חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אופניים חשמליים בארץ ישראל

אופניים חשמליים נראים כמו רעיון מבריק ברמת העיקרון

קשה גם להבין מדוע האופניים החשמליים הפכו לפופולריים בעולם רק ב 10 השנים האחרונות ובישראל ב 3 השנים האחרונות.

בעיקרון מנועים חשמליים, מצברים, וכמובן אופניים קיימים כבר הרבה שנים, ואם נודה על האמת כבר רבים חשבו על לשלב את הדברים יחד.

שילוב מוכר וטבעי של מסגרת עם גלגלי אופניים עם מנוע חשמלי ועם מצברים הוא הקלנועית.

הפופולריות של הקלנועיות בקיבוצים והיצירתיות הישראלית הידועה הביאה ליצירה, כן של כלים מעניינים, חלקם הגדול נבנו על בסיס של אופני תלת אופן (שלושה גלגלים) ועם מצברי עופרת כבדים. אלו היו הימים הפירטיים היפים...

ואם נאמר את האמת ... במרבית הקיבוצים עדיין יהיה ניתן למצוא כלים רבים מהסוג הזה בחלק גדול אם לא בכל... הקיבוצים וכיוב'.

ובאופן כללי אם נאמר את האמת גם זה לא היה רעיון חדש.

אופניים חשמליים תועדו בעולם עוד בשנת 1890 ונרשמו כפטנט אמריקאי, ויחד עם זאת הוצגו כמוצר להמונים לפני כ 10 שנים.

בישראל כאמור היו קיימים אופניים שנבנו באופן פיראטי כזה או אחר בקיבוצים. גם בערים היו סדנאות כאל ו ואחרות שעסקו בהסבת אופניים לאופניים חשמליים.

עד היום יש לנו לקוחות שמספרים לנו שכבר לפני שנים הם בנו אופניים חשמליים עם מנוע של מכונת כביסה או מנוע כזה או אחר. היום הם מעדיפים לקנות אופניים שנבנו לזה מלכתחילה.

ומפעם לפעם היו אופניים כאלו מוחרמים על ידי המשטרה ככלים לא חוקיים.

מדוע לא חוקיים? היות שלמעשה לא היה כלל תקן לאופניים עם מנוע – אופניים כאלו נחשבו לקטנוע או אופנוע לכל דבר ועניין – מה שאומר שהיה צריך להעביר אותם טסט שנתי ולחבר להם גם מספרי רישוי...

לפני כשלוש שנים אושר בישראל תקן לאופניים חשמליים.

התקן למעשה אימץ את התקן האירופי שהיה קיים אז ושהיום צפוי לשינויים.

לפי התקן הישראלי אופניים חשמליים יהיו בעלי מנוע של עד 250 וואט בכוח, ועד מהירות של 25 קמ"ש.

לאחר כניסת התקן התחיל היבוא המאסיבי יותר של אופניים חשמליים בארץ.

למעשה עוד לפני כניסת התקן היה יבוא כזה או אחר של אופניים חשמליים מחו"ל. פה ושם הוכנסו מכולות של אופניים חשמליים בתור אופניים רגילים ו/או חלקי חילוף לאופנועים ו/או בכל דרך אחרת שהיא. העובדות הן שגם לפני כניסת התקן הוכנסו לארץ מכולות של אופניים חשמליים.

לאחר כניסת התקן כאמור, התחיל יבוא מאסיבי יותר מחד, ובהמשך גם אכיפה גדולה יותר על מכירת אופניים חשמליים תקניים.

מספר סדנאות גדולות בארץ שעסקו באותה העת בבניית אופניים חשמליים בהספקים גבוהים, החורגים הרבה יותר מהתן, זכו לפשיטות והחרמות רבות של כלים.

פשיטות והחרמות כאלו עברו גם על עסקים שייצרו ושמכרו קורקינטים חשמליים לא חוקיים ולא תקניים, והייתה תקופה שהפשיטות כמעט חיסלו את שוק הקורקינטים.

למען הסר ספק התקן אינו חל על קורקינטים, למרות שלמעשה ניתן למצוא אופניים חשמליים מתקפלים עם גלגלי 12 אינץ' במבנה של קורקינט לכל דבר ועניין אבל טובות יותר מבחינת משקל, מבחינת אמינות, עם סוללות ליתיום, אפשרות לקיפול לתיק נוח או לתוך רכב, ועוד יתרון עצום – היכולת להמשיך ולנסוע גם כשנגמרת הסוללה...

בכל מקרה, אופניים חשמליות נמכרו בכמויות קטנות יחסית בשנת הרישוי הראשונה, בין 1,000 ל 2,000 כלים בסך הכל בכל השנה בכל הארץ. שלוש שנים לאחר מכן, המספרים עומדים על בערך פי 3 לפי האומדנים הנמוכים ופי 5 או 6 לפי האומדנים הגבוהים.

צריך וחשוב לציין שבמדינות כמו בהולנד למשל, מספר האופניים החשמליים שנמכרים בשנה משתווה כמעט למספר האופניים הרגילים!!! והוא צפוי לעבור אותו בשנים הקרובות!!!

בישראל נמכרים בין 250 ל 300 אלף זוגות אופניים בשנה כך שכדי להשתוות ליחס באירופה יש עדיין הרבה "עבודה".

איזו "עבודה" זו יכולה להיות?

למשל הקלות ברישוי אופניים דרך מכון התקנים. נכון להיום מכון התקנים מקשה מאד על היבואנים. מצד אחד יש יתרון למכון תקנים אשר דואג שאופניים יגיעו גם תקניות, גם חוקיות וגם בטיחותיות.

מנגד, הצורה שבה נבדקות ומאושרות אופניים לא ממש תורמת למטרה הזאת, אלא תורמת בעיקר בייצור עבודה ופרנסה לאנשי המכון. (אבל זה כבר באמת נושא שדורש התייחסות מיוחדת משלו).

עניין נוסף הוא למעשה תרבות השוק.

נכון להיום מחירי האופניים החשמליים הם בנקודת איזון מסוייימת.

למרות שאנשים רבים חושבים שמחירי האופניים הם גבוהים אולי, בפועל מדובר באחד השווקים התחרותיים ביותר במשק.

מספר עצום של יבואנים ביחד לגודל השוק מתמודד על כיסו של הצרכן.בעיקר בקטגוריה של אופניים חשמליות מתקפלות.

מספר עצום עוד יותר של כלים נמצאים במכון התקנים מחכים לקבל אישור לייבוא (לא כולם יקבלו).

הדרך העיקרית שבה אפשר להוריד את העלויות של האופניים החשמליים היא לעשות חינוך מחדש לשוק בכל מה שקשור לחלקים וחלפים.

למשל: סוללת עופרת עולה פחות ממחצית ממחירה של סוללת ליתיום. לסוללת ליתיום יתרונות רבים על סוללות עופרת, מצד אחד, מצד שני עבור פלח גדול מאד של המשתמשים סוללת עופרת תהיה אפילו מעבר לצורך ולשימוש היומיומי הנדרש (לפי טווח נסיעה).

עניין נוסף הוא שלדות אלומיניום לעומת שלדות ברזל, נכון שכאן ההבדלים במחירים הם קטנים יותר מאשר במקרה של סוללות, אבל עדיין מדובר בכסף.

עניין נוסף הוא כל הקשקוש של מעצורי דיסק, שברוב האופניים נמצאים על הגלגל הקדמי – אם הדיסק הוא לא על הגלגל האחורי, הוא מיותר לגמרי, וניתן להסתפק במעצורי Vשהם גם זולים ופשוטים יותר לאחזקה.

צריך להדגיש שהמחיר הממוצע יירד במקרה של שינויים כאלו בסביבות ה 800 עד 1,000 ₪ בלבד – כל עוד מדובר עדיין באופניים שהם אופניים איכותיים עם מכללים איכותיים (מעבירי הילוכים, בולמים, כיסאות אורטופדיים, מנועים טובים וכיוב')... חשוב להדגיש את זה כי גם היום נמכרים בישראל אופניים חשמליים ב 3,000 ₪ אולם עדיין הרוב המוחלט של השוק לא קונה אופניים כאלו ויודע להבין את הבדלי הטיב והאיכות, וגם העמידות.

העתיד בכל מקרה הוא כנראה חיובי.

