מנועי החיפוש נחשבים לאחד מהכלים החשובים והיעילים ביותר לשיווק האתר שלכם מאחר והרוב המכריע של הגולשים באינטרנט מחפשים מידע כלשהו. כל גולש שמגיע למנוע חיפוש מקליד מילת חיפוש או ביטוי לפי צרכיו ומיד מקבל אלפים, ולעתים קרובות גם מליונים של דפי אינטרנט שקשורים (יותר או פחות) למילים שחיפש. מנוע החיפוש המצליח ביותר בעולם כיום הוא "גוגל". הכנסת אתר למנועי החיפוש אינה דבר מסובך אך מובן מאליו שאין בכך תועלת אם לא תדורגו במקום גבוה בתוצאות החיפוש.
חשוב להבדיל בין תוצאות החיפוש ה"טבעיות", לבין תוצאות החיפוש הממומנות. התוצאות האמיתיות של מילת החיפוש שהקלדתם יופיעו בדרך כלל אחרי התוצאות הממומנות, או שהתוצאות הממומנות יופיעו לצד התוצאות. תהליך קידום אתרים במנועי החיפוש והעלאת האתר שלכם לדף הראשון או מקום בולט בתוצאות בחיפוש אינו נעשה באופן מיידי ויכול להיות ארוך ומתיש.
כמובן, יש גם את הדרך הקלה והיא לשלם עבור פרסומות שיופיעו בעמוד התוצאות הראשון במנוע החיפוש.
קידום אתרים - להבין את מנועי החיפוש...
שלב ראשון - סריקת כל הדפים ברשת
מנועי החיפוש סורקים את הרשת באמצעות תוכנת סריקה אוטומטית שנקראת spider-"עכביש". כאשר העכביש מגיע לדף מסוים הוא ממשיך לכל הדפים שמקושרים אליו. לכן, העכביש לא יבקר בדף "בודד" - שאין אליו קישור מדף אחר. אין דרך לדעת באיזה תדירות מתבצעת הסריקה האוטומטית של גוגל (או כל מנוע חיפוש אחר) והאם ה"עכביש" ביקר באתרכם וכמה פעמים. זה יכול לקרות מספר פעמים ביום או אחת לחודש.
שלב שני - דירוג תוצאות החיפוש
מנועי החיפוש מדרגים את דפי האינטרנט על פי אלפי קריטריונים (המכונים "אלגוריתמים") ולא ניתן לדעת בודאות את כולם. חלק מהקריטריונים העיקריים והידועים הם:
מילות חיפוש (KeyWords) - מנועי החיפוש מפרקים כל דף למספר מילות מפתח. אם הדף מכיל את מילות החיפוש שחיפש הגולש, ונדמה למנוע החיפוש, על פי מבנה הדף ומספר מילות המפתח שמופיעות בו, שזהו נושא הדף, יש לו סיכוי להגיע למקום גבוה בתוצאות החיפוש. הגדרת מילות מפתח הוא שלב ראשון בכל תהליך קידום אתרים.
איכות הדף (Page Rank) - על פי גוגל (ומרבית מנועי החיפוש), דף איכותי ורלוונטי הוא דף שיש לו כמה שיותר קישורים מאתרים אחרים(כך כמות קישורים תורמת גם לתהליך קידום אתרים) . כל קישור כזה הוא בעצם "המלצה" על הדף וכנראה מעיד על איכותו.
כמות תעבורה ועניין (Traffic) - גוגל, באמצעות כלים רבים ובעיקר באמצעות סרגל הכלים שמשתמשים רבים התקינו אצלם, יודע בממוצע כמה גולשים נכנסים לכל אתר וכמה זמן הם שוהים בו. תנועה זו משפיע על קידום אתרים ומיקום במנוע חיפוש. כך, גוגל יכול לדעת בקלות יחסית איזה אתר מועדף על הגולשים ומספק תוכן מעניין ולא ספאם וחסר משמעות.
קידום אתרים - אמת ושקר
אף אחד לא מכיר בוודאות את שיטות העבודה של גוגל!
חברות קידום אתרים רבות יכולות להבטיח הרים וגבעות הנוסחא המדויקת שעל פיה עובדים מנועי החיפוש ומדרגים את דפי האינטרנט (במיוחד "גוגל", המוביל), עדיין נותרה בגדר תעלומה. מיני "מומחים" בתחום SEOירצו לקחת את כספכם ובתמורה להבטחה שיש להם את הסוד להצלחה, שהם פיצוח את התהליך של קידום אתרים ושיש להם "קשרים" מיוחדים עם גוגל.
כל חברת קידום אתרים שטוענת טענות כאלה היא טועה ומטעה!
אף חברת SEO לא יודעת בוודאות כיצד עובד מנוע החיפוש של גוגל ועל פי אלה משתנים מדויקים הוא מחליט לדרג את העמודים ברשת, ולכן לא תוכל להבטיח שהיא תמקם את האתר שלך במקום הראשון בתוצאות החיפוש.
חברת SEO טובה ואמינה לא צריכה להבטיח תוצאות לפי מיקומים אלא על פי פרמטרים אחרים לגמרי. אם בכל זאת חברת קידום אתרים מבטיחה לכם מיקום כדאי מאוד שתוודאו שאם בתוך זמן קצוב היא לא מגיעה לתוצאות היא מחזירה לכם את כספכם חזרה.