בימינו, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת יותר, כך כל האינפורמציה מסוגלת להיכנס אל תוך טלפונים ניידים וטאבלטים, ועדין, מתאפשר לתת ללקוח את השירות טוב ביותר שיש בלי לפגוע באיכות העבודה. מחקרים חדשים מראים כי ארגונים רבים מבקשים לראות את מערכתCRMבתוך סמארטפונים או בטאבלטים ומנהלים רבים זיהו את האפליקציה הזאת כמבוקשת מאד.
עם זאת נשאלת השאלה, למה דווקא מערכת CRM היא אפליקציה כה מבוקשת? הרי בעידן בו המערכת מותקנת על ענן מחשוב, ונגישה מכל מקום, האם יש בכך צורך?
מצאנו אם כן שש סיבות טובות לרצונם של מנהלים לראות מערכת CRM כאפליקציה:
· שיפור פרודוקטיביות איש מכירות שטח: כל מי שמכיר אנשי מכירות יודע שהם לא יכולים להיות כבולים לכיסא או למשרד. הם אנשי שטח וככאלה הם צריכים את הכל נייד, נגיש וקטן כמה שיותר כדי שיוכל להכנס לכיס. לכן, פיתוח המערכת כאפליקציה מאפשר להם לעבוד על המערכת דרך הטלפונים הניידים שלהם, דבר שיכול להגדיל את האפקטיביות והפרודקטיביות שלהם.
· פיקוח: חלק מיכולות האפליקציה הם אפשרות לשליחת מיקום. משמע, ראש הצוות של איש המכירות יכול לראות בכל זמן נתון היכן איש המכירות שלו נמצא בשטח, דבר זה מאפשר לעקוב באופן הדוק יותר אחר הפעילות המכירתית בצוות.
· קידמה: אין מה לעשות, העולם מתקדם ובקצב מהיר. באפשרות הארגון להתקדם יחד איתו, ללמוד את השינוים ולהנות מהפיתוחים, או להישאר מאחור.
· קלות בעבודה: התמונה המצטיירת לכולנו בראש כשאנו שומעים את המושג איש מכירות היא אדם עם עניבה ולבוש מחויט המחזיק על כתפו את תיק הצד ובו המחשב הנייד שלו. היום, כבר אפשר לוותר על המחשב הנייד עם תיק הצד. אין צורך לדאוג שהמחשב לא יעלה או שלא יהיה מקום להטעין אותו, יש לארגון אפשרות לחסוך בתקציבים על מחשבים ניידים ופשוט לספק לעובדים סמארטפונים (מה שגם ככה קורה בדרך כלל) שעליהם מותקנת האפליקציה.
· סגירת מכירות: אחת מהבעיות הידועות בתהליכי המכירה היא שאיש המכירות נמצא בשטח, סוגר את העסקה בלי לדעת מה מצב המלאי הקיים. חלק מעסקאות אלה מתבטלות לאחר שמתברר כי המוצר אותו רצה הלקוח לא נמצא במלאי. יתרון מוהבק לאפליקציה היא כי איש המכירות יכול לבדוק את מצב המלאי בכל מצב נתון ובכך לצמצם משמעותית את ביטולי העסקה.
· שירות טוב ויעיל: לא אחת קורה כי איש מכירות נמצר בשטח עם לקוח קיים, הלקוח מדבר איתו על תקלה או בעיה שהיתה לו ואיש המכירות לא יודע על כך דבר וגם אינו יכול לברר. יתרון רב באפליקצית מערכת CRM היא שאיש המכירות יכול במצבים כאלה לברר את הנושא באותו רגע ואינו זקוק עוד לחסדי שירות הלקוחות הטלפוני של הארגון בו הוא עובד.
לסיכום, העולם מזנק קדימה. הארגונים שרוצים להישאר בעשיריה הפותחת מוטב להם לו ישכילו לזנק ביחד איתו. שינוים הם לא דבר של מה בכך, אבל לעיתים הם נדרשים.
***
מוגש בחסות זברה CRM - מערכת הזברה הינה מערכת CRM המסופקת על גבי תשתית האינטרנט ומאפשרת למשתמשיה גישה ועבודה מכל עמדה המחוברת לרשת האינטרנט.