות כדי לשפר מדד Bounce Rate באתר שלי?


בתור מנהל אתר, שיעור נטישה גבוה לאורך זמן מעיד על לקוי בתפקוד של האתר. אפשרי בהחלט ששיפור מבנה האתר והתוכן שבו יניב שיפור ביחס הגולשים באתר, גידול במכירות ועוד. בתור מקדם אתרים, Bounce Rate גבוה יכול לפגוע באופטימיזציה הכללית שנעשת באתר ולהפחית את האפקטיביות של תהליך הקידום כולו.
מספר נקודות שיכולות לעזור בהנעת הגולש לפעולה באתר:
• תוכן מעל לקו האמצע (Above the Fold)- סטטיסטית, הגולש הממוצע לא גולל את המסך שלו למטה. אם תשים את התוכן הרלוונטי לגולש בראש העמוד, יפחת הסיכוי שהוא יצא מהאתר מיד כיוון שלא מצא את מה שחיפוש.
• מיקוד- גולש שהגיע לאתר דרך מילת חיפוש שאין לה קשר לאתר, רוב הסיכויים שיחזור לעמוד התוצאות מיד. על ידי מיקוד נושאי האתר רק לתכנים הרלוונטיים לגולשי האתר, נוכל לקבל תנועה ממוקדת ואיכותית יותר.
• קישורים לעמודים פנימיים- בתוכן דף הבית נשים פסקאות טקסט מגרות עם קישורים לעמודים פנימיים במטרה שהגולש יכנס פנימה לקבלת מידע מורחב בנושא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת LoadSEO מתמחה ב - קידום אתרים באינטרנט. לפרטים אנו צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר אלקטרוני הזו: info@livecity.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קידום אתרים - LoadSEO

מאת: קידום אתרים - LoadSEOקידום אתרים09/12/09925 צפיות
לפני שמתחילים בתהליך קידום אתרים (SEO) חשוב להבין כיצד פועלים מנועי החיפוש השונים. מהם העכבשים של גוגל? מהן סריקות עמודים? מה עומד מאחורי שיטת הדירוג? לכל המתעיין ב- SEO - מידע בסיסי על מנועי החיפוש

מאת: קידום אתרים - LoadSEOקידום אתרים09/12/09977 צפיות
חברות SEO רבות טוענות אופטימיזציה היא חלק בלתי נפרד מכל תהליך קידום אתרים ומציעות התאמה עבור תקן W3C. האבל האם זוהי באמת אופטימיזציה ועד כמה תקן W3C משפיע על מיקום האתר? יש תשובה רשמית של גוגל.

מאת: קידום אתרים - LoadSEOקידום אתרים09/12/091006 צפיות
מילות מפתח הן אבני יסוד של תהליך קידום אתרים (SEO). בפועל מילות מפתח הן יעדים או מטב לומר קהלי יעד ומאחוריהן מסתתרות קבוצות של גולשים, גולשים שהם גם לקוחות פוטנציאליים. איך לבחור מילות מפתח ועוד...

מאת: קידום אתרים - LoadSEOקידום אתרים09/12/091187 צפיות
רישום אתר לגוגל מא' עד ת'. איך להירשם לגוגל? איך לזרז את הסריקה ואת ההפועה הראשונית? לפני קידום אתרים ולפני SEO תגלו איך אתם נכנסים למנוע החיפוש שבו תרצו בהמשך להתקדם. רישום אתרים לגוגל - הסיפור המלא

מאת: קידום אתרים - LoadSEOקידום אתרים07/12/09944 צפיות
מפת האתר. מפת אתר כשמה כן היא, הינה "מפה" שמשמשת את גוגל לניווט בתוך האתר. מפת האתר היא כלי קידום אתרים (SEO) בסיסי אך חשוב שעוזר לעקוב אחרי סריקות באתר ומזרז את קצב ההופעה בגוגל. מפת אתר ועוד...

מאת: קידום אתרים - LoadSEOקידום אתרים03/12/09987 צפיות
מבוא לנושא של פרסום אתרים משיטות פרסום באמצעות מנועי חיפוש ועד לפרסום באמצעות פורומים, צ'אטים, תפוצה ועוד. קידום אתרים קלאסי הוא תהליך של אופטימיזציה אבל יש כמה אלטרנטיבות ל-SEO 'המסורתי'...

מאת: קידום אתרים - LoadSEOקידום אתרים03/12/09962 צפיות
קידום אתרים על קצה המזלג. במיוחד למי שלא מכיר את התחום ורוצה לעשות את הצעד הראשון בעולם ה-SEO - כללי יסוד שכל מקדם מתחיל חייב לדעת. מקישורים ועד התוכן, "העשה" וה-"אל תעשה" של מנועי החיפוש...

מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים23/12/213858 צפיות
בואו לשמוע מה יש לניקיטה סטוגף מייסד - מנכ"ל קרית טק Kiryatech לומר על קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים21/09/211846 צפיות
הקישורים הם נכס צאן ברזל כיום עבור כול אתר המעוניין בקידומו. אנשי התוכן והעוסקים בקידום אתרים, חייבים להיות מעודכנים און ליין כל העת בחדשות הקישורים ואיזו שיטה הכי פופולארית ובעיקר יעילה ורלוונטית עבור קידום אתרים, באמצעות שיטת הקישורים. החלפת קישורים

מאת: רועי כץקידום אתרים11/06/183693 צפיות
מצב של תשישות נפש מוגדר כאשר האדם סובל מבעיות התנהגות קשות ושיבושים החשיבה. הדבר בא לידי ביטוי בקריאה לא נכונה של המציאות ושינויים תכופים ולא הגיוניים במצב הרוח.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/173026 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: רוני הכהןקידום אתרים20/08/172754 צפיות
האם לנסות ולעבור עם חברות קידום שנמצאות מעבר לגבולות הארץ גם כן?

מאת: articlestbdקידום אתרים20/08/172619 צפיות
למה קידום אתרים זה הדבר שכל עסק רציני פשוט חייב... תשובות במאמר.

מאת: דודישקידום אתרים30/04/172652 צפיות
בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica