רשימת מונחים בסיסיים בקידום אתרים
- קידום ממומן - זהו תחום קידום אתרים המתבצע באמצעות רכישת שטחי פרסום, בדרך כלל תמורת מספר הקלקות (Pay Per Click). כלומר, הלקוח אינו משלם עבור הצבת המודעה במנוע החיפוש, האינדקס או באתרים אחרים, אלא עבור מספר הכניסות אל המודעה.
- קידום אורגני (Search EngineOptimization) - פירושו אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש. זהו תהליך המיועד לקדם אתרים באופן טבעי בתוצאות מנועי החיפוש תוך התאמה לדרישות ולסטנדרטים שהם מציבים, בעזרת כלים כגון מילות מפתח או ביטויים רלוונטיים. יש לציין כי מדובר בתהליך ארוך טווח ושחולפים בדרך כלל מספר חודשים עד שתוצאותיו ניכרות בפועל.
- אלגוריתמים של מנועי החיפוש – אלו הם נוסחאות ותקנים סודיים לרוב, המורכבים ממאות ואלפי פרמטרים שעל פיהם מבוצע דירוג האתרים האורגני במנועי החיפוש. פרמטרים אלו כוללים בין היתר את איכות וכמות תכני האתר, מילות מפתח וכותרות, וכמות הפעילות באתר. עמידת האתר בדרישות נבדקת בעזרת חיישנים חכמים המכונים עכבישים או רובוטים, אשר סורקים את האתרים השונים באינטרנט וקובעים את דירוגם.
- קישורים (Links) - אלו הן הפניות מודגשות המופיעות כמילה, ביטוי, תמונה או כתובת אתר, ומקשרות בין עמודי האינטרנט השונים. הקישורים הינם חיוניים לקידומו האורגני של האתר, ונחשבים כחלק מפעולות האופטימיזציה בהיותם משפרים את הדירוג במנועי החיפוש, ומפנים גולשים אל עמודים שמעניינים אותם.
- ארגז החול של גוגל - כל דומיין חדש המזוהה על ידי מנוע החיפוש של גוגל נכנס לתחתית הרשימות לתקופת הרצה של מספר חודשים, ללא קשר לרמת האופטימיזציה שלו. בסיום התקופה מועלה הדומיין ישירות לדירוג המתאים לו על פי הקריטריונים של גוגל.
- חוות קישורים – מדובר באתרי אינטרנט שמשמשים להצבת קישורים בכל תחום. כיום נחשבת פעילות זו לבלתי מקובלת על מנועי החיפוש, ועשויה אף להוביל להחרמת האתר הנעזר בשירותי חוות.