מרכזיה היא מערכת אלקטרונית אשר מקשרת בין מנויים שונים בכדי לקיים ביניהם שיחה. המרכזיה מזהה את המתקשר, מאתרת את יעד השיחה ומקשרת ביניהם, מרכזיה מספקת גם שירותי מערכת כמו צלילי חיוג, מענה קולי, שיחה ממתינה, שיחה חונה, והקלטת שיחות. ישנן תכונות מתקדמות אשר אותן מאפשרות המרכזיוה החדשנית כגון: חלוקת הרשאות ועדיפויות בין קווים שונים, ביצוע שיחות ועידה ועוד. המרכזיה מסייעת לקידום כל עסק ומאפשרת חסכון בעלויות התקשורת. באמצעות מרכזיה מתקדמת העסק יכול ליהנות מיתרונות רבים. המרכזיה נותנת לחברה מגוון אפשרויות מתקדמות אשר הופכות את תהליך התקשורת לפשוט, זול ויעיל יותר. הגמישות, היעילות והנוחות של מרכזיה בעסק הופכים אותה לאמצעי התקשורת המבוקש ביותר.
כשבוחנים את עלויות התפעול הנמוכות משמעותית מתקבלת נוסחה מנצחת. אתן לכם דוגמאות למרכזיות חכמות יותר כמו מרכזית IP - אשר מציעה מגוון רחב של אפשרויות לעסקים. המרכזיה מאפשרת חיבור למגוון תוכנות ההופכות את זרימת המידע ליעילה ביותר. המרכזיה מזהה את המספר המתקשר ובעזרת מאגר הנתונים מעלה כרטיס לקוח ומאפשרת לנותן השירות לתת את השירות היעיל ביותר זאת ע"י חיסכון בזמן שכן הלקוח כבר מובל למקום הנכון ע"י תשאול מוקדם של המערכת ובירור צרכיו.
בנוסף למרכזית IP יש מגוון שירותים מתקדמים כמו ניתוב שיחות, עקוב אחרי, שלוחות חכמות, הקלטת שיחות ועוד מגוון רחב של אפשרויות אשר הופכות את השימוש במרכזית ה - IP לפשוט ונוח מאי פעם. היתרון הגדול ביותר בתחום של מרכזיות IP הוא פשטות התפעול לדוגמא בכדי להעביר קו ממקום למקום, מה שיש לעשות הוא להגדיר את התזוזה במערכת ולא להתעסק בחיווט.
סוג נוסף הוא מרכזיה וירטואלית. המרכזיה יושבת בחוות שרתים וכוללת עדכונים וגיבוים ומאפשרת הוזלת עלויות. מרכזיה כזו כוללת תכונות מתקדמות לניהול יעיל יותר של העסק ומתחברת לספקי תקשורת VoIP לצורך גמישות וחסכון בעלויות. המרכזיה כוללת שלוחות המתארחות בשרתים, וטלפונים חכמים. פתרון המרכזיה מבוסס על תוכנה שמבטיחה מערכת פתוחה, גמישה ויעילה. המרכזיה מאפשרת תועלות רבות המבטיחות החזר השקעה מהיר באמצעות חסכון בעלויות שוטפות, שיפור העבודה, שיפור השירות ללקוח, הגדלת המכירות, וכמובן פחות התעסקויות של העובדים בנושאים שרוב הזמן גורמים לבזבוז זמן יקר.