צרכנים רבים אינם רוכשים אופניים חשמליים באזורי ירושלים, חיפה, תל אביב וכיוב' בגלל שהמנועים חלשים להם מדי, ובקרוב צפוי שינוי בתקן האירופי, ובעקבותיו שינוי בתקן הישראלי, מה שיאפשר ייבוא ומכירה של כלים חזקים ומשופרים יותר.

גם היום נמכרים בארץ מספר כלים בודדים שעל אף שהם עם מנוע של 250 וואט הם בעלי מומנט גבוה ומתאימים לאזורים אלו, אבל מחירם גבוה בכ 1,500 ₪ בממוצע מהמחיר של אופניים חשמליים רגילים טובים, השינוי החוקי יאפשר גם הורדת מחירים בקטגוריה הזו, וככל הנראה הדבר יביא לגדילה נוספת של השוק הזה.

ייתר על כן, היום שלוש שנים לאחר שנכנס התקן, צפוי להתפתח בזמן הקרוב שוק גדול לסוללות ולחלקים תחליפיים, וגם תפוצת הכלים מיד שנייה צפויה לגדול – דבר שצפויה להיות לו השפעה חיובית ביותר על כלל השוק הזה.

התפתחויות מעניינות בעולם כמו אופניים עם גוף מקרטון מחוזק או פטנטים שונים לטעינה (כולל דברים שאנחנו יודעים אבל לא יכולים לספר) צפויים גם כן לעורר עניין בשנים הקרובות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

על הכותבים:

בית האופניים הממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתופעלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום של אופניים חשמליות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים  (כגון טרקטורונים לילדים, אופנוע לילדים, ג'יפ ממונע לילדים ועוד), אופני נשים, אופניים חשמליות, אופניים מתקפלות, אופניים חשמליות מתקפלות , תלת אופן ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בית האופניים והממונעים

מאת: בית האופניים והממונעיםאופניים05/05/145434 צפיות
ענף האופניים החשמליות צובר פופולריות עצומה בשנים האחרונות, ובקרוב עוד כאלו באזור מגוריכם. התצורה הנמכרת ביותר היא של אופניים חשמליות מתקפלות בגודל גלגל של "20. אופיים כאלו משמשות אנשים רבים, כמו גם נערים וילדים. נער ששוחח איתנו השבוע אמר לנו שאולי חבל לו לרכוש אופנים חשמליות, כיוון שממילא בוד חצי שנה הוא יוציא רשיון על קטנוע.

מאת: בית האופניים והממונעיםאופניים11/03/141246 צפיות
אופניים חשמליים חשמליות הפכו לפופולריים ביותר בתקוה האחרונה. רבים אוהבים את זה שהאופניים החשמליים נותנים להם את האפשרות האפשרות להגיע רחוק מנקודה לנקודה, בלי לעמוד בפקקים,ובלי לחפש חנייה וגם בלי מאמץ מיוחד ובלי להזיע. תוסיפו עלויות רכישה ותחזוקה מגוכחות לעומת כל כלי רכב אחר, ותבינו שאופניים חשמליים הם עסקה מנצחת.

מאת: בית האופניים והממונעיםאופניים09/03/141155 צפיות
ופניים חשמליים הם הלהיט הנוכחי, ואנשים רבים מצטרפים ל "גל" הזה מדי יום ומדי שבוע. ישנם אנשים שכבר התרגלו לאופניים החשמליים שלהם אבל הם... רוצים עוד. למשל השבוע פנה אלינו בחור מפרדס חנה שרוצה לנסוע ולעלות לזכרון יעקב. יש לו אופניים חשמליים של טסקו בנות שנתיים, הוא רוצה להחליף והוא מתלבט מה לעשות. העמדנו לו שתי אפשרויות:

מאת: בית האופניים והממונעיםאימונים25/02/148027 צפיות
אנשים רבים שמחפשים אופניים חשמליים טוענים שהם רוצים להשקיע "כמה שפחות..." במפתיע, בסופו של דבר, חלק גדול מהם משקיעים כמה שיותר... בגלל מותג, בגלל איכות ועוד. אז כמה באמת להשקיע באופניים חשמליים?

מאת: בית האופניים והממונעיםאופניים13/02/14922 צפיות
בשנת 2014 נראה כנראה את המשך מגמת הגידול של שוק האופניים החשמליים שהכפיל את עצמו בערך בכל שנה ב 4 השנים האחרונות ועמד על כ 10,000 יחידות בשנת 2013. שוק הסוללות לאופניים חשמליים ...

מאת: בית האופניים והממונעיםאופניים02/01/141126 צפיות
מאמר זה עוסק בסיכונים לרוכשי האופנים החשמליות ממוכרי אופנים חשמליות לא מקצועיים, מנוסים ומיומנים.

מאת: בית האופניים והממונעיםאופניים28/11/131313 צפיות
יש אנשים שמחפשים את האופנים החשמליות הזולות ביותר שיש, הם מתחילים בלחפש אופניים יד שנייה באתרים שונים, ולפעמים גם קונים שם, אבל אחרי הם מבינים באמת את ההשלכות של רכישת אופניים יד שנייה – על כל העלויות שנובעות מכך לטווח הארוך, הם מבינים בדרך כלל שהם זורקים כסף לפח והולכים וקונים אופניים חשמליות זולות.

מאמרים נוספים בנושא אופניים

מאת: nirאופניים30/05/214281 צפיות
תזונה לרוכבי אופניים - חשוב מאוד לדעת שאכילה לא נאותה במשך השבוע, לאלו הרוכבים בעיקר בסופי השבוע, לא מאפשרת הרזייה או הורדת אחוזי שומן ! עוד מידע >>

מאת: עידן אברהמיאופניים21/02/182415 צפיות
הטכנולוגיה העכשווית מאפשרת ליהנות מאינספור אפשרויות חיוביות ומעולות לשפר ולשדרג את איכות החיים של כל אדם ובכל מצב. הדבר המדהים אפילו יותר, הוא שניתן לעשות זאת גם תוך שמירה על איכות הסביבה ויצירת ערך רב גם לדורות הבאים. כל זה משתלב באופן מובהק ברכישת אופניים חשמליים בתור אמצעי התחבורה העיקרי בחיינו.

מאת: עידן אברהמיאופניים17/02/182077 צפיות
מנעולים לאופניים כל דבר בעל ערך דורש יחס עדין ומחושב – משום שאחרת אפשר לאבד אותו מהר מאוד. ולפיכך, כאשר רוכשים זוג אופניים, חשוב מאוד שלא להקל ראש בכל הקשור לבטיחות שלו ולדאוג לרכוש גם מנעול לאופניים שילווה אתכם נאמנה כל זמן שהאופניים נמצאים ברשותכם. לכן סקר שוק בתחום מנעולים לאופניים על מנת לבחור את האופציה הנוחה ביותר מצד אחד, אך גם כזאת שתשדר לגנבי האופניים הפוטנציאליים שאין להם מה לחפש כאן.

מאת: ענת אמראופניים16/07/152538 צפיות
בשביל רובנו, רכיבה על אופניים היא מקסימום תחביב. אך, בשביל עוד ועוד אנשים, אופניים הם ספורט ממכר. בכתבה פה נספק לכם כמה טיפים שאולי יעזרו לבחור ולקנות זוג אופניים איכותי.

מאת: ענת אמראופניים25/06/152195 צפיות
כולנו מכירים את האופניים הירוקות של תל אופן וכולנו רואים מדי יום אנשים רוכבים ברחובות על אופניים. בעיר, לרוב, אנו רואים אופניים פשוטות יחסית שנועדו לרכיבה יומיומית בתנאים נוחים סך הכל.

מאת: ענת אמראופניים28/04/152318 צפיות
הכל על רכיבה נכונה ושדרוג האופניים.

מאת: elichai rubinאופניים24/02/151973 צפיות
ם בעבר האופניים הרגילות היו מונעות על ידי כוח רגליו של האדם, כיום אופניים חשמליות מונעות על ידי מנוע עזר אשר נמצא על האופניים עצמם. שדרוג זה התאפשר בעיקר של התפתחות בשני תחומים עיקריים - תחום הסוללות אשר אפשר יצירת סוללה קלת משקל ובעלת קיבולת אנרגיה רבה ובתחום המנועים שאפשר לייצר מנוע חזק וקטן מספיק אשר יניע את האופניים, אך לא יצור עומס על הרוכב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica