השנים האחרונות מאופיינות בהצפת השוק בכל נושא הקשור במכשירים ניידים. הביקוש הרב למכשירים אלו והתכנים אשר הוא מביא עמו הפך להיות נחלת הכלל ומוקד עבודתם של אלפי מוחות בעלי רעיונות ייעול חדשים. כולם רוצים לקחת חלק בחוויית התחברות עם חברות גדולות כדוגמת אפל, אשר מפיצה את אחד הטלפונים הנמכרים ביותר בעולם, האייפון. האפליקציות בתוך מכשירים אלו מייחדות את תכונות הטלפון החכם ממכשירים אחרים, הנייד החכם כבר אינו "שח-רחוק" כבעבר, אלא מכשיר בעל פונקציות כמעט בלתי מוגבלות. מפתחי אפליקציות מצאו דרכים לספק לנו שירותים כמו אינטרנט זמין, משחקים, מחשבונים מסוגים שונים, הפצת תמונות וסרטונים והיד עוד נטויה.
מספר טיפים למתחילים
בד בבד עם עליית ביקוש הצריכה, יש לזכור כי ההיצע רב ועל כן צריך ליצור אפליקציה שתעלה על אחרות ביכולותיה והסקרנות שהיא יוצרת אצל לקוחותיה, על מנת שתקודם וידיים רבות יעשו בה שימוש:
- בדיקת שטח- חשוב מאוד לדעת אם יש צורך בסיסי ברעיון. לבדוק אם ישנן אפליקציות דומות בשוק, אם הן מבוקשות ומה נקודות התורפה שלהן, כמובן חשוב גם להכיר ולדעת מהן נקודות החוזק והעניין שאפליקציות דומות ומוצלחות יוצרות.
- כישורים- רעיון אבסטרקטי אינו מספיק. צריכים מספר כישורים על מנת ליצור מוצר עובד. כמובן שישנם תחומים שונים ואדם אחד אינו צריך לדעת את כולם, אך חשוב להתעכב על בחירת אנשי מקצוע אשר התקשורת עימם טובה וההבנה בניהם תיצור מוצר מוצלח. חברת פיתוח אפליקציות לרוב תכיל אנשי מקצוע מגוונים, עדיף לפנות לחברה שתספק מפתחי אפליקציות ומעצבים שמדברים באותה השפה, דבר שיקל על שלמות המוצר.
- מודל עסקי- רעיון טוב ומבצעים טובים הם רק ההתחלה. חלק מבדיקת שוק היעד צריכים לגבש את הרעיון הראשוני באופן פרטני. חשוב שיהיה מוצר שמחדש, שמטרת המוצר תהיה מובנת, קהל היעד יהיה ידוע, אופן השימוש באפליקציה וצבעוניות המוצר. למשל, משחקי ילדים יצטרכו להיות פשוטים יותר לתפעול מאשר מחשבון BMI . כמובן, אופן הפצתו חשובים וגם הם חלק בלתי נפרד מהמודל העסקי שנבנה.