אם בעבר כל האינפורמציה הגיעה לפתחו של כל בית ישירות, דרך שיטות פרסום שונות, היום אופן ההתקדמות בעולם העסקים היא שונה, פחות מאופיינת בתכונה של מכירות, ואף פחות מאופיינת ב"האכלה בכפית" של העסק את הלקוח שלו. בד בבד עם שיטות השיווק השונות ישנה התפתחות חסרת תקדים של חברות קטנות ואנשים הפותחים עסקים שהיו מקובלים בעבר כחלק מתאגידי רכישה גדולים. אופן חשיבתם של הלקוחות השתנה, הגירויים המידיים הפכו להיות צורך בלתי נפרד מחיי היום יום. על כן כל שיטת השיווק והמיתוג של החברות בשוק על כל גווניהן השתנו באופן מהותי וסיגלו להם חיות שונה מאשר בעבר.
ייעוץ שיווקי
הייעוץ השיווקי הוא המתווך בין המוצר והחברה ללקוח. כאשר ישנו מוצר מותאם לקהל לקוחות מסוים, שבעתיד עשוי להשתמש ולרכוש מוצר זה, יש למצוא את הדרך הטובה ביותר לגרום לקהל היעד לשאוף לקנות מוצר, שירות או רעיון זה. זהו השלב בו ייעוץ שיווקי נכנס לתמונה. בנוסף, יועץ השיווק ימליץ על שיטות שיווקיות שונות, על מיקום פרסומות וכמובן מיתוג החברה בהתאם לקהל היעד. לעיתים נתקלים ברגעים בהם ייעוץ שיווקי הוא בעל משמעות גדולה ביחס למוצר, כלומר, לעיתים המוצר הוא בעל חשיבות גדולה אך הזמינות שלו גם היא רחבה על כן, השקעה נכונה בשיווק יכולה להביא תועלת גדולה לעיתים מאשר טיב המוצר.
אופן השיווק
כיום כשיש גירויים רבים וזמינות לכל דבר כמעט. חשוב ליצור גירוי בעל משמעות נכונה ומתאימה ברגע חשוב. המדיה השימושית ביותר כיום הינה המחשב, וכמובן כחלק בלתי נפרד ממנו האינטרנט. כאשר גישה לחברות מכל סוג בכל מקום היא אפשרית כדאי למצוא את הדרך הראשונית והעיקרית אל הלקוח במציאת המוצר. אחד ממערכות החיפוש הגדולות והשימושיות ביותר בעולם הוא גוגל. קידום בגוגל הוא בעל משמעות רבה כאשר בכל בית אב נוטים להשתמש במאגרי החיפוש שלו. הימצאות בית העסק והמוצר בדפיו הראשונים של המאגר בגוגל לרוב יהיה בעל השפעה גדולה מכל פרסומת אחרת.