תורת השינוע הפניאומטי על רגל אחת
שינוע פנואומטי הוא שינוע מודרני ומתקדם של משלוחים בין אגפי הארגון או בין מבנה למבנה. מטרתו העיקרית של שינוע פנואומטי היא ייעול והעלאת רמת הבטיחות והחיסיון בתהליך העברת המשלוחים. שינוע פנואמטי מהיר מאוד היות והוא מבוצע באמצעות מערכת צינורות שפועלת באמצעות לואקום- המשלוחים נשאבים למקומם הרצוי ומגיעים באופן מיידי ליעדם. כמו כן, היא באה להחליף את אופציית השינוע הישנה יותר, לפיה של משולח עובר הרבה מאוד ידיים בטרם מגיע ליעדו הסופי- כאן מדובר לא רק בחסכון של ידיים עובדות ובהתאם לכך גם עלויות של הארגון, אלא גם במזעור טעויות אנוש בזמן השינוע עצמו: אבדן חומרים, נזקים לתכולת המשלוח, איחור במועד ההגעה וכמובן, העלאת מוחלטת של רמת הסודיות בנוגע לתוכן המשלוח.
האם יש רק סוג אחד של שינוע פנואמטי?
כל מערכת של שינוע פנאומטי בנויה באופן ספציפי לכל ארגון, בהתאם לצרכיו ולדרישות השינוע שלו, אבל המשותף לכל מערכות השינוע הפניאומטיות הן שהן כולן פעולות לפי אותו רעיון: העברת חפצים ודברים שונים באמצעות לחץ של אויר בצינורות מותאמים. חברות להשכרת רכב משנעות חוזים ומפתחות רכב, מכאן שמערכת הצינורות של שינוע פנואמטי בארגון שכזה חייב להיות מותאם לצרכיו: קוטר הצינורות ולחץ האוויר חייבים להיות מסוגלים לשנע תכולות מסוג זה. בתי חולים משנעים ללא רף בדיקות של פציינטים, מסמכים, מרשמי תרופות, תרופות- מערכת הצינורות של שינוע פנאומטי במקרה זה חייבת להיות מתואמת בגודלה ובקוטרה לצורך תכולת משלוחים אלה.
האם שינוע פנאומטי מאפשר העברת כמה דברי דואר בו זמנית?
טכנולוגית שינוע פנאומטי בנויה ומיועדת למטרת שינוע דואר פנואמטי לכמה יעדים בו זמנית. עובדה זו מעלה באופן מובהק את רמת היעילות של טכנולוגיה זו. לא רק שהיא בטוחה ואמינה יותר, לא רק שהיא זריזה יותר, אלא שגם היא עובדת במתכונת של "מולטי טאסקינג". היא חוסכת זמני המתנה, היא מאפשרת "לשגר ולשכוח", דואר פנואמטי מגיע ליעדו לאלתר, והארגון יכול לשגר כמה דברי דואר בו זמנית, מבלי ליצור בעיה, תקלה או "פקק".