אם יש שאלה שכל מועמד לעבודה שאל את עצמו לפחות פעם אחת בחיים היא "איך אפשר למצוא עבודה אם אין לך נסיון בתחום שבו אתה מבקש לעבוד?" זוהי אכן שאלה לא פשוטה שמאד לא קל להתמודד איתה, ולמחפש העבודה קשה עוד יותר מאחר, והוא איננו מצליח למצוא את העבודה המיוחלת.
אך מנגד, בסופו של דבר, תמיד יש אור בקצה המנהרה וכולנו אמורים להתחיל באיזושהי נקודה, ומעסיקים מודעים לעובדה כי יש אנשים שעכשיו סיימו ללמוד והם חסרי נסיון, הרי לא יכול להיות שכל הארגונים מגייסים רק עובדים בעלי נסיון, מאחר ויש לזה השלכות.
אם כך, מהם שיקוליו של המעסיק בבואו לגייס איש פיתוח עבור מערכת CRM ללא נסיון? על המעסיקים לשקול מספר יתרונות וחסרונות בגיוס של מפתחים חסרי ניסיון:
1. שכר: יתרון – על פי רוב, מפתח ללא נסיון יקבל שכר נמוך יותר ממפתח באותו התפקיד בעל ותק. מעבר לשכר גם התנאים הנוספים יהיו מעטים יותר. חסרון – בנושא השכר, אין.
2. הכשרה וחניכה: יתרון – מעסיק שיחרוט על דגלו כי הוא "בית חממה" המכשיר ומגדל מפתחי CRM ללא נסיון ומקנה להם הכשרה על חשבון מקום העבודה יקבל תפוקה מלאה מהעובדים שלו. אותו מעסיק יכול להגיע להבנה עם המפתח חסר הנסיון כי הוא מעסיק אותו לתקופה של X שנים, שבהם אסור למפתח להתפטר כי אחרת יקנס בצורה כלשהיא. המעסיק יכשיר את איש הפיתוח ובתמורה יהיה חסין מהחלפתו והכשרת מפתח חדש (שכידוע עולה הרבה מאד כסף) למשך שנים מספר. חסרון – המעסיק עלול לגלות כי זמן ההכשרה של אותו מפתח ארוך מהנדרש ומהמשוער ויש חשש כי תהליך ההכשרה יעלה כסף רב יותר ממה שתוקצב.
3. טאבולה ראסה: מפתח CRM ללא נסיון מקצועי הוא בעצם "לוח חלק", לוח שלא צבר שום נסיון והוא יתמלא רק במה שהוא ילמד. יתרון - מפתח כזה מגיע ללא דיעה מוקדמת וללא מיצוי ושובע מתפקיד הפיתוח. הוא מתרגש ומוכן לקראת עבודה קשה ככל האפשר. הוא יודע כי הוא בתהליך למידה ומוכן לתת הכל על מנת ללמוד. חסרון - חוסר הנסיון יכול להוות מכשול בפתרון בעיות. מאחר וזהו נסיונו המקצועי הראשון בתחום, יתכן ויקח לו זמן רב יותר בתהליך הפיתוח דבר שיכול להוות בעיה בצוות.
4. מחוייבות לעבודה: יתרון – מפתח ללא נסיון יהיה מחויב למקום העבודה ויתן תפוקה גבוהה מאחר, ויעריך את המעסיק ששכר אותו לעבודה ללא נסיון מקצועי. חסרון - קיימת נטיה לאנשי פיתוח חסרי נסיון, לרכוש נסיון קצר ולחפש לעצמם מקומות עבודה בעלי הכנסה גבוהה יותר. מבחינתם המקום הראשון אשר נתן להם את ההזדמנות, מהווה רק את פתיחת הדלת לעולם האמיתי.
לסיכום, לגיוס של מפתח CRM ללא נסיון יש יתרונות וחסרונות כאחד. על המעסיק להחליט מהן סדרי העדיפויות אצלו בארגון ועל ידי כך לקבל את ההחלטה מהו הנסיון המקצועי אותו הוא דורש לתפקיד זה.
***
מוגש בחסות זברה CRM - מערכת הזברה הינה מערכת CRM המסופקת על גבי תשתית האינטרנט ומאפשרת למשתמשיה גישה ועבודה מכל עמדה המחוברת לרשת האינטרנט.