אסטרטגיית השימוש במשחקי וידאו כדי לקדם מוצר מסוים או ארגון המכונה "advergaming". מגזין Wired בשימוש הראשון במונח הזה בטור כדי לתאר את המזמין של משחקים ברשת בחינם על ידי חברות גדולות, בשנת 2001. ישנן שלוש קטגוריות של advergaming: ATL advergaming, BTL advergaming וTTL advergaming.
ATL advergaming יכול להיות מוסבר במעורפל כמשחק וידאו לקידום מכירות. העסק משלב משחקי וידאו אינטראקטיביים באתר האינטרנט שלהם כדי ליצור יותר מודעות למוצר שלהם בקרב המבקרים באתר. שיטה זו משמשת גם כדי למשוך יותר מבקרים לאתר ולהגדיל את זרימת התנועה באתר. אם במשחקים נעשים עבור פרסום מוצר, המוצר מסומן במשחק.
לפני ההמצאה של האינטרנט, דיסקטים ודיסקים מאוחר יותר קומפקטיים שמשו כמדיום כדי לקדם את המשחקים בתורו מוצר מסוים. זה התחיל עם תקליטון בעצם ליצור מודעות, כמו גם קידום מוצר. Advergame הראשונה הופץ על ידי בית מזון אמריקאי, אשר פותח על ידי השף Boyardee. טאקו בל וקוקה קולה ואחרי זה על ידי מתן לקוחות דיסקטים המכילים משחקי קידום מכירות וכמו כן על ידי חברת הובלות מוכרת בעולם. Advergame הראשונה שיחולק בדיסק קומפקטי היה על ידי צ'קס וכללי מיל. הגרפיקה של המשחקים האלה הבשילו מבזק סגנון ארקייד לתלת ממדים.
BTL advergaming כולל של כלי גיוס כמו פרסום בתוך משחק, אנשי מיליציה ובידור חינוכיים. בדרך כלל הקמע של חברה המסוימת מתואר כגיבור במשחקים כאלה. פפסי איש והאיש בורגר היו בשימוש בקמעות משחקי קידום מכירות שתוכננו על ידי פפסי וברגר קינג, בהתאמה. העלילה של המשחקים הללו יכול להיות מסחרי, חינוכיים או פוליטי כמו במשחק הצבא האמריקאי שנוצר על מנת למשוך יותר צעירה לכיוון מקדיש את החיים שלהם לצבא וגם משחקים נועדו לקדם את ספורט כמו מרוצי פורמולה גם חלק מטכניקה זו.
פרסום במשחק הוא סוג מסחרי יותר, והוא ממוקד אך ורק לקידום של המוצר דרך המשחק. זה באמת להרים ואפילו סרטים מקודמים על ידי שיטה זו. כמו באתר של הסרט, אמא, יש משחקים שיש להם עלילה דומה לסרט והשחקן מקבלים את הידע של העובדות על הסרט והנושא שלו, מצרי אמא. Advergaming החינוכי מתייחס למשחקים המתארים מסר מוסרי לשחקנים.
משחקים אלה יכולים גם לשמש כאמצעי של פרסומת בעצמם כמו משחק וידאו של EA Sports; באנרים של קו פפסי המסגרת של המשחק. באמצעות אסטרטגיה זו החברות יכולות לספק מחיר נמוך או משחקים בחינם לצרכנים. זו גם יעילה בהפחתת המחיר של משחקים שיש להם תשלום חודשי.
TTL advergaming או באמצעות advergaming הקו הוא הצורה הנדירה ביותר של advergaming. כתובת אתר קישורים מוטבעים למשחק שלוקח את השחקנים לדפי האינטרנט, שבו יש advergaming BTL. שיטות שונות משמשות כדי למשוך את השחקן לדף אינטרנט מסוים. במשחק "הזן את מטריקס" קישורי URL מתוארים ברקע, שבו השחקן נאלץ לחץ כדי ללמוד על העובדות הנוגעות לעלילת לשלב הבא ובו בזמן מפרסם על המוצר. הסקרנות ללמוד על הנושא של המשחק מושך אליו את השחקן, למרות שזה אולי לא יהיה צורך ללחוץ כדי לסיים את המשחק. סוגים כאלה של משחקים בדרך כלל ידועים כקישור, מרדפים כקישור אחד יוביל למשנו. מבקרים באתר לפעמים מתפתים עם פרס כדי להנחות אותם ללחוץ את כתובת האתר.
טכניקה זו של פרסום היא מועילה באמת כפי שהוא לא רק יוצר מודעות בקרב השחקן אלא גם בקרב חבריו שנוחתים באתר על הצעתו של חבר. ההצלחה של advergaming תלויה מפה לאוזן ובכך הוא ידוע גם בשיווק ויראלי. בשנת 2004, בענף זה שנוצר סביב 83,600,000 $ ומעורבים 105 מיליון שחקנים.