מה עושה בפועל מומחה לקידום אתרים?
בכדי שאיש מקצוע העוסק בקידום אתרים יוגדר, ובצדק , מומחה קידום אתרים, עליו לשלוט היטב בכל הלוגיסטיקה והמדיניות שמתרחשת מאחורי הקלעים ברשת. כשאנו מדברים על מומחה קידום אתרים אנחנו מתכוונים לאיש מקצוע היודע לקדם את האתר שלנו בגוגל. למה גוגל? כי גוגל הוא מנוע החיפוש שרוב האנשים בוחרים להיעזר בו לצורך קבלת מידע וברורים. מומחים לקידום אתרים שולטים היטב במדיניות של גוגל ובחוקים שלה, על מנת לקדם את האתר שלכם בדפי גוגל מבלי לעבור חלילה על החוק. לצורך זה הם נעזרים באתר שלכם- בקוד שלו וביכולת לניהול התוכן שלו. מומחים לקידום אתרים עובדים בשבילכם מאחורי הקלעים.
מה שאתם, בעלי האתר או גולשים, יכולים לראות זה את האתר כפי שהוא, אולם מאחורי הקלעים שלו מתבצעת למעשה עבודת קידום אתרים באינטרנט. מקדמי אתרים, בהתאם לסוג העיסוק שלכם וקהלי היעד אליהם אתם מעוניינים להיחשף כמה שיותר, מטמיעים מילות מפתח באופן כזה, "שמאלץ" את גוגל בשעה סריקת המידע שנאגר בו, למצוא את האתר שלכם כמכיל את המענה הטוב ביותר עבור מגוון רחב של שאלות מצד הגולשים. נקודת המוצא השיווקית היא כי כל גולש הוא בבחינת לקוח פוטנציאלי עבורכם, כך שמקדמי אתרים מקצועיים עובדים באופן כזה, שלא רק שאלות של גולשים- הקשורות באופן ישיר ומובהק לתחום העיסוק שלכם- יימצאו את מענם באתר שלכם אלא גם התעניינות עקיפה של גולשים. כך למשל, אם למשל יש לכם עסק של יבוא כלים סניטאריים יוקרתיים, אתם בווודאי מעוניינים להגיע ללקוחות מבוססים המעוניינים לשפץ או לשדרג את הבית שלהם. אבל באותה מידה , מומחים לקידום אתרים מוודאים כי גם גושים המתעניינים ב"חומרי ניקיון" או "סבונים ותכשירים קוסמטיים איכותיים" או "עיצובי פנים" יקושרו לאתר שלכם באמצעות קידום אתרים בגוגל.
מדוע קידום אתרים בגוגל היא עבודה למומחים ולא לחובבניים?
מפני שבגוגל יודעים כי בעלי אתרים ואנשי עסקים משתמשים במנוע חיפוש זה לצורך האינטרסים הפרטיים שלהם: שיווק פרסום והגברת חשיפה לקהל הרחב. גוגל, תפקידה לספק לנו מידע אובייקטיבי ולא משוחד. לכן, היא מערימה קשיים ומשנה חדשות לבקרים את המדיניות שלה, החוקים שלה, הנהלים שלה והאלגוריתמים שלה, כך שרק איש מקצוע מומחה יכול לעקוב אחר קצב השינויים, להיות מעודכן באופן רצוף, ולהמשיך לבצע עבודתו נאמנה.