לוגו או בעברית צחה סמליל, הוא סמל המכיל צורה גרפית וטקסט (לעיתים רק טקסט )שבא למתג ולייחד חברה או מוצר. לוגו עוזר לנו להבחין במוצרי החברה או בפרטים שקשורים אליה בקלות.
חישבו על סופר בלי אף לוגו, בשביל להבחין בין חברה לחברה הייתם צרכים להתחיל לקרוא מה שכתוב על העטיפה של כל מוצר בנפרד. לוגואים עוזרים לנו להתמצא בקלות, לזהות מוצרים של אותה חברה אפילו אם הם על מדפים שונים.
מה מטרתו של לוגו?
ללוגו יש שתי מטרות ראשיות וחשובות באותה רמה. ניתן לשפוט את איכות הלוגו על פי כמה שהוא מצליח להגשים מטרות אלו:
לוגו המייצג את ערכי החברה
לוגו טוב צריך להציג בצורה ברורה את ערכי החברה לקהל הנכון. האם המוצר ירוק? האם הוא לנשים? אולי לבני נוער? האם זה מוצר המוני או מוצר שמיועד לעשירים? לוגו טוב צריך לענות על השאלות האלו במבט אחד.
לרוב לקוחות מאבדים ריכוז מאוד מהר בעיקר בסביבת קניות עמוסה. יש ללוגו שלכם שנייה להראות, לסקרן ולכבוש. ההחלטה של לקוח האם בכלל להרים את המוצר ולראות מה הוא מבוססת על אותה שנייה בהן יש לכם את תשומת הלב שלו. בדרך כלל הלוגו מעוצב כחלק מתהליך מיתוג שכולל גם את עיצוב האריזות, בחירת צבעי מותג וכו.
לוגו טוב הוא לוגו זכיר
לכל חברה ולפעמים גם לסדרות או למוצרים מסוימים יש לוגואים. בתוך כל אלפי הלוגואים שאנחנו רואים ביום יום הלוגו שלכם חייב להצליח להישאר במוחם של האנשים. לוגואים טובים הם הלוגו של מקדולנד, שהקשתות הזהובות מוכרות בכל העולם. הלוגו פשוט אך מאוד זכיר וניתן לראות אותו מרחוק. אותה הדבר הלוגו של איקאה אשר נראה מעל הבניין שלהם למרחקים רבים.
לסיכום, לוגו הוא כלי חשוב לכל מותג אשר תפקידו לתפוס את העין של הלקוחות ולשמור על הנאמנות שלהם. לוגו טוב חייב להיות זכיר ואייקוני ולבלוט מעל השאר